کد خبر: ۷۵۴۴

حکیم مهر - وزیر جهاد کشاورزی از تعرفه فصلی واردات محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: زمانی که در داخل کشور تولید صورت نپذیرد برای جبران کمبود محصولات کشاورزی در بازار، اقدام به واردات با تعرفه پایین می‌شود و هنگامی که تولید انجام شود، میزان تعرفه واردات برای حمایت از تولید داخل افزایش می‌یابد.

دکتر صادق خلیلیان تصریح کرد: در این راستا تعرفه واردات شکر از اول مهر ماه تا بالاترین حد ممکن افزایش یافته و شکر تولید داخل در بازار عرضه شده است لذا بیش از دو ماه است که با افزایش تعرفه، واردات این محصول کاهش چشمگیری یافته است.

وی درباره واردات عسل نیز خاطرنشان کرد: دولت موافق واردات هیچ نوع محصولی خصوصا عسل از خارج کشور نیست و سیاستش حمایت از تولید داخل است اما به لحاظ اینکه سال گذشته وضعیت تولید این محصول با مشکلاتی مواجه بود برای تامین نیاز داخل مقداری واردات صورت گرفت تا نیاز داخل تامین شود اما امسال که روند تولید نسبت به سال گذشته بهبود یافته تعرفه این محصول هم طبق روال افزایش پیدا کرد و انشاالله به‌تدریج شاهد عسلهای وارداتی در بازار نخواهیم بود.

خلیلیان در ادامه از بهبود وضعیت تولید تخم‌مرغ در کشور خبر داد و گفت: با بهبود تدریجی وضعیت تولید تخم مرغ، آسیبی که در این خصوص دیده بودیم تا حدودی جبران شد و انتظارمان این است که از دی ماه، پتانسیل کامل تولید تخم‌مرغ به روال عادی خود برگردد و دیگر نیازی به واردات این محصول نداشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: اواخر سال گذشته مشکلاتی برای تولید تخم‌مرغ ایجاد شد که برای تامین نیاز داخل مجبور شدیم علاوه بر تولید، مقداری هم واردات داشته باشیم که به تبع با کاهش تعرفه واردات همراه بود.

 

نظر شما
ادامه