کد خبر: ۷۳۷۰۰

حکیم مهر: روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور خبر از شناسایی و جلوگیری از فعالیت یک واحد کله پاک کنی غیر مجاز و ضبط 500 کیلو آلایش خوراکی داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر سلیمانی» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور گفت: اکیپ های نظارتی این شبکه در تداوم طرح تشدید نظارت بهداشتی ماه مبارک رمضان و تامین امنیت غذای سالم در بازرسی از یک واحد کله پاک کنی غیر مجاز از ادامه فعالیت آن جلوگیری و مقدار 500 کیلو آلایش خوراکی شامل کله پاچه و سیراب شیردان فاسد را که بصورت غیر اصولی و کاملا غیر بهداشتی نگهداری می شد ضبط و پس از تنظیم صورت جلسه به واحد ضایعات کشتارگاه جهت تبدیل به پودر ضایعات منتقل نمودند.

رئیس شبکه دامپزشکی به متصدیان طباخی ها و جگرپزی ها هشدار داد مواد اولیه مصرفی خود شامل کله پاچه، سیراب شیردان و جگر مورد استفاده در واحد صنفی خود را از کشتارگاه صنعتی دام تهیه و از استفاده از کله پاچه و جگرهای حاصل از کشتار غیر مجاز دام خودداری نمایند.

وی افزود: متاسفانه تعدادی افراد سودجو مبادرت به کشتار غیر مجاز دام در حاشیه شهر و جاده های روستای می نمایند و کله پاچه ها، سیراب شیردان و جگرها را به برخی واحدها منتقل میکنند که سلامت شهروندان را به مخاطره می اندازد.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مربوط به فرآورده های پروتئینی مراتب را به شبکه دامپزشکی اطلاع و یا با شماره 43330042 تماس حاصل نمایند.


 

نظر شما
ادامه