کد خبر: ۷۳۸۷۵
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: در راستای اجرای سیاستهای سازمان دامپزشکی کشور در خصوص رفع محدودیت اعطای مجوز تاسیس و فعالیت مراکز مایه کوبی وابسته و مستقل و گسترش خدمات واکسیناسیون به دامداران و تولیدکنندگان و هم اندیشی جهت اجرای بهینه مصوبات کمیته اجرایی ماده (۲) کمیسیون مرکزی تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور ،جلسه ای با حضور «دکتر جمالی» معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز، در روز سه شنبه مورخه ۲۹ فروردین ماه سال‌جاری و با حضور روسای ادارات دامپزشکی شهرستان های استان البرز، «دکتر ضیائی» رئیس اداره تشخیص و درمان، نمایندگان سازمان نظام دامپزشکی استان و کارشناسان بهداشت و مدیریت بیماری های دامی و دارو و درمان این اداره کل برگزار گردید

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی البرز، در ادامه جلسه، رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان البرز، پس از شرح مواردی در خصوص ابلاغ چهارمین ویرایش دستورالعمل سیاست ها و ضوابط تاسیس و فعالیت مراکز درمانی و مایه کوبی دامپزشکی، توضیحاتی در خصوص مراکز مایه کوبی موجود و بهره گیری این مراکز از امکانات و تجهیزات مناسب، پرسنل و واکسیناتورهای مجرب و همچنین آماری از مراکز جدیدالتاسیس بیان و در ادامه، حاضرین در جلسه نسبت به بحث و بررسی در خصوص ارائه راهکارهای حمایت از گسترش، فعالیت و استمرار خدمات مناسب اینگونه مراکز صورت گرفت و مقرر گردید در اسرع وقت، گزارش جامع در زمینه به روز رسانی پتانسیل ها و امکانات مراکز مایه کوبی موجود و در دست بهره برداری توسط ادارات دامپزشکی شهرستانهای تابعه تهیه و بهمراه پیشنهادات سازنده جهت ادامه گسترش مراکز مایه کوبی دام و طیور به اداره کل‌ دامپزشکی استان منعکس شود.






انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
2
0
هشدار به وجدان های بیدار و مطلع

۱ - مراکز واکسیناسیون وابسته غیر قانوتی هستند .
۲ - مراکز واکسیناسیون وابسته به درمان موجب گسترش بیماری میشوند.
تمامی مراکز درمانی بدلیل ورود دام یا طیور بیمار و یا رفت و آمد درمانگر و...به احتمال بسیار زیادی در مقایسه با مراکز واکسیناسیون مستقل آلودگی بسیار بسیار بیشتری دارند.
در هیچ کجایی ویرایش چهارم با شجاعت و شهامت مراکز واکسیناسیون وابسته تعریف نشده اند چون کسانیکه این ویرایش را تدوین کرده اند بخوبی میدانند که مراکز مایه کوبی وابسته کاملا غیر قانونی هستند.
بگذارید بی پرده عرض کنم افزایش مراکز واکسیناسیون وابسته خیانتی بزرگ به دامداران و سرمایه های دامی کشور است چرا که خواسته یا ناخواسته موجب گسترش بیماریهای مسری و مهم مثل تب برفکی، طاعون، آبله ، نیوکاسل ، آنفلوآنزا و.....میشوند.
مجموعه امکانات و پرسنل مراکز واکسیناسیون وابسته به درمان، بخصوص بیمارستانها بشدت آلوده هستند و این خیانتی است به دامداران بی گناه و بی اطلاع .
پاسخ این بی تدبیری سازمان دامپزشکی را باید مدیران ارشد و کسانیکه در تدوین این ویرایش نقش داشته اند را پیش وجدان خود و مجامع قانونی بدهند.
پیشنهاد میشود قبل از بدتر شدن اوضاع :
در صورتیکه نیاز به افزایش خدمات واکسیناسیون در منطقه ای وجود دارد مجوز مرکز مستقل داده شود.
سرمایه دامی کشور بشدت با این نوع تصمیم گیری های غیر حرفه ای و غیر اخلاقی به خطر خواهند افتاد.
تصور بفرمایید در یک کیلنیک یا بیمارستان دام یا پرنده آلوده مبتلا به بیماری های بشدت مسری در معاینه و کالبد گشایی است معمولا پرسنل و فضای این مجموعه درمانی خواسته یا ناخواسته آلوده خواهند شد و امکان کنترل گسترش آلودگی به تجهیزات و پرسنل مرکز مثلِ یخچال محل نگهداری واکسن، واکسیناتور، کلمن ، سرنگ و... تقریبا غیر ممکن است به همین راحتی بیماری به فارم سالم دیگری منتقل میشود.
آیا این صحیح است که مراکز خدمات رسانی به دامداران و مرغداران دامپزشکی به عاملی تبدیل شده اند برای نشر و گسترش بیماری. قطعا مراکز مستقل از این منظر (بهداشتی) به مراتب آلودگی کمتری نسبت به مراکز درمانی دارند چون مراکز پیشگیری هستند و با بیمار و عامل عفونی( case) در تماس نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
نمیدانم همکارید یا دامدار
ولی تا جای ممکن باید خدمات دامپزشکی تجمیع گردد و زیر نظر شخص کلینیسین حاذق باشد. مطمعنا کسی که دور از دامداری در داروخانه مشغول نسخه پیچی یا در مرکز مستقل مایه کوبی مشغول فروش واکسن دامی است، هرگز دید بالینی و دلسوزانه همزمان برای پیشرفت صنعت را ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
0
1
چقدر حرفهای بی منطق و از روی خودخواهی برعکس همیشه و همه جا درمان و پیشگیری دو مقوله جدا از هم نیستند بلکه کاملا وابسته به هم.به علاوه حالا خوبه که مراکز وابسته که فقط کار و عمل واکسیناسیون رو به شکل واقعی انجام میدن بگن مراکز مستقل تبدیل شدن به دکان فروش واکسن به دامدار و مرغدار و نه واکسیناسیون واقعی توسط افراد مایه کوب مجاز
نظر شما
ادامه