کد خبر: ۷۴۶۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مسئول روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان گفت: ۲ پرنده شکاری آسیب‌دیده از نوع سارگپه، سه ماه پیش به صورت جداگانه توسط دوستداران طبیعت به این اداره تحویل شده بود که پس از طی مراحل درمان در طبیعت رهاسازی شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «صادق خزیمه» روز یکشنبه افزود: پس از تحویل این پرندگان شکاری، بلافاصله هماهنگی لازم برای درمان آنها با دامپزشک محیط زیست انجام و پس از طی مراحل درمان سه ماهه و رسیدن به شرایط مطلوب، امروز در طبیعت رهاسازی شدند.

مسئول روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست سیرجان تصریح کرد: تحویل سریع این پرنده زخمی توسط مردم و پرهیز از اقدام برای درمان خودسرانه باعث شد روند درمانی آنها با موفقیت انجام شود.

وی ضمن تشکر از افرادی که زمینه حفاظت از این پرندگان را به طور مطلوب فراهم کردند از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر موجودی از حیات وحش آسیب‌دیده، با شماره‌های ۰۳۴۴۲۳۳۲۶۰۰ یا ۰۹۱۳۳۷۸۲۱۶۶ تماس بگیرند و حیوان یا پرنده مورد نظر را سریع به محیط زیست انتقال دهند تا روند صحیح درمانی انجام شود و به طبیعت برگردد.

سارگپه پرنده‌ای شکاری از خانواده باز است.

این پرنده شکاری در اکثر مناطق دشتی و تعدادی نیز در مناطق جنگلی استان کرمان زیست می‌کنند که متاسفانه بعضا از سوی برخی افراد متخلف در دام گرفتار می آیند و در محیطی نامناسب نگهداری می‌شوند.

شهرستان سیرجان در فاصله ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان واقع شده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
0
0
حداقل دو تا عکس نداشت بزارین
نظر شما
ادامه