کد خبر: ۷۵۰۵۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان اخبار منتشره درخصوص جان باختن ۳ نفر از مبتلایان به تب کریمه کنگو در استان را تکذیب کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما،«دکتر بهمن جوشن» در گفتگو با خبر خوزستان درخصوص جان باختن ۳ نفر از مبتلایان به تب کریمه کنگو در استان گفت: اگرچه مواردی از ابتلا به این بیماری در خوزستان گزارش شده است، اما براساس گزارش‌های مرکز بهداشت، موردی فوتی نداشتیم و اخبار منتشره در این رابطه صحت ندارند و وضعیت بیماری تحت کنترل است.

وی با بیان اینکه خطر مرگ ناشی از تب کریمه کنگو به صورت بالقوه مبتلایان را تهدید می‌کند، افزود: البته باتوجه به اینکه در فصل گرم سال قرار داریم و فعالیت مخازن این بیماری که نوعی کنه است، بیشتر می‌شود، احتمال گسترش بیماری و انتقال آن به جمعیت انسانی به عنوان یکی از بیماری‌های مشترک میان انسان و دام نیز بیشتر می‌شود.

جوشن با بیان اینکه مشاهده موارد انسانی ابتلا به تب کریمه کنگو در خوزستان لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این رابطه را گوشزد می‌کند، ادامه داد: باتوجه به اینکه این بیماری علائم خاصی در دام ایجاد نمی‌کند، مهم‌ترین و ساده‌ترین راهکار پیشگیری از انتقال آن به جمعیت انسانی، رعایت نکات بهداشتی و حفاظت فردی است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان می‌گوید: برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری به شهروندان توصیه می‌شود فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز را از مراکز مجاز عرضه کننده زیر نظر اداره دامپزشکی خریداری کرده و از تهیه محصولات گوشتی از دستفروش‌ها خودداری کنند، زیرا با نظارت‌های دامپزشکی بر دام‌ها و کشتار آنها، مخاطره‌های این بیماری کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: شهروندان هنگام خرید گوشت باید به برچسب و مهر دامپزشکی توجه کرده و حتما هنگام آماده سازی گوشت برای پخت، از دستکش استفاده کنند، زیرا درصورتیکه گوشت به ویروس تب کریمه کنگو آلوده باشد، از طریق زخم‌های پوستی به بدن انسان انتقال می‌یابد.

جوشن سالم سازی گوشت را یکی از راهکار‌های موثر در غیرفعال کردن بیماری و کاهش خطر انتقال آن به انسان عنوان کرد و گفت: برای سالم سازی باید گوشت تازه کشتارشده به مدت حداقل ۲۴ ساعت و احشا آن به مدت حداقل ۴۸ ساعت در دمای ۴ درجه نگهداری کنند تا ویروس‌ها و عوامل بیماری از بین بروند.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
0
1
از کی تا حالا اعلام یا نکذیب مرگ و‌میر در جامعه به عهده اداره کل دامپزشکی بوده ؟؟؟حتما معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هم قرار بیاد در مورد تلفات جمعیت دام و طیور بهمون خبر بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
اعلام نکرده، براساس گزارش شبکه بهداشت خبر داده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
طی مصاحبه واحد خبر صداوسیمای استان از ایشان به عنوان یکی از سؤال ها ، در مورد وجود یا عدم وجود مورد مرگ انسانی در حال حاضر در استان نیز پرسیده شد و ایشان به درستی به نقل از گزارشات مراکز بهداشت تکذیب کرد.
نظر شما
ادامه