کد خبر: ۷۴۶۳۵
تعداد نظرات: ۵۳ نظر
گزارش اختصاصی حکیم مهر از مشکلات دانشکده‌های دامپزشکی کشور (قسمت ششم):
یکی از دانشجویان دامپزشکی دانشگاه آزاد شوشتر به حکیم مهر می‌گوید: به دلیل کمبود استاد، اساتید حاضر خیلی از درس‌های مهم را تدریس می‌کنند، بدون آنکه تخصص آن رشته را داشته باشند ...

حکیم مهر- پدیده مظفری: شاید کمبود امکانات و همچنین کیس یکی از مشکلات شایع اکثر دانشکده‌های دامپزشکی سراسر کشور باشد، اما مساله دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر به گفته دانشجویان آن، این است که امکانات دارد اما آنها را در اختیار دانشجویان قرار نمی‌دهند.

به منظور بررسی میدانی این مساله و واکاوی سایر مشکلات دانشکده‌، پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر به سراغ دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد شوشتر رفته‌ است و با تعدادی از دانشجویان به گفت‌وگو نشسته که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:

اساتید بدون آنکه تخصص مرتبط با درس را داشته باشند، درس‌های مهم را تدریس می‌کنند

یکی از دانشجویان رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد شوشتر در گفت‌وگو با حکیم مهر می‌گوید: «از خیلی زمان پیش به این طرف، دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد شوشتر از نظر آموزشی افت کرده و ضعیف شده است. یکی از مهمترین ضعف‌های آموزشی دانشکده این است که به دلیل کمبود استاد، اساتید حاضر خیلی از درس‌های مهم را تدریس می‌کنند، بدون آنکه تخصص آن رشته را داشته باشند. البته در میان اعضای هیات علمی دانشگاه، برخی اساتید خوب مثل خانم دکتر درخشان از دانشگاه چمران هم حضور دارند که از نظر بار علمی واقعا قوی هستند. یا همچنین دکتر پیغمبرزاده که از موسسین دانشگاه آزاد شوشتر بودند و استارت کار را زدند و مجوزها را گرفتند. خوشبختانه امسال یک مقدار اعضای هیات علمی را قوی‌تر کردند کمااینکه یک سالی بود که از نظر هیات علمی کمبود وجود داشت. امسال تعدادی استاد اضافه شده است ولی با این حال باز هم با چیزی که باید شأن این رشته باشد، فاصله وجود دارد.»

دانشکده امکانات و تجهیزات دارد اما آنها را در اختیار دانشجو قرار نمی‌دهند

وی تصریح می‌کند: «یکی دیگر از مشکلات ما این است که امکانات قابل قبولی در کلینیک موجود است، اما در اختیار دانشجو قرار نمی‌گیرد، مثلا دستگاه‌های سونوگرافی، رادیولوژی و تصویربرداری‌ موجود و دانشکده به این دستگاه‌ها مجهز است، اما برای کار کردن در اختیار دانشجو قرار نمی‌گیرد و هیچ‌کس هم پاسخ‌گو نیست. گاهی در جواب می‌گویند که مثلا فلان دستگاه خراب است و سرویس نشده است. در واقع اگر علت این مساله را می‌دانستیم، حتما به دنبال حل آن می‌رفتیم.»

در سال ۹۷ دانشکده دامپزشکی ۱۲۰ دانشجوی ورودی داشت!

این دانشجوی رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد شوشتر ضمن اشاره به حجم متغیر ورودی‌های هر سال دانشکده، خاطرنشان می‌کند: «تعداد ورودی‌ها طبق آنچه که در دفترچه انتخاب واحد می‌آید، ۳۰ نفر است. من ورودی سال ۹۸ هستم و تعداد ورودی‌های ما در آن سال نیز ۳۰ نفر و در سال ۹۹ هم همین اندازه بود. البته در نهایت ممکن است چند نفر کمتر از این عدد باشند، به خاطر اینکه دانشجویان ثبت‌نام‌ شده، یا مرخصی می‌گیرند و یا به هر دلیلی نمی‌آیند، اما عدد متوسط همین حدود ۲۵ تا ۳۰ نفر است. اما در سال ۹۷ تمام دانشکده‌های کشور، ورودی‌های خود را با تعداد بالاتری گرفتند که نتیجه آن در دانشگاه شوشتر، حدود ۱۲۰ نفر ورودی بود و بعد از آن دوباره به حالت نرمال خود درآمد.»

