کد خبر: ۷۵۱۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: «منوچهر شیخی» رئیس اداره دامپزشکی اندیمشک با اعلام این خبر گفت: طی انجام واکسیناسیون هاری برای بیش از صد قلاده سگ واقع در پناهگاه سگ های شهرداری اندیمشک واکسیناتور دامپزشکی شهرستان دچار حادثه گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، رئیس اداره دامپزشکی اندیمشک در ادامه افزود: در این حادثه سر سوزن تزریق واکسن هاری به دلیل حمله یک قلاده سگ به واکسیناتور اکیپ مبارزه با بیماریهای مشترک دامپزشکی شهرستان به دست واکسیناتور وارد، که منجر به عفونت و التهاب شدید گردید.

شیخی عملیات واکسیناسیون هاری در سگ را همواره پرخطر و دارای چالش دانست: که در موارد بسیاری تزریق واکسن هاری در سگ باعث ایجاد گزش و مصدومیت اکیپ های واکسیناتورها می گردد.

لازم به ذکر است، هاری یک بیماری ویروسی کشنده و غیرقابل درمان، ولی قابل پیشگیری می باشد که سیستم عصبی را مورد هدف قرار می دهد و ویروس عامل این بیماری در بزاق حیوان آلوده وجود دارد که بطور معمول از طریق گاز گرفتگی، بیماری به دام یا انسان سالم قابل انتقال می باشد.

همچنین تنها راه پیشگیری از این بیماری خطرناک، واکسیناسیون به موقع سگ های صاحبدار و واکسیناسیون افرادی که در معرض خطر بیماری و همچنین افرادی که مورد گزش حیوانات قرار می گیرند، می باشد.

 


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
0
1
ایا واکسیناسیون سگهای بلاصاحب در شرح وظایف. سازمان قرار داره ؟ متاسفانه همکاران با اقدامات بدون پشتوانه به هزینه های سازمان اضافه و همکاران رو در معرض خطر قرار میدن این کارها باید با خرید خدمت از بخش خصوصی صورت بپذیره
نظر شما
ادامه