کد خبر: ۷۳۶۳۳

حکیم مهر: مدیرکل امور عشایر جنوب استان کرمان گفت: حدود ۱۵۰ راس دام عشایر به علت بارش باران و گرفتار شدن در سیلاب شب گذشته تلف و تعدادی از سیاه چادرها و سرپناه‌های عشایر، و مکان‌های نگهداری دام نیز دچار خسارت شده‌اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «ناصر احمدیوسفی» اظهار کرد: برآوردهای اولیه نشان می دهد بارش های سیلابی سه میلیارد تومان به عشایر جنوب استان خسارت وارد کرده است.

وی افزود: از اوایل هفته در پی هشدار هواشناسی در خصوص جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها ستاد مدیریت بحران در امور عشایر تشکیل جلسه داد و تذکرات لازم از طریق مختلف به عشایر داده شد اما باز هم شاهد خسارت بودیم.

احمدیوسفی در مورد خسارت سیل به راه های عشایری جنوب استان هم گفت: حدود ۳۷۰ کیلومتر از راه های عشایری شهرستان جیرفت و ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری رودبارجنوب به علت بارش شدید باران تخریب شده اند که بررسی وضعیت سایر راه‌های عشایری ادامه دارد.

مدیرکل امور عشایر جنوب استان کرمان ادامه داد: عمده خسارت ها در مناطق عشایری تپه قوچان، نجف آباد و مطاع شهرستان جیرفت و برجک شهرستان رودبارجنوب رخ داده است و بررسی ها در زمینه سایر خسارت های وارده به عشایر همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا در سیلاب شهرستان جیرفت سه نفر جان باختند و خسارت هایی به مزارع و گلخانه ها و سایر زیرساخت ها وارد آمده است.

برخی منازل روستایی بخش اسماعیلی جیرفت نیز دچار آبگرفتگی شده اند.


نظر شما
ادامه