وی ادامه می‌دهد: «دانشگاه به هیچ عنوان نمی‌تواند این تعداد ورودی را جواب دهد. البته بچه‌های سال ۹۷ ورودی قبل از ما بودند و به ما کاری نداشتند اما به هر حال تعدادی نتوانستند درسی را پاس کنند یا مرخصی گرفتند و با ما همراه شدند. اما در جمعیت خودشان خیلی مشکلات داشتند.»

کلا یک کیس اسب و چهار کیس گاو داریم

این دانشجوی رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد شوشتر تعداد کیس‌های دانشکده دامپزشکی را یک مساله خنده‌دار توصیف و تصریح می‌کند: «یک دانشکده دامپزشکی در حال کار کردن را تصور کنید که برای آموزش کلا یک کیس اسب و ۴ کیس گاو دارد. این تعداد کیس یک کلاس ۳۰ نفره را هم جواب نمی‌دهد چه برسد به ورودی ۱۱۰ نفره. دانشگاه کلینیک اختصاصی و اتاق‌های اصول معاینه دام بزرگ، دام کوچک، جراحی، رادیولوژی و همه این تجهیزات را دارد اما از آن استفاده نمی‌شود. کلینیک دانشگاه در حالی تقریبا غیرفعال و داروخانه آن نیز کاملا غیرفعال است که خود شهر شوشتر اصلا کلینیک دامپزشکی ندارد و فعال شدن این کلینیک هم می‌تواند برای دانشگاه درآمدزا و هم برای دانشجویان مفید باشد، اما کاملا غیرفعال است. چرا نباید ما اینجا دکتر شیفت داشته باشیم و چرا نباید کارورزها در اینجا حضور داشته باشند و کلینیک فعال باشد تا شهری که حتی یک کلینیک دامپزشکی ندارد بتواند از آن استفاده کند؟ این جای سوال است.»

داروهای پلی‌کلینیک دامپزشکی دانشکده تاریخ مصرف گذشته است!

وی می‌افزاید: «خیلی از دانشجویان ترم بالاتر پیگیر این مساله شدند و تا اتاق ریاست دانشگاه هم رفتند اما جوابی نگرفتند و دست آنها به جایی نرسیده است. به سازمان مرکزی هم نامه زدند مبنی‌بر اینکه چرا کلینیک ما غیرفعال است. از لحاظ اسم، پلی‌کلینیک دامپزشکی است و تجهیزات آن هم موجود است اما همه داروهای آن تاریخ مصرف گذشته است و اوضاع به شدت بد است. بچه‌های کارورز اصلا اینجا کیس نمی‌بینند و همه آنها به کلیینیک‌های دامپزشکی اهواز و شهرهای خودشان که در آنجا کار می‌کنند می‌روند و اگر در اصطبل‌ها و گاوداری‌ها باشد، در آنجا می‌بینند. در اینجا اصلا کیس نمی‌بینند.»

وقتی در دامپزشکی کار عملی نکنید، یعنی هیچ کاری نکرده‌اید

یکی دیگر از دانشجویان دامپزشکی دانشگاه آزاد شوشتر، در گفت‌وگو با حکیم مهر ضمن اشاره به کمبود کیس در این دانشگاه می‌گوید: «کسی که به دنبال ورود به بازار کار دامپزشکی باشد، به هر حال به هر نحوی که شده گلیم خود را از آب بیرون می‌کشد. اما شما وقتی در این رشته به صورت عملی کار نکرده باشید، می‌توان گفت که هیچ کاری انجام نداده‌اید. خود من الان ترم هشتم هستم و حدود سه سال است که خارج از اینجا کار می‌کنم، اما اگر دانشجو به هر دلیلی نتواند موقعیت کار کردن را به دست بیاورد یا توانایی آن را نداشته باشد یا هر چیز دیگر، در واقع در دانشکده چیزی به او ارائه نمی‌شود.»

وی ادامه می‌دهد: «در همین شرایط خیلی از قبولی‌های تخصص ما در سال جاری و سال گذشته در وضعیت عالی بودند. کمااینکه رتبه‌های ۹ و ۱۰ طیور در سال جاری، رتبه ۴ داخلی دام بزرگ در سال گذشته، رتبه ۳ داخلی دام بزرگ در سال جاری از بچه‌های ما بودند. همچنین قبولی‌های جراحی دانشکده ما خیلی خوب بود. خود من در آزمون پره‌انترنی دامپزشکی جزء پنج نفر اول کشور بودم و نمره ۶۳ را زدم. در واقع دانشجویان از لحاظ بار علمی خودشان برای خودشان زحمت می‌کشند و دانشگاه چیزی به آنها ارائه نمی‌دهد.»

