کد خبر: ۷۵۳۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - در راستای کنترل بیماری تب برفکی در بین دامها ، میادین دواب شهرستان پیرانشهر به صورت موقت تعطیل شد.
دکتر غلامرضا خیری رئیس دامپزشکی شهرستان پیرانشهر اعلام کرد : در پی شیوع بیماری تب برفکی در چندین استان از جمله در آذربایجان غربی برای اعمال کنترل بیشتر و بهتر بین جمعیت دامی منطقه از دامداران و چوبداران تقاضا شده از بیستم آذرماه سالجاری از تردد بی مورد وغیر ضروری به میادین دام وبازارهای هفتگی وهمچنین از حمل و نقل دامهای خود تا اطلاع ثانوی خودداری نمایند.

وی افزود :  تب برفکی از بیماریهای مهم ویروسی به شدت مسری دامی است که باعث ضررهای اقتصادی فراوان به دامداران می‎شود و رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه ای در کنترل این بیماری از روشهای موثر وموفق است.

 


 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
0
0
تب برفکی در استان اذربایجانغربی بیداد میکند و علت ان عدم استفاده از تجارب دامپزشکان نخبه در استان است و مدیر کل محترم هم فقط ....... است
امضائ محفوظ
|
-
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
0
0
با نهایت احترام به خدمت مدیر محترم سایت و کلیه دست اندرکاران دامپزشکی به عرض میرسانم که خبر فوق را تکذیب میکنم چون خودم شخصا به بازار هفتگی شهرستان محل سکونتم پیرانشهر ( خانه قبلی ) رفتم و بازار دام دائر بود و تعطیل نشده بود همچنین خبرها حکایت دارد که بازار دام شهرستان میاندواب نیز بر خلاف اعلام اداره کل دامپزشکی تعطیل نشده است . بهتر است مردم را با خبرهای دیگری سرگرم فرمایید
خیری
|
-
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۱
0
0
برادری که اظهار نظر کرده ای خودت هم میدانی که تعطیلی میادین دوآب بصورت 100درصد ممکن نیست چونکه فرهنگ غالب منطقه بر دیر باوری است چنانکه شما عزیز با اینکه شاهد بسته شدن میدان بوده اید ودیده اید که محل اصلی میدان برای سه هفته تعطیل بوده وفقط بصورت پراکنده افرادی خارج از میدان دواب که دامدارهم نبودند وفقط دلال بودند، وجود داشتندو با وجود اینکه به ظاهر شما هم به نوعی با خانواده دامپزشکی هستیدباور نکردید وتخریب برای چه؟ .در ثانی تعطیلی اعلام شده برای سه هفته که آنهم بایستی منتظر میشدید ومیدید که همکاری دامداران چقدر عالی بود حتی بعد از سه هفته با تماسهای تلفنی با شبکه دامپزشکی اجازه حضور درمیدان دواب را میخواستند.
عزیز گرامی خبر ،خبر است ماها هستیم که با ارائه پیشنهاد سازنده میتوانیم در راستای عملی کردن آنها اقدام کنیم نه اینکه مبدا یا محل انتشار خبر را زیر سوال ببریم.
نظر شما
ادامه