کد خبر: ۷۵۲۰۶

حکیم مهر: شهردار اصفهان با بیان اینکه تجهیزات آتش‌نشانی به‌روز شده است، گفت: به‌تازگی سگ‌های کاوشگر (زنده‌یاب) به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این کلان‌شهر اضافه شده‌‍اند که اکنون در مرحله آموزش هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمنا، «علی قاسم‌زاده» در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» اظهار کرد: مدیریت شهری اصفهان در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) آماده ارائه خدمات به عزاداران است، در این راستا به‌طور ویژه از کارکنان سه حوزه خدمات شهری، اتوبوسرانی و آتش‌نشانی تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نیروهای اتوبوسرانی در این ایام تا پاسی از شب در کنار هیئت‌های عزاداری هستند تا عزاداران را جابه‌جا کنند، افزود: پاکبانان نیز پابه‌پای موکب‌ها برای نظافت و تمیزی شهر خدمت می‌کنند، حتی پس از تعطیلی موکب‌ها، نظافت شهر ادامه پیدا می‌کند تا صبح شهری زیبا و تمیز را به مردم تحویل دهند.

شهردار اصفهان از حوزه آتش‌نشانی که این روزها امنیت و ایمنی را برای موکب‌ها و هیئت‌های عزاداری را تأمین می‌کنند نیز تشکر کرد و افزود: آتش‌نشانی اصفهان یکی از مجهزترین آتش‌نشانی‌های کشور محسوب می‌شود، چراکه از حیث تأمین تجهیزات به‌ویژه طی دو سال اخیر اتفاقات خوبی رخ داده است از سویی نیروی انسانی این مجموعه جزو نیروهای ماهر کشور هستند.

وی تصریح کرد: انواع تجهیزات برای سازمان آتش‌نشانی و خدمات اینمی شهرداری اصفهان پیش‌بینی شده است، لذا هر جا در نقطه‌ای از کشور، بحرانی ایجاد شود، نیروهای اصفهان را فرا می‌خوانند، بر این اساس ظرفیت‌های جدیدی از خودروهای مختلف و تجهیزات به‌روز به آتش‌نشانی این کلان‌شهر اضافه شده است.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: به اقتضای شرایط خاص اصفهان به دلیل داشتن گذرهای باریک به‌ویژه در محدوده بازار، خودروهایی با عرض کوچک پیش‌بینی شده است تا بتواند در هر شرایط حرکت کنند.

وی اظهار کرد: به‌تازگی سگ‌های کاوشگر (زنده‌یاب) نیز به آتش‌نشانی اصفهان اضافه شده است که اکنون در مرحله آموزش هستند، در این راستا به‌زودی از این ظرفیت در آتش‌نشانی بهره خواهیم برد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه درصدد هستیم دو نوع پهپاد کاوشگر و آتش‌نشان به مجموعه آتش‌نشانی اضافه کنیم، گفت: با توجه به اینکه ساختمان‌های مرتفع در اصفهان به‌ویژه در مجموعه شهید کشوری ساخته شده است، در صورت به وجود آمدن بحران صرفاً نمی‌توان با نردبان آن را مهار کنیم، لذا این تجهیزات به آتش‌نشانی افزوده می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم شرایط امن و ایمن را برای زندگی بهتر در شهر برای مردم فراهم کنیم.

 

نظر شما
ادامه