دانشگاه در حوزه پایان‌نامه حمایت می‌کند

این دانشجوی رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد شوشتر در پاسخ به سوال حکیم مهر مبنی‌بر وضعیت پژوهشی دانشگاه، تصریح می‌کند: «من هنوز به مرحله پایان‌نامه نرسیدم اما وقتی به دوستان خودم نگاه می‌کنم، می‌بینم که برای کار پایان‌نامه اگر جایی برای نگهداری کیس‌ها لازم داشته باشند یا وسیله‌ای بخواهند، دانشگاه واقعا با آنها همکاری می‌کند. مثلا یک آزمایشگاه کامل را به مدت دو هفته یا یک ماه به آنها اختصاص می‌دهند و در اختیارشان می‌گذارند تا کارشان را انجام دهند.»

وی با بیان اینکه خود من در آینده در فیلد دام بزرگ کار خواهم کرد و ترجیح من اسب و گاو است، خاطرنشان می‌کند: «اما به نظر می‌رسد که وضعیت آینده و بازار کار رشته دامپزشکی به خاطر افزایش ظرفیت‌هایی که اتفاق افتاده، خیلی روشن نباشد. شاید به همین شکل هم تا اندازه‌ای جذاب نبوده و با این ورودی‌ها، در آینده با مشکلات بیشتری هم روبرو شود. رقابت مخصوصا در زمینه دام کوچک به دلیل زیاد شدن کلینیک‌ها، داروخانه‌ها و پت شاپ‌ها شدید است. وقتی هم که علاقه دانشجویان را نگاه می‌کنیم، به صورت واضح می‌بینیم که تا ۷۰ درصد آنها به حوزه دام‌های کوچک علاقه دارند.»

قرار بود دانشکده دامپزشکی شوشتر منحل شود

این دانشجوی رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد شوشتر با بیان اینکه شنیده بودیم که قرار است به خاطر مشکلاتی که به وجود آمده بود و اعتراضاتی که بچه‌ها کرده بودند، دانشکده دامپزشکی شوشتر لغو شود و بچه‌ها بین دانشکده‌های دیگر تقسیم شوند یا به واحدهای نزدیک محل زندگی خود بروند، خاطرنشان می‌کند: «اما گویا طبق صحبت‌هایی که با استاندار شده بود، این مساله لغو شد. کمااینکه امسال وضعیت دانشکده از نظر هیات علمی بهتر شد و یک‌سری از اساتید را به اینجا فرستاند و هیات علمی را تقویت کردند. از این نظر اتفاق مبارکی بود اما به طور کلی تغییر آن‌چنانی رخ نداد که بخواهد به بچه‌ها کمک کند.»

وی ادامه می‌دهد: «سوال اول این است که چرا باید یک دانشکده دامپزشکی در شهری مثل شوشتر باشد؟ به هر حال مساله کیس در دامپزشکی مهم است. در حوزه دام کوچک شما فقط در شهرهای بزرگ مثل تهران، شیراز، کرج و... می‌توانید کیس ‌ببینید و در شهرهایی مثل شوشتر یا سایر شهرهای خوزستان خیلی کم پیش می‌آید که بتوان کیس دام کوچک دید. لذا از نظر استراتژیک استقرار دانشکده دامپزشکی در این شهر توجیه ندارد.»

 

انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
1
18
متاسفانه همچین موضوع مشابهی در دانشکده های آزاد بافت، گرمسار، شبستر، سنندج، کازرون و... هم مشاهده میشه.
یا از کمبود کیس رنج می برند، یا امکاناتشان به طرز فجیعی ناقص است، و یا در بحث هیئت علمی نقص دارند.
باید دید پس از فارغ التحصیلی ورودی های ۹۷ چقدر بازار دامپزشکی اشباع می‌شود!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
از بعد 97 دانشگاه ازاد رشته دامپزشکی زیر مجموعه پزشکی قرار داد و اونها هم پذیرش به شدت کاهش دادند!
اما متاسفانه دولتی ها بستر محیا دیدند و افزایش ظرفیت عجیب غریب دادند و تازه چند برابر توی دفترچه ورودی هر ترم و نیمسالشون هست!
بحث پوله !
بازار اشباع هست الانم و اوضاع هر روز بدتر هم میشه و به ازاد و دولتی ربطی نداره هر کدوم به نوبه خود تیشه به ریشه این رشته زدن
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
لطفا همینطوری اظهار نظر نکنید شبستر و کازرون وبافت و...
قرار نیست وقتی شوشتر و بافت مشکل دارن مابقی هم مشکل داشته باشه شما فکر کنم حتی زحمت نکشیدین که سر بزنید به این دانشکده هایی که نام بردین واقعا خنده داره حرفتون گرمسار مشکل کیس داره؟مشکل هیات علمی داره؟شبستر مشکل امکانات داره؟
یا اینکه سنندج مشکل هیات علمی داره؟
فکر کنم بابل و تبریز و تهران هم اضافه میکردین دیگه کلا از ریشه زده بودین همه ی دانشکده ها را
هر دانشکده ای مشکل خاص خودشو داره که خب شوشتر و بافت بیشتر از همه دانشکده ها
اما شبستر دارای درمانگاه دامپزشکی با امکانات قابل قبول هست + آزمایشگاه های کاملا مجهز و اساتید خوب ارجاعات کیس داره وهمچنین هر ترم دانشجوها جراحی سزارین انجام میدن کارورزی مامایی اسب کار انجام میدن و توشه میکنن گرمسارهم که از دانشکده های قدیمی هست و نیاز به توضیح نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
آقا محمد عزیز، نگفتم که دانشکده های مذ‌کور تمام مشکلات را دارا اند، صرفا مثال زدم از مشکلاتی که در دانشکده های آزاد یافت میشه، و اینکه بگم بله مشکلات بسیار فراتر از افکار افراد خوش‌بینی مثل شماست.
دامپزشک آینده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
ورودی های ۹۷ خیلی هم خوب هستند
امید دامپزشکی کشور به همین هاست و ما نشون میدیم که آخرش کار ها دست ما میفته
با هر ضعفی باشه ما باید مطالعه و تحقیقات رو ادامه بدیم، مگه باید تو دانشگاه درس رو به عنوان لقمه آماده بدن به ما؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
9:51 عزیز
خیلی خوشحالم که این همه انرژی داری
اما واقعیت اینه که اگر دانشگاه کیس نداشته باشه که ببینی کلینسین نمیشی
اگر تجهیزات ازمکایشگاهی و بودجه نداشته باشه و استاد با سواد نداشته باشه کلا به راه تحقیقات نمیری
جبر جغرافیا واقعا بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
1
13
شوشتر اصلا دانشکده دامپرشکی ندارد و فقط گروه دامپزشکی دارد که در دانشکده کشاورزی مستقر است
و از نظر سازمانی فقط گروه است نه بیشتر !
اون وقت دکتری دامپزشکی دارد! چطور دادند؟؟؟؟
پاسخ ها
انگشتر عقیق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
اگر دانشکده دامپزشکی شوشتر زده شده به خاطر وزن دانشگاه اهواز هستش که یه یه موقع تراز امتیازش افت نکنه وگرنه نیاز به انتقال به شوشتر نبود.

