کد خبر: ۷۴۲۶۴
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از شناسایی 3 مورد هاری در گربه از ابتدای سال جاری تا کنون در شهر بیرجند خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند، «دکتر حمزه‌ئی» سرپرست شبکه دامپزشکی ضمن بیان این خبر افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون 3 مورد هاری در گربه توسط نتایج آزمایشگاهی در شهرستان بیرجند به تایید رسیده است.

حمزه ئی افزود: با توجه به اینکه گربه های شهری به راحتی به انسان ها نزدیک می شوند و معمولا نسبت به سگ های ولگرد ترس کمتری در انسان ایجاد می کنند متاسفانه برخی از شهروندان ، خصوصا کودکان نیز با برخی عادت های اشتباه  مثل غذا دادن و یا بازی کردن با گربه های شهری در کوچه و خیابان معضل جدیدی علاوه بر سگ های ولگرد برای سلامت شهروندان ایجاد نموده اند که با توجه به مخاطرات فراوانی که برای بهداشت و سلامت عمومی جامعه پدید می آید می بایست علاوه بر اقدامات لازم توسط دستگاههای متولی در این خصوص نسبت به آموزش های لازم نیز به شهروندان اقدام نمود.

حمزه یی در پایان به شهروندان توصیه کرد از آنجا که معمولا به دلیل عادت گربه ها در لیسیدن دست ،پنجه ها نیز به بزاق حاوی ویروس در صورت مبتلا بودن به هاری آلوده می شود به منظور اقدامات درمانی و پیشگیری از ابتلا به بیماری هاری در صورت ایجاد خراش یا زخم های عمیق توسط پنجه های گربه در اسرع وقت به نزدیک ترین مراکز درمانی یا مراکز پیشگیری از هاری مراجعه نمایند.

جواب نمونه یک قلاده سگ مشکوک به هاری در بیرجند مثبت اعلام شد

 سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از نمونه برداری سگ مشکوک به هاری که اقدام به حمله به 4 نفر از اهالی دو روستای مجاور شهر بیرجند نموده بود خبر داد.

«دکتر حمزه‌ئی» ضمن بیان این مطلب افزود: در پی حمله سگ مشکوک به هاری به 4 نفر از اهالی 2 روستای مجاور شهر بیرجند و متواری شدن حیوان از محل با همکاری نیروی انتظامی و دهیاری روستا سگ مشکوک به هاری از پا درآمده و توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند با رعایت شرایط بهداشتی لازم نمونه گیری و جهت تایید بیماری هاری نمونه اخذ شده به آزمایشگاه مرجع دامپزشکی ارسال گردید.

حمزه ئی گفت: جواب نمونه ارسالی دیروز اعلام شد که نمونه ارسالی مثبت بود.

حمزه ئی افزود: متاسفانه از ابتدای سال جاری تا کنون نتیجه آزمایش هاری 3 مورد گربه شهری توسط آزمایشگاه مرجع دامپزشکی به تایید رسیده  است که با توجه به روند افزایشی این آمار در مقایسه با سالهای گذشته می بایست علاوه بر جمع آوری و ساماندهی سگ های ولگرد در خصوص گربه های شهری  نیز توسط دستگاهای متولی چاره اندیشی گردد.


انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
0
0
چشمتون روشن
محسن سعیدی
|
Poland
|
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
0
0
نمونه را به کدوم آزمایشگاه مرجع ارسال کرده بوده اند؟
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
0
0
خسته نباشید عوض امار هاری دادن بفکر راه حل باشید این کار بیشتر شما رامعروف میکند
علوی
|
Germany
|
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
0
0
متاسفانه مورد مشابه در اهواز تایید شده . امروز اخبار خوزستان با رییس دامپزشکی اهواز صحبت کردن و تایید کردن موارد هاری در چند تا گربه .
متاسفانه تو شرایطی که کلینیک های دامپزشکی کار واکسیناسیون حیوانات رو بشکل فعال انجام‌میدادن شاهد پلمپ یکی از فعالترین کلینیک های دامپزشکی در اهواز با ۵ سال سابقه هستیم. و متاسفانه الان ما باید چکار کنیم که مرتب گربه رو میبردیم کلینیک... الان مسئولیت خدایی ناکرده اتفاقات هاری در آینده رو کی باید پاسخ بده وقتی کلینیک منطقه ما رو تعطیل میکنن. ؟!!! من بعنوان مراجعه کننده با مسئول کلینیک صحبت کردم‌ و تقاضای پیگیری از طریق این رسانه را دارم... چرا باید یه کلینیک دامپزشکی بعد از ۵ سال فعالیت سالم پلمپ شود؟!!!! اینهم در این شرایط...
نظر شما
ادامه