کد خبر: ۷۵۵۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: خبرنگاران و فعالان رسانه ای به مناسبت هفته گرامی داشت خبرنگار از کشتارگاه صنعتی دام نیشابور و مراحل استحصال گوشت گاو و گوسفند و چگونگی بازرسی کارشناسان دامپزشکی از لاشه ها و آلایش خوراکی و مرحله پیش سرد لاشه ها بازدید و در نشستی با رئیس شبکه دامپزشکی و مدیر عامل کشتارگاه به بررسی موضوعات مختلف در زمینه بهداشت و تامین گوشت پرداختند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور، در این نشست ابتدا «دکتر سلیمانی» ریاست شبکه دامپزشکی، با تبریک هفته خبرنگار و گرامیذداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر به ویژه شهید صارمی، نقش رسانه ها در افزایش اطلاعات و آگاهی بهداشتی جامعه را تاثیر گذار دانست .

وی مشکل اساسی بهداشتی شهرستان و حتی کشور را، کشتارهای غیر مجاز و خارج از کشتارگاه عنوان نمود و افزود: این عمل علاوه بر آلودگی زیست محیطی باعث انتشار و انتقال بیماری های مشترک خطرناکی مانند تب مالت ، شاربن یا سیاه زخم، تب کریمه کنگو و... می گردد .

رئیس شبکه دامپزشکی به پایش و نمونه گیری یکی دو ماه اخیر از رستوران ها و کبابی های شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: طی این مدت متاسفانه در 75 درصد مایه کبابی که مورد آزمایش قرار گرفته گوشت و آلایش مرغ وجود داشته که طبق نظر اتحادیه رستوران داران قیمت گذاری بر اساس گوشت گوسفند و گاو بوده و وجود گوشت و آلایش مرغ تخلف و تقلب محسوب می شود و هشدار داد این گونه متخلفین به مراجع قضایی معرفی خواهند شد .

دکتر سلطانی مدیر عامل کشتارگاه صنعتی دام نیشابور وقائم مقام انجمن صنفی کشتارگاه های کشور، با اشاره به تاریخچه و سرمایه هزینه شده برای احداث کشتارگاه گفت: از زمان احداث کشتارگاه صنعتی در نیشابور علاوه بر تامین گوشت سالم و بهداشتی شهرستان و شهرستان های اقماری به اکثر مناطق و شهرهای کشور با مجوز سازمان دامپزشکی گوشت این کشتارگاه ارسال می گردد .

قائم مقام انجمن صنفی کشتارگاه های کشور افزود: برای اولین بار در سطح کشور به عنوان پایلوت بین شبکه دامپزشکی نیشابور، نیروی انتظامی و کشتارگاه صنعتی دام این شهر توافقی انجام شده تا در صورت نیاز در امر نظارت بر کشتار غیر مجاز، کشتارگاه با همکاری نیروی انتظامی به دامپزشکی کمک نماید و این موافقت نامه بزودی در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

 


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیاه پوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
0
1
چندنفر رو به خاطر این تقلب فرستادید مرجع قضایی؟؟؟؟؟؟!!! واجکام صادره در اینخصوص چه بود؟؟؟؟؟
وقتی این خبر رو رسانه ای می کنید آنطرف قضیه را هم بگید!!!!!!!!
نظر شما
ادامه