کد خبر: ۷۵۵۱۳

حکیم مهر: طی روزهای گذشته یک استارت‌آپ چینی نخستین کارخانه تولید گوشت مصنوعی را در چانگهای چین به بهره‌برداری رسانده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، طی روزهای گذشته یک استارت آپ چینی به نام سِلX  نخستین کارخانه تولید گوشت مصنوعی در این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به بهره‌برداری رسانده است. این کارخانه در شانگهای واقع شده و درواقع بخشی از تلاش دولت این کشور برای تضمین امنیت غذایی برای 1.4 میلیارد نفر جمعیت چین است.

البته ظرفیت تولید این کارخانه فعلا چند تن گوشت در سال است و قرار است به زودی با تولید بیشتر بایورآکتور، ظرفیت آن افزایش یابد.

درواقع این کارخانه به‌طور آزمایشی شروع به‌کار کرده و زیلیانگ یانگ، مدیرعامل سلX، می‌گوید: قرار است در آینده گوشت مصنوعی به‌طور گسترده در این کشور تولید شود.

وی طی مصاحبه‌ای گفت: تجربیات بهره‌برداری آزمایشی از این کارخانه برای تولید تجاری در کارخانه‌ای که قرار است در سال 2025 به بهره‌برداری برسانیم مورد استفاده قرار خواهد گرفت که ظرفیت این کارخانه تولید صدها تن گوشت در سال برآورد می‌شود.

چین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان گوشت در آسیا در تلاش است تا منابع جدیدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای تامین نیاز مردمش به پروتئین‌های حیوانی پیدا کرده و وابستگی خود به واردات گوشت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش دهد.

بر اساس آمار وزارت کشاورزی آمریکا، از دهه 1970 به بعد مصرف گوشت در چین افزایش یافته و طی 10 سال آینده هم بالا خواهد رفت.

منبع: سوث چاینا مورنینگ پست


نظر شما
ادامه