کد خبر: ۷۴۲۱۱

حکیم مهر: مقامات بهداشت پاکستان درحالی نگرانی خود را نسبت به سرعت شیوع ویروس تب کریمه کنگو در این کشور اعلام می‌کنند که کم‌تر از یک هفته گذشته ۵ نفر از مبتلایان به این بیماری جان خود را از دست دادند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، رسانه‌های پاکستانی به نقل از اداره فدارل بهداشت و خدمات عمومی این کشور عنوان کردند که وضعیت اضطراری در تمامی ایالات از جمله بلوچستان و شهر کویته مرکز این استان اعلام شده و مبتلایان به تب کریمه کنگو تحت رصد می‌باشند.

مقامات بهداشت پاکستان همزمان نگران افزایش تعداد مبتلایان و سرعت شیوع این ویروس به ویژه در ایام تعطیلات عید قربان است که مردم این کشور در بیشترین سفرهای تفریحی و دید و بازدید را در این روزها انجام می‌دهند و با توجه به شناسایی این ویروس در حیوانات، احتمال شیوع بیشتر در روزهایی ذبح دام در عید قربان نیز وجود دارد.

شبکه «دنیا نیوز» پاکستان ساعاتی پیش اعلام کرد که با جان باختن ۳ بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در شهر کویته شمار جان باختگان ناشی از این ویروس در کمتر از یک هفته به پنج نفر رسید و گزاش مسوولان درمانی در ایالت بلوچستان از افزایش شمار مراجعه کنندگان مشکوک به تب کنگو حکایت دارد.

تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین حیوان و انسان است که از طریق تماس با ترشحات بدن، خون و گوشت دامی که توسط کنه مورد گزش قرار گرفته و یا تماس مستقیم با کنه منتقل می‌شود.

بیماری تب کریکه کنگو نخستین بار سال ۱۹۴۴ در کریمه اوکراین و سپس در سال ۱۹۵۶ در جمهوری دموکراتیک کنگو مشاهد شد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند مشکلات با کار جهادی حل می‌شوند، گفت: سازمان دامپزشکی در حال انجام بیش از 20میلیون خدمت رایگان از جمله واکسیناسیون، سم پاشی معاینه و...، جهت ریشه کن کردن بیماری‌های دامی است.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: بیش از 40 مورد سند تحول دامپزشکی را ابلاغ کرده‌ایم که امید است جامعه عمل پوشیده شده و باعث خیر و تحول در جامعه شوند


نظر شما
ادامه