کد خبر: ۷۵۰۴۳

حکیم مهر: رییس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی کردستان از بازدید از مراکز بخش خصوصی شهرستان سقز در تاریخ 17 تیرماه 1402 خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کردستان، «دکتر گلاله قادرمزی» در این باره اظهار داشت: در بازدید اکیپ کارشناسان اداره کل از مراکز بخش خصوصی شهرستان سقز شامل: شرکت پخش دارو و واکسن، درمانگاه‌ها، مراکز مایه‌کوبی و داروخانه‌های دامپزشکی در روز 17 تیرماه سال جاری که در راستای طرح رصد و پایش و نظارت بر تامین و توزیع دارو و واکسن صورت گرفت، داروهای موجود در شرکت پخش و داروخانه‌ها و انبارهای دارویی، گواهی‌های بهداشتی قرنطینه‌ای حمل، فاکتورهای خرید و نسخه‌ها و مطابقت آنها با سامانه خدمات دارویی بررسی و بر ثبت دقیق و کامل توزیع دارو به مصرف کننده نهایی با شناسه یکتای کشاورزی تاکید گردید.

وی در ادامه گفت: همچنین ثبت توزیع دارو و واکسن در سامانه های دارویی و ثبت توزیع واکسن در سامانه GIS به واحدهای پرورشی و تطابق آن با فاکتورهای فروش و نسخه‌ها و برنامه‌های کلینیسین مورد بررسی قرار گرفت.

قادرمزی اضافه نمود: در این بازدید سه قلم داروی تاریخ منقضی به تعداد 47 عدد و همچنین 37 بطری دارو که فاقد فاکتور و گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای حمل و ثبت در سامانه خدمات دارویی بود به دلیل تهیه خارج از چرخه توزیع تعیین شده، کشف و ضبط گردید.


نظر شما
ادامه