کد خبر: ۷۵۲۶۵

حکیم مهر: مراسم تقدیر از دو تن از پیشکسوتان و پایه گذاران صنعت طیور کشور، توسط فدراسیون طیور و با حضور جمعی از فعالان، کارشناسان و علاقه‌مندان این صنعت برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، روز چهارشنبه 28 تیرماه 1402 توسط فدراسیون طیور ایران، مراسمی جهت تقدیر از خدمات علمی و اجرایی  «دکتر ناصر قفلی» و «مرحوم دکتر فریدون کارون»، توسط انجمن طیور ایران و با حضور جمع کثیری از فعالان و کارشناسان صنعت دام و طیور برگزار شد.

مرحوم حاج فریدون کارون

«مرحوم حاج فریدون کارون»، پیشکسوت خوشنام صنعت دام و طیور و چهره ماندگار صنعت داروهای دامپزشکی است. وی سال‌ها در حوزه واردات دارو و مواد بیولوژیک دامی به منظور ارتقاء کمی و کیفی صنعت دام و طیور کشور صادقانه خدمت می‌کرد و اولین رییس هیات مدیره انجمن واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک دامی بود. از جمله خدمات علمی، صنفی و اجتماعی مرحوم حاج فریدون کارون عبارتند از:

تلاش و پیگیری مستمر برای تاسیس انجمن صنفی واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک دام در سال ۱۳۸۲ با همراهی دیگر هم‌قطارانش؛ ارتباطات همیشگی و صمیمانه از دیرباز با جامعه دامپزشکان؛ مشارکت و همکاری در ساخت و تعمیر آموزشگاه‌ها، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و کانال آبرسانی و سایر امور عمرانی و خدمات فرهنگی و مشارکت در امور خیریه؛ همکاری فعال در ایجاد آموزشکده دامپزشکی شهمیرزاد؛ مشارکت در تأسیس شرکت کشت و صنعت شهمیرزاد در سال ۶۷ و ریاست هیئت مدیره آن به مدت ۴ دوره و ایجاد ۷۰۰ هکتار باغ گردو و بادام در شهمیرزاد؛ مشارکت در تأسیس انجمن خیریه امیرالمؤمنین شهمیرزاد و عضویت در هیئت امنای آن؛  مشارکت در تاسیس صندوق قرض‌الحسنه قائم شهمیرزادی‌های مقیم تهران بعنوان یکی از مؤسسین و عضو هیئت امناء و همکاری با صندوق قرض الحسنه قائم شهمیرزادی‌ها و ...

 

«دکتر ناصر قفلی»؛ فعال صنعت طیور و رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور

دکتر ناصر قفلی، خیّر مدرسه‌ساز ایران زمین است که در سال‌ ۱۳۱۵ دیده به جهان گشوده و در سال ۱۳۴۳ پس از کسب مدرک دکتری دامپزشکی در آلمان به ایران بازگشت و در زمینه مرغداری به همراه همسر آلمانی خود، کسب و کار جدیدی را ایجاد و  مرغداری ایران و آلمان را تاسیس کرد.

وی تاکنون خدمات بسیاری به صنف مرغداری ایران نموده است و جوانی خود را  صرف پیشبرد و تقویت صنعت مرغداری ایران نمود. ایشان همواره برای صادرات محصولات مرغداری تلاش  و مانعی سخت برای واردات این محصولات به کشور بوده است و در طول فعالیت خود همیشه به خودکفایی و شکوفایی صنعت مرغداری ایران می اندیشید.

قفلی هم‌اکنون با کمک خیرین مدرسه ساز در مناطق محروم به کارهای عام المنفعه از جمله مدرسه‌سازی می‌پردازد.

وی تولید مناسب فرآورده های مرغی ایران را یکی از نتایج و آمار مثبت فعالیت های مناسب انجمن جوجه یکروزه و هیئت مدیره آن می داند.

 


نظر شما
ادامه