کد خبر: ۷۳۹۵۰

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی پیرانشهر گفت: یک تن گوشت بوقلمون تاریخ مصرف گذشته و غیرقابل مصرف در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر عباس شیخ رشیدی» گفت: در جریان بازدید‌های روزانه هفته جاری شبکه دامپزشکی این مقدار آلایش و قطعه گوشت بوقلمون در حین توزیع در یکی از محلات شهر کشف شد.

وی ادامه داد: این محموله به دلیل فاسد بودن، حمل غیر بهداشتی و عدم رعایت ضوابط قرنطینه‌ای، شرایط محموله و به تبع آن آسیب‌های بافتی، توقیف و از چرخه توزیع حذف شد.

رئیس اداره دامپزشکی پیرانشهر اضافه کرد: این محموله پس از تشکیل پرونده بهداشتی و اخذ دستور قضایی امحا و در محیط مناسب نسبت به معدوم سازی آن اقدام خواهد شد.

رشیدی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون سه محموله گوشت بوقلمون تاریخ مصرف گذشته به میزان ۲.۵ تن از سطح شهرستان کشف، توقیف و مراحل اداری معدوم سازی آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف حفظ امنیت غذایی، تامین سلامت مصرف‌کنندگان نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی سالم در این شهرستان در حال اجرا است، گفت: در این مدت گروه‌های دامپزشکی بر کشتارگاه‌ها، واحد‌های پخش و توزیع فرآورده‌های دامی و مراکز تولید و حمل و نقل فرآورده‌های خام دامی نظارت می‌کنند.

شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق واقع شده است.

 

نظر شما
ادامه