کد خبر: ۷۵۲۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: سگ‌های صاحب دار و بلاصاحب و حتی گربه‌ها به منظور پیشگیری از گسترش بیماری هاری، واکسینه می‌شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر سید رضا موسوی» اظهار کرد: یکی از معضلات زیست محیطی گسترش بیماری هاری در بین حیوانات از طریق سگ‌های صاحب‌دار و بلاصاحب و گربه‌ها هستند که واکسیناسیون این حیوانات در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی برای واکسیناسیون این دسته از حیوانات صاحب‌‍دار ضروری بوده تا اینکه همکاری مردمی منجر به ایمن‌سازی در راستای پیشگیری از گسترش بیماری شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان فاصله‌گذاری و جلوگیری از تعرض حیوانات وحشی با این دسته از جانوران محلی را مهم خواند و تصریح کرد: ارتباط بین حیوانات دارای بیماری با سگ و گربه‌های محلی منجر به انتقال بیماری خواهد شد.

وی ادامه داد: شناسایی و واکسیناسیون سگ و گربه‌ها لازم بوده که در این خصوص همکاری سازمان حفاظت از محیط زیست نیاز است تا حیات وحش ایمن‌سازی شود.

به گفته موسوی، واکسیناسیون سگ‌های صاحب دار و بلاصاحب چند مرتبه در سال توسط دامپزشکی انجام می‌شود تا مانع از گسترش بیماری هاری در بین مردم شود.

وی به نتایج آزمایش‌های هاری در استان اصفهان اشاره و اظهار کرد: سال گذشته ۲۶ مورد آزمایش هاری مثبت ناشی از گزش حیوانات ثبت شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ رشد ۳۶ درصدی داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه این آمار نگران کننده است، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید سهم خود را در این خصوص ایفا کنند تا از روند افزایشی بیماری جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که حیوان گزیدگی و وجود حیوانات دارای بیماری هاری در برخی از نقاط استان اصفهان بیشتر از دیگر مناطق بوده و باید در آن نقاط کار بیشتری صورت گیرد.

به گفته موسوی، ورود حیوانات از بیابان به روستا و شهرها احتمال افزایش بیماری و تهدید علیه سلامتی را افزایش می‌دهد و به همین دلیل باید این وضع مدیریت شود تا شاهد افزایش بیماری‌ها نباشیم.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
مسول فنی فروشگاهی و بازار روز شاغل اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
0
0
بدون تردید هرچی شما میگین درسته
نظر شما
ادامه