لابی دانشگاه اهواز رو شما دست کم گرفتید که البته هیئت علمی شدن اساتید شوشتر هم به خاطر ضمانت هایی بوده که دادند وگرنه اون دانشکده که من از نزدیک دیدم به این بنده های خدا حتی پست هیئت علمی هم نمی‌دادند بهشون، خدایی نکرده برداشت بد نکنید اتفاقا سواد هیئت علمی های دانشکده دامپزشکی شوشتر حداقل در بخش طیور و دام کوچکش و رادیولوژیش و کلینیکال پاتو در حدی هست که حرفی برای گفتن داشته باشند ولی مطمئن باش که نذاشتند.
اعتبار داستانی که گفتم بالاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
بعضی از اساتید چمران اهواز ............... برای همین ازاد بدون امکانات شوشتر راه انداختن
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
.............. به این کار می‌گن فرار به جلو. بجای اینکه تمرکز کنند تا سطح کیفیت و کمیت آموزش را بالا ببرند یک دانشکده دیگر را درگیر می‌کنند تا خودشان موجه به نظر برسند. تأسف باره
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
0
14
حرف پوله، از یک طرف نماینده مجلس پز دامپزشکی را برای رای گرفتن می‌دهد، از طرف دیگر دانشگاه به دنبال پول درآوردن و چون همه دانشگاهها در کشور کمبود بودجه دارند دامپزشکی پول‌ساز است و جیب دانشگاه پر می‌شود و از طرف دیگر مردم هم راضی هستند چون فرزند عزیزشان آقا\خانم دکتر می‌شود. همه راضی هستند و کوشا در خرابی بیشتر و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
0
15
دانشکده تو یه بیابون واقع شده که تو این هوای گرم خوزستان، آب خوردن هم پیدا نمیشه توش، آبسردکن ها خراب و آبش بوی بد میده، کولرها خرابن که اساتید حین تدریس دچار گرمازدگی میشن، اکثر کلاس ها فاقد پروژکتور و...
همکار خوزستانی
|
United States of America
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
4
7
در شهرستان شوشتر یک بیمارستان و دو درمانگاه و چندین داروخانه دارد که توسط بخش خصوصی اداره میشود و این مطلب که شوشتر درمانگاه ندارد کذب است
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
0
7
شور همه چیز را درآوردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
0
20
نه تنها دانشکده دامپزشکی، بلکه واحد شوشتر به کل بهتر هست که تعطیل بشه، چندتا از مشکلات رو عنوان میکنم :سقف سرویس بهداشتی خوابگاه، آب نجاست چکه میکنه. سلف دانشگاه اکثر روزا غذا نداره و روزهایی هم که غذا هست، به قیمت بازار میفروشن، از طرفی اجاق های خوراک پزی موجود در خوابگاه هم خرابن و بعضی روزا مجبور به تحمل گرسنگی هستیم. سالن مطالعه خوابگاه هم که در زیر زمین واقع شده، همیشه درش تا اواسط ترم قفله، وقتی هم درش رو باز میکنن به دلیل وجود انواع حشرات و خزندگان، امکان تمرکز برای مطالعه نداریم. کتاب های کتابخانه دانشگاه بسیار قدیمی و چاپ دهه شصته. سرویس ایاب و ذهاب به طور مرتب برا رفتن به دانشکده وجود نداره، وقتی هم که سرویس هست، یه تعداد از دانشجوها مجبورن کف مینی بوس بشینن یا اینکه پول اسنپ بدن. در کل فاجعه به تمام معناست.
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
یاد روزهای مصیبت انداختیم! دانشگاه آزاد، یکی از طبقات خوابگاه خودش رو به دانشکده علوم پزشکی (دولتی) شوشتر اجاره داده بود، غذای دانشجوهای علوم پزشکی هر سه وعده تو خوابگاه توزیع میشد اما ما دانشگاه آزادیا باید فاصله خوابگاه تا سلف رو تو آفتاب سوزان پیاده میرفتیم. شب هم اگه کسی بعد از ساعت ده میومد خوابگاه، باید تا صبح کنار مار و عقرب میخوابید تا صبح درب رو باز کنن. اینترنت همراه هم که آنتن دهی نداشت. وای فا هم پیشکش.
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
مواردی که ذکر شده، کاملا حقیقت داره، نه تنها متحمل گرسنگی میشیم، بلکه متحمل تشنگی هم هستیم چرا که فیلتر های آب تصفیه کن، لجن گرفته، بابت اینکه چندین ساله که تعویض نشدن. داخل اتاق ها، کمدی برای وسایل شخصی وجود نداره و...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
0
16
لاشه حیوانات موجود در دانشکده مربوط به سال ها قبل هست و دچار کپک زدگی هست و امکان تدریس روی آن ها وجود ندارد، ترمی پانزده میلیون هم شهریه میدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
بافت(فاسد شده) سیاه شده کم نیست توی دانشکده های دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
0
9
وزارت بهداشت برای رشته های پزشکی و دارو و دندان خیلی سخت گیره و به این اسونی مجوز نمیده
پس همه دنبال دامپزشکی هسشتند چون اسم دکتری داره و پولش خوبه و مفت و بدون هیچ امکاناتی مجوزشو وزارت علوم میده
این شوشتر اصلا دانشکده دامپزشکی نیست!

