کد خبر: ۷۳۱۲
این نشست با هدف ارتقاء بهداشت دام، پیگیری سیاست های منطقه‌ای سازمان بهداشت دام، کنترل بیماری‌ها، هماهنگی و همکاری کشورهای عضو، با حضور محمد رضا رحیمی معاون اول رییس جمهور، دکتر خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی و نمایندگان37 کشور جهان ، صبح یکشنبه 29 آبان ماه در محل هتل اسپیناس تهران افتتاح خواهد شد...

حکیم مهر - بیست و هفتمین اجلاس منطقه‌ی آسیا، خاوردور و اقیانوسیه سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) در تهران به میزبانی سازمان دامپزشکی کشور برگزار می‎شود.

این نشست با هدف ارتقاء بهداشت دام، پیگیری سیاست های منطقه‌ای سازمان بهداشت دام، کنترل بیماری‌ها، هماهنگی و همکاری کشورهای عضو، با حضور محمد رضا رحیمی معاون اول رییس جمهور، دکتر خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی و نمایندگان37 کشور جهان ، صبح یکشنبه 29 آبان ماه در محل هتل اسپیناس تهران افتتاح خواهد شد.
برابر برنامه اعلام شده ، قرار است این نشست با سخنرانی رحیمی معاون اول رییس جمهورو دکتر خلیلیان وزیر جهادکشاورزی آغاز به کار کند.
سپس دکتر دستور نماینده ایران در OIE به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و در ادامه دکتر توشیرو کاواشیما نماینده ژاپن در OIE و رییس کمیسیون منطقه