کد خبر: ۷۴۹۷۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
رئیس نظام دامپزشکی استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر ابوالقاسم کاظمیان» افزود: اکثرا شکایات از مراکز درمانی شامل کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها توسط ادارات دامپزشکی صورت گرفته است ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: به گفته رئیس هیات بدوی انتظامی شورای نظام دامپزشکی استان خراسان شمالی، بیش از 95 درصد شکایات مطرح شده در این استان، از سوی شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها بوده است.

«دکتر ابوالقاسم کاظمیان» در گفت‌وگو با حکیم مهر تصریح می‌کند: «آئین‌نامه اجرائی رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلان حرفه دامپزشکی مربوط به سال 1382 مصوب هیئت وزیران بوده که مدت‌هاست به روز نشده و تخلفات صنفی منتسب به بندهای ذکر شده در قانون به طور مشخص ذکر نشده و به صورت کلی بیان شده است که خود سبب تردید در نتیجه بررسی می‌شود. مجازات‌های عنوان شده در آئین‌نامه نیز به دلایل ذکر شده، شفاف و کارآمد نیست.»

حکیم مهر: آقای دکتر، اعضای هیات بدوی انتظامی شورای نظام دامپزشکی استان خراسان شمالی شامل چه کسانی هستند؟

طبق ماده 21 قانون تاسیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، رئیس نظام دامپزشکی استان (رئیس هیأت بدوی انتظامی)، یك نفر حقوقدان به انتخاب و معرفی رئیس كل دادگستری استان (قاضی دادگستری)، مدیر کل دامپزشکی استان و دو نفر عضو محقق با سابقه فعالیت بیش از پنج سال در استان ترکیب هیات بدوی انتظامی نظام دامپزشکی استان را تشکیل می‌دهند.

حکیم مهر:‌ ارزیابی شما از شکایاتی که از دامپزشکان و از مراکز دامپزشکی شامل کلینیک، داروخانه، بیمارستان و... در هیأت بدوی انتظامی شورای نظام دامپزشکی استان‌ها مطرح می‌شود، چیست؟ فراوانی این شکایات بیشتر در چه حوزه‌ای و چه زمینه‌ای متمرکز است؟

درواقع بیش از 95 درصد شکایات از سوی شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها بوده است. اکثرا شکایات از مراکز درمانی شامل کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها توسط ادارات دامپزشکی صورت گرفته و بیشتر در زمینه عدم ثبت واکسن‌ها در سامانه GIS و مشکلات حوزه واکسیناسیون و در بخش درمانی شکایت اشخاص حقیقی از عملکرد مراکز درمانی است.

حکیم مهر: از نظر شما نقاط ضعف قوانین در حوزه هیأت بدوی انتظامی نظام دامپزشکی چیست؟

آئین‌نامه اجرائی رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلان حرفه دامپزشکی مربوط به سال 1382 مصوب هیئت وزیران بوده که مدت‌هاست به روز نشده و تخلفات صنفی منتسب به بندهای ذکر شده در قانون به طور مشخص ذکر نشده و به صورت کلی بیان شده است که خود سبب تردید در نتیجه بررسی می‌شود. مجازات‌های عنوان شده در آئین‌نامه نیز به دلایل ذکر شده، شفاف و کارآمد نیست.

حکیم مهر: اساسا دامپزشکان چه مواردی را باید رعایت کنند تا درگیر شکایات نشوند؟

رعایت موارد ذکر شده در ظهر پروانه اشتغال آنان سبب کاهش ارجاع پرونده تخلفات به هیأت بدوی انتظامی می‌شود. لذا بدین منظور برگزاری کلاس‌های آموزشی جهت آشنایی با موارد فوق مفید به نظر می‌رسد.

حکیم مهر: در برخی استان‌ها دیده شده که از دامپزشکان در دادگاه‌های عمومی شکایت می‌شود. آیا راهکاری اندیشیده شده در مورد اینکه دامپزشک مجبور نشود در این حوزه پاسخ‌گو شود یا حتما الزام دارد که برود؟ این همپوشانی برای چیست؟

عدم صراحت در طرح الزام رسیدگی به تخلفات صنفی بدواً در هیأت بدوی و در صورت رای هیأت ارسال پرونده به محاکم قضائی، سبب اعمال سلیقه ازسوی همکاران ادارات کل دامپزشکی مبنی‌بر ارسال پرونده‌ها به محاکم قضائی گردیده و این خود موجب بی‌اعتباری همکاران بخش خصوصی به دلیل مسائل بسیار جزئی حرفه‌ای و از آن سو درگیر کردن محاکم قضائی با پرونده هایی با تخلفات ناچیز شده است.

حکیم مهر:‌ برخی افراد با حربه ایجاد سر و صدا و شکایت به سمت اخاذی می‌روند که گاهی منجر به صدور حکم هم می‌شود. چطور می‌شود از این مسئله پیشگیری کرد؟

تاکنون در این خصوص در استان با این موضوع مواجه شده‌ایم و اگر موارد آئین‌نامه دادرسی که در بالا ذکر شده، اصلاح گردد، شاهد چنین مواردی نخواهیم بود.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
مسول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
0
1
با سلام
ببخشید حکیم مهر؛
منظور شما دقیقا از اینکه بعضی افراد با سر و صدا دنبال شکایت و اخاذی هستند؛
۱.چیست؟
۲.چه کسانی هستند؟
۳.مطابق چه اسناد و دلایلی در این خصوص نتیجه گیری کرده اید که در این مصاحبه بیان نموده اید؟؟
۴.اگر اسم اخاذی را روی شاکیان از اداره کل میگذارید؛پس بعضی از ادارت کلی که بعضا مغرضانه با بهانه های ناچیز؛مسولین فنی را به هیات بدوی میکشانند و با اعتبار شغلی و زندگی خانوادگی وی بازی میکنند؛را چه اسمی میتوان برایشان گذاشت؟؟
آیا میشه بهشون گفت: خونه خراب کن؟؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
جالبه حکیم جان
در تمام این سری مصاحبه ها
تیتر زدی اداره دامپزشکی بیشترین شاکی هست
نفرت .... چرا
هامون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
0
2
درود فراوان
بهتره که در بازنگری قوانین هیات بدوی؛جهت ارجاع مسولین فنی؛شرایط دقیق و روشنی تدوین و لحاظ بشه؛
تا بخش دولتی با اغراض شخصی نتونه هر زمان؛تمایل داشت؛مسول فنی رو به هیات بدوی معرفه کنه و تحت فشار روحی و قضایی قرار بده و منجر به پرونده سازی غیر منصفانه بشه.
اما اگر عدالت در جهت سازندگی قرار بگیره و با شیوه مناسب اجرا بشه؛حتی اگر منجر به محکومیت مسول فنی بشه؛نهایتا باعث اصلاح و رشد بهداشت غذایی جامعه میشه و قابل قبول و مورد تایید است.
پاسخ ها
حرف اخر
| Poland |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
وقتی سرت توی دهنه یه ببر هست؛نمیتونی باهاش منطقی صحبت کنی؛(وینستون چرچیل)
لطفا در پناه قانون شفاف و روشن؛سر ما مسولین فنی را؛ از دهان ببرها خارج کنید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
0
0
بله واقعا همینطوره. نظام دامپزشکی باید حامی دامپزشکان باشه نه حامی بخش دولتی و عملی کردن نقشه های اونها
نظر شما
ادامه