و این فاجعه است ! یه گروه اموزشی بهش مجوز دکتری دادن
در حالی که حتی در ساختار اداری هم شرایطش نداره چه برسه به امکانات !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
0
14
وزارت بهداشت چیزی دارد به نام : اعتبار سنجی
از دانشکده تا بیمارستان و دانشگاه هر سال میاد چک می کنه که شرایط اون رشته داشته باشن!
نداشته باشن اخطار میده و مثل اب خوردن جریمه مختلف داره تا لغو !
دامپزشکی ماشالله با پارتی و رانت به هیچی مجوز دکتری می دن و بعدش به امان خدا!
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
1
9
تبریک ویژه به دانشگاه آزاد بخواطر اجرای موفقیت آمیز طرح هر بزغاله یک دامپزشک با این وضعیت پذیرش دانشجو و رشد دکان های مدرک فروشی مطمئن باشید به زودی بالای سر هر گاو دو تا دامپزشک کشیک میدهند . یکی برای معاینه و تزریقات دومی هم برای خم و راست شدن جلوی صاحب دام تا رضایت دامدار جلب شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
0
12
واقعا من نمیدونم چرا این دانشکده هنوز برقراره؟
نه استاد درست داریم
نه کیس مناسب
لابی لابی لابی تا کی باید دامپزشکی داشته باشد؟
لطفا پیگیری کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
1
9
خداییش قبول دارم واقعا از سال ۹۸ آموزش و امکانات دانشکده افت خیلی زیادی کرد هم استادها ی هیئت علمی دانشکده ول کردن و رفتن و هم در کلینیک بسته شد ما دانشجوهای بیچاره فقط پول مفت میدادیم هرترم واقعا وین پولها حیف شدن البته ناگفته نماند استاد دلسوزم زیاد داشتیم که خالصانه آموزش میدادن دکتر درخشان که سنگ تموم گذاشتن ، خانم دکتر رشیدی که سواد علمی بالا و انرژیشون نظیر نداره، ،و دکتر حسن پور هم عالی بودن ولی باید قبول کرد حداقل بیست نفد هیئت علمی باید داشته باشه دانشکده و همگی هم بایدقیم شوشتر باشن تو مشکلاتش حل بشه در غیر این صورت منحل شدنش تنها گزینست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
1
6
من در این دانشکده دارم درس میخونم و ترمی ۱۲ میلیون تومن ناقابلم دارم میدم!! من میخوام بدونم شهریه من کجا میره وقتی هیچ امکاناتی علمی در طول ترم دراختیار من قرار داده نمیشه ! هیئت علمی ها ول کردن و رفتن ، حق التدریس ها دارن جورشون میکشن و هزینه به استادهای حق التدریس نمیدن و خیلیاشون قطع همکاری کردن و رفتن و واقعا نبودشون حس میشه و جای خالیشون به هیچ وجه پر نمیشه من میخوام داخلی کار کنم استاد خوب داخلی دام بزرگ نداریم ، دکتر حسن پور امیر آبادی بود که اونم قطع همکاری کرد و رفت
میخوایم جراحی کار کنیم هنوز دو تا کیس عقیم سازی نداشتیم ! قبلا واسه سال بالایی ها دکتر خواجه بود که عالی بودن و ایشون هم قطع همکاری کردن و رفتن !
فقط بخش انگل شناسیمون قویه که دکتر درخشان هستن و کلینیکال هم دکتر پیغنبر زاده که خوب هستن . از علوم پایه هم خانم دکتر کجباف خیلی وقت میزارن
و چند ترمی هم هست که توی بخش مامایی و تولید مثل خانم‌ دکتر رشیدی اضافه شدن که خیلی خوب و عالی با بچه ها کار میکنن و گرنه بقیه بخش ها واقعااااا تعطیله و این یعنی فاجعههههههههخ
توروخدا یکی به دادما برسه که داریم تموم میکنیم و مهارت عملی نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
مستقیم میره مرکز، از اونجا براشون بودجه تعیین میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
7
4
این‌همه دامپزشک نیاز نداره کشور...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
1
6
با سلام و احترام، البته کم لطفی میشه، دانشجویان دانشگاه شوشتر، دانشجویان با سواد و پیگیری هستند که خودشون مفهوم دانشجو بودن رو معنا کردند و باهمت خود در امتحانات تخصصی و پره خوب د بخشیدند. امکانات خوب هست باید فقط همت شه و نظارت باشه تا راه اندازی بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
0
10
با سلام و احترام، حکیم مهر فقط نوشتن دردی رادوا نمی کند لطفاً پیگیری هم کنید و از مسئولان دانشگاه آزاد شوشتر توضیح بخواهید
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
0
7
