کد خبر: ۷۵۴۸۲
تعداد نظرات: ۱۰ نظر

حکیم مهر: نماینده ولی فقیه در استان مازندران در دیدار با اعضای کمیته تایید صلاحیت ضابطین قضایی در وزارت جهاد کشاورزی نقش نظارت شرعی سازمان دامپزشکی را بسیار مهم، حساس کلیدی خواند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران، «آیت الله لائینی» نماینده ولی فقیه در استان مازندران در دیدار با اعضای کمیته تایید صلاحیت ضابطین قضایی در وزارت جهاد کشاورزی ضمن تقدیر و تشکر از آنان در راستای ارزیابی ناظرین شرعی در استان با اشاره به اعلام رضایت کمیته مذکور از وضعیت ناظرین شرعی در استان مازندران گفت: همواره ارتقاء دانش این ناظرین بسیار مهم است زیرا مسئله نظارت شرعی یک مسئله حساسی است و احساس مسئولیت درناظرین شرعی همواره باید زنده باشد.

وی با تاکید بر نقش و جایگاه نظارت شرعی در زندگی آحاد جامعه گفت: کوتاهی در وظایف ناظر شرعی شاید مجازات قانونی نداشته باشد اما آثار وضعی در زندگی مردم خواهد داشت زیرا اگر ذبح غیر اسلامی و حرام صورت گیرد آثار وضعی آن در کسی که از آن استفاده می‌کند و نسل‌های آینده آن خواهد گذاشت از این رو مسئولیت بسیار سنگینی است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران ادامه داد: اینکه شبکه ناظرین شرعی در کشور مورد اعتماد کشورهای همسایه است یکی از ارزش های جمهوری اسلامی است و بسیار مهم و ارزشمند است

وی آموزش به ذابحین و قصابان را ضروری دانست و افزود: خوب است سازمان دامپزشکی کشور با همکاری وزارت جهاد کشاورزی برنامه آموزشی مدونی برای قصابان و ذابحین پیش بینی کنند تا کمکی برای رعایت مسائل شرعی توسط آنان در هنگام ذبح گردد.

 وی با اشاره به مشکلات گوناگون مردم در استان مازندران در حوزه کشاورزی از مسئولین امر به ویژه نماینده ولی فقیه در وزرات جهاد کشاورزی خواست تا با پیگیری و مساعدت وزیر کشاورزی توجه ویژه‌ای به بحث کشاورزی استان مازندران نمایند.

شایان ذکر است در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین حسینی مقدم مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی در ابتدای این دیدار سخنانی پیرامون نظارت شرعی در دامپزشکی داشت و

گفت: قانون نظارت شرعی دامپزشکی در سال 1388 توسط  پیگیری ها و تلاش حجت الاسلام والمسلمین سلطانی و نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد در مجلس شورای اسلامی مصوب گردید که یکی از دستاوردهای آن افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد که یک شبکه قانونمند نظارت شرعی در کشور ایجاد کرد تا  تمامی کشور های اسلامی آنرا معیاری برای واردات محصولات و نیازمندی های فراورده های خام دامی خود از کشور ایران نمایند.

وی در ادامه به بررسی ناظرین شرعی در استان مازندران توسط کمیته تایید صلاحیت ضابطین قضایی در وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: خدا را شکر وضعیت ناظرین در استان بسیار مناسب است و طبق یافته های همکاران در بین آنان تعدادی نخبه در حوزه نظارت شرعی وجود دارند.

 

انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
0
31
واقعیتش اینه که این بحث نظارت ذبح شرعی بیشتر یه نوع اشتغالزایی برای قشر روحانی بوده تا یک نیاز شرعی و دینی.
در طول قرنها در بلاد اسلامی حکم به حلیت ذبح مسلمان بوده
به نظر من وجود تنها یک نفر روحانی در یک استان برای آموزش ذابحین و بازدیدهای اتفاقی کافی است
پاسخ ها
مسول فنی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
نهاد دین را از نهاد قدرت مجزا کنید؛آنگاه هر گونه آموزشی که تمایل داشتید برای ناظرین شرعی برگزار کنید!
خواهید دید که این مدل کامنتها و تمام لایکهایشان پاک میشوند.
به همین سادگی
هاشم خان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
2
7
بنظر بنده؛
آدم هر چی اطلاعاتش کامل تر باشه؛ضرر نمیکنه.
اما داستان از اون جایی حساس میشه که ناظرین شرعی پشتوانه و اهرم های قدرت دارند که ناظران بهداشتی از آن بی بهره هستند و همین مسئله هست که ایجاد سو تفاهم میکنه که مثلا ناظران شرعی در حال مداخله در حیطه بهداشت هستند.
وگرنه اگر شرایط امتیازات و حمایتها ؛مساوی و برابر بود هیچ اشکالی نداشت که هر دو ناظر بهداشتی و شرعی در مورد حیطه کاری همدیگر اطلاعات مدون و علمی میداشتند منتها با حفظ حریم حیطه های مسولیتی یکدیگر!
خودم یک روحانی در کشتارگاه دام میشناختم که آدم پرتلاش و باهوشی بود که انصافا اشراف کاملی روی مسائل بهداشتی؛شرعی؛چوبداری؛حتی سلاخی و قصابی و... داشت و خلاصه یک پکیج کامل از کشتارگاه دام بود
مسلم روحانی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
1
8
............. گفته اند: "اینکه شبکه ناظرین شرعی در کشور مورد اعتماد کشورهای همسایه است یکی از ارزش های جمهوری اسلامی است و بسیار مهم و ارزشمند است" آخه این چه حرفی است که می زنید!؟ دنیای اسلام به مامی خندد با این همه بدعت من درآوردی به اسلم خدا و پیغمبر و دین؟!!! آقاجان همه جای دنیای اسلام با اکثریت اهل سنت ذبیحه اهل توحید (مسلمان، یهودی و مسیحی) را حلال می‌دانند به شرطی که طبق دستور اسلام، قبل از مرگ سر بریده شده باشد. همچنین استفاده از شوک الکترونیکی و داروی بیهوشی به شرطی که قبل از سربریدن موجب مرگ حیوان نشود، اختلالی در حلال بودن گوشت به وجود نمی‌آورد. تقریبا با همان شرایطی که اهل تشیع نام می برند و هزار وچهارصد سال است که بدون حضور روحانیون در همین مملکت و بین اهل تشیع اثنی عشری ولائی هم همین سهل و ممتنع بودن ذبح شرعی برقرار و جاری بوده است!!!! حاتلا چی شده است که روحانیون یک ........ جدید بعنوان ناظر شرعی در بسیاری از مشاغل از جمله همین ذبح درست کرده اند ؟! تنها و تنها باعث بدبینی و بد نامی حضرات خواهد شد با اتهام ........ از دین ......... و تحمیل غیر شرعی خود به مسلمین؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
1
1
عزیزان من چرا اینقدر بحث و جدل می کنید؟ این حضور روحانیون مستظهر به قوانین موضوعه مصوب مجلس شورای اسلامی با تایید شورای نگهبان قانون اساسی است یعنی همان قانون نظارت شرعی بر ذبح و صید مصوب مورخه ۱۳۸۷/۱۲/۱۴
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
گفتین صید یاد سردخونه های شهرستان خودمون افتادم که میگوی صید شده ای که برای بسته بندی و نگهداری به سردخونه میاد نیاز به نظارت ناظر شرعی داره و کارفرما موظفه یک روحانی هم بیاره فقط نمیدونم کارش چیه
دکتر رضا
|
France
|
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
0
7
باسلام ...سوال مهم کجایی دین و یا روایات و احادیث ناظر شرعی ذبح ذکر شده؟ واقعا این نگاه شخصی و مصلحتی در راستای درآمدزایی و اشتغال روحانیون نیست؟ ما فقط ذابح شرعی داریم والسلام....همه چیز ما در دامپزشکی خلاصه شده به ناظر شرعی.... بخدا تحمیل این هزینه های تحمیلی به دولت و بخش خصوصی شرعا درست نیست و مشکل دار است...بقول یکی از دوستان اگر واقعا هم ناظر شرعی لازمه یکنفر برای یک استان کافیه.... ............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
0
1
چرا حضرات روحانی به مغولستان و هند و ... کشورهای داغون رغبت ندارند. اما تشنه برزیل و استرالیا هستند؟
مسول فنی فروشگاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
0
0
هند کشور داغونه؟ برو ببین چه خبره؟ داغون؟؟
حس تلخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
0
0
آره بگو دلم گرفت
نظر شما
ادامه