واقعا اوضاعش تعریفی نیست همون بهتر که جمع بشه الان ما برای انجام پایان نامه یک استاد مقیم نداریم که با خیال راحت توی دانشکده کارامون رو زیر نظرش انجام بدیم بخدا حیف پولی که میدن به هیئت علمیامون . باید ضربدر ۲ کنن بدن به حق التدریسامون که واقعا واسمون مایه میزارن ردون اینکه دانشگاه پولی بده بشون البته نصفشونم که گفتن الفرار و واقعا دیگه کم آوردن و گذاشتن رفتن همین چندتاییم که موندن تازه نفسن وگرنه اینام با این شرایط میزارن میرن !!!
دامپزشک بیسواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
0
9
فقط اوناییی که از بچه های dvm که میان اسم هیئت علمیارو میارن میگن خوبن واقعاااا فازتون چیه؟ مگه همشون دانشگاه رو ول نکردن و رفتن پی کلینیک های خودشون؟ ماموندیم بدون استاد و شهریه های گرون و خوابگاه بی امکانات و دانشکده بی اب و .... حتی یه آبسرد کن تو اون ........ نیست! بخش عملی که کلا تعطیله حالا نیاید حمایت کنید از هیئت علمیا الکی و هی اسمشونو میارید بابا بنظر من چرخ دانشکده داره با حق التدریسا میچرخه چون بشون پولم نمیدن و جور هیئت علمیارم بیچاره ها میکشن خیلیاشون که رفتن مطمعنا همین چندتاام میزارن میرن بنظرم الان منحلش کنن خیلی بهتره
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
0
5
من از حکیم مهر بابت این روشنگری تشکر میکنم. تا کی باید این وضع ادامه دلشته باشه اصلا وقتی دانشکده ای نه کیس داره نه امکانات چرا نباید دانشجو اعتراض کنه چرا باید هر سال چندین نفر بدبخت و نا امید بشن صدای اعتراضی هم نباشه واقعا خوشحال شدم که کم کم دانشجوها حقشون میخوان
a1377
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
3
5
یادی هم کنیم از خوبای حق التدربس دانشگامون که همیشه بیادشونیم دکتر سروش حسن پور استاد داخلی دام بزرگ واقعا باسواد و حرفه ای بودن ، دکتر احمد خواجه که در جراحی عالی بودن و صد حیف که دیگه نیستن تو دانشگاه و اونام تو این شرایط دوام نیاوردن . دکتر لیلا درخشان که البته ۱۰ سالی میشد حقالتدریس میومدن و الان خوشبختانه هیئت علمی شدن خیلی استاد خوب و نمونه ای هستن ما هممون تو پره درسشون رو کامل زدیم واقعا حضورشون نعمته دکتر سعیده حیدری نژاد استاد آناتومی و جنینمون بودن هم مهربون بودن هم باسواد که ایشونم بخاطر شرایط دانشگاه بعد از چندین سال حی التدریس ول کردن و رفتن و خلاشون هیچ جوره پر نشد .. دکتر سحررشیدی هم در بخش تولید مثل که واقعا هم بااخلاق و هم باسواد هستن ایشونو فعلا داریم که نزاشته بره باشرایط موجود قطعا ایشونم میرن و دیگه فک کنم هیچ کسی کلا قبول نکنه بیاد شوشتر
دکتر بدیعی هم که انصافا حضورشون نقش پررنگی داره توی دانشکده خیلی از بچه ها رو علاقه مند به فیلد طیور کردن و حتی رتبه تخصص شدن دوستامون دمش گرم .
پاسخ ها
دامپزشک
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
نصف عزیزانی که گفتید تدریسشان از نظر قانونی به دلیل عدم اتمام دوره تخصص، غیر قانونی است.
حتی استاد درست هم ندارید
دانشجو دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
0
11
من خودم در این واحد درس میخوانم..
متاسفانه وضعیت بد کلاس ها (اعم از نداشتن کولر- نداشتن پرژکتور_ نداشتن صندلی درست و استاندارد)
نداشتن استاد تخصصی دامپزشکی برای علوم پایه
برگزار نشدن کلاس ها
نداشتن سلف سرویس
وضعیت داغون خوابگاه و کتابخانه (سقف دستشویی ریخته شده و آب کثافت روی دانشجو مملکت میریزد_وجود انواع اکوسیستم زنده حشرات در اتاقها و ...)
همچنین ضعف در هیئت علمی (بسیار مهم)
این دانشکده بایستی تا سال بعد منحل شود .
والسلام
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
1
4
هر سال که دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری تجربی منتشر میشه، میبینیم کد رشته محل دکتری عمومی دامپزشکی واحد شوشتر حذف شده، اما چند روز بعدش، سازمان سنجش اصلاحیه منتشر میکنه و این رشته محل رو به دفترچه انتخاب رشته اضاف میکنه.
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
1
6
رو چه حسابی به این واحد دانشگاهی، درجه جامع دادن؟ تازه صحبت این بود که مثل واحد نجف آباد و علوم و تحقیقات تهران، مستقل بشه و مستقیم بره زیر نظر سازمان مرکزی به جای اینکه زیر نظر هیئت امنای استان باشه!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
0
6
اساتید میگن بعد کلاس هر چی بگردی یه چایی برا خوردن پیدا نمیشه، دانشجوها هم آب خوردن پیدا نمیکنن. یاد ضرب المثل :نه آب نه آبادانی نه گلبانگ مسلمانی افتادم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
0
6
ریاست واحد، دکتر کیانی نیا .........، معاونت علمی واحد، دکتر منصوری فر و معاونت دانشجویی واحد، حجت الاسلام شهریاری لطفا پاسخگوی این کاستی ها و قصور باشند، مردم تو شرایط اقتصادی میلیون ها تومن میدن دانشگاه، که فردا بی سواد و بی مهارت وارد جامعه بشن؟ این حق الناسه، .................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
0
9
سلام، ما با عشق و علاقه رشته دامپزشکی رو انتخاب کردیم و دوست داریم از نظر علمی دانشگاه از اساتید خوب استفاده کند و امکاناتی که دارد و خیلی هم خوبه اگر وسایل و دستگاه ها خرابه تعمیر کنند، آزمایشگاه و کلینیک راه اندازی بشه. ما شهریه می دهیم و این شهریه بابت کلاس های عملی گران تر هست توقع داریم که کلاس های عملی با کیفیت برگزار بشه و بتونیم بار علمی بالایی از لحاظ عملی داشته باشیم. با وجود شهریه های آنچنانی نبود امکانات و اساتید خبره توجیهی ندارد لطفاً پیگیری کنید. اگر وزارت علوم و سنجش و دانشگاه آزاد رشته ای رو در آزمون سراسری با آزمون برگزار می کند و دانشجو می گیرد باید امکانات و اساتید رو هم نظارت کند تا این همه وقت و هزینه ای که دانشجویان می گذارند هدر نرود. لطفا حکیم مهر پیگیری کنید، ممنونم از توجه شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
1
5
آناتومی بدون لاشه، پاتولوژی و قارچ شناسی بدون لام و... خدا بخیر کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
برا درس آناتومی استاد هم ندارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
0
4
رئیس این دانشکده، دامپزشک نیست، دکتری مهندسی کشاورزی داره.
دانیال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
1
3
کیس اسب داررنندد؟؟؟؟؟؟ چهارتا گاو؟؟؟؟؟ وضعشون خیلی خوبه... شما سری به دانشکده دامپزشکی شهر سمنان بزن متوجه حرف من میشی... تازه مثلا دولتی هم هست...
پاسخ ها
دانشجو دامپزشکی
| United States of America |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
دوست عزیز تا در شرایط دانشجویان شوشتر نبودید قضاوت نکنید
داشجو شوشتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
0
9
توی دانشگاه ابسردکن که نداریم ...سیستم سرمایشی هم پاسخگوی دمای 50 درجه نیست...اون وقت میخوان امتحانات رو تا نیمه دوم تیر برگزار کنن...اینم یک نمونه دیگه از شایستگی های دانشگاه دامپزشکی شوشتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
وای امان از بی فکری تا نیمه تیر توی اون گرما و با امکانات کم، اصلا به فکر دانشجو نیستند
داشجو شوشتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
0
9
با تشکر از سایت خوب حکیم مهر که زحمت کشیدید پای درد و دل دانشجوهای دانشکده دامپزشکی شوشتر نشستید
از شما تقاضا داریم با رئیس و مسئولان دانشکده هم مصاحبه ای داشته باشید و مشکلاتی که دانشجویان بیان کردند را مورد پیگیری قرار دهید
محمد
|
United States of America
|
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
4
1
من هنوز سوالم سر جاشه. وقتی گرمسار، کازرون، شهرکرد، خرم آباد، ارومیه، کرمان و....
دانشکده دامپزشکی دارند، چرا اصفهان با این حجم از صنعت دام و طیور و وضعیت حساسی که دارد، یک دانشکده دامپزشکی هنوز ندارد؟؟؟؟؟!!!!!
شوشتر
|
United States of America
|
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
1
4
بقیه دانشکده ها وضعیت دانشکده شوشتر را میشنوند تعحب میکنند لطفا پیگیری کنید اوضاع این دانشکده مناسب نیست.
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
0
4
دکتر تهرانچی و مرجانی بیان جواب بدهند. حکیم مهر از ایشان پیگیری کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
همچنین دکتر نفر معاونت علوم پزشکی سازمان مرکزی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
1
0
سلام
اساتید دامپزشکی شوشتر زمان ما همه عالی بودن
عالی تر از همه دکتر سلطانی بودن که واقعا بار علمیشون فوق العاده س
نظر شما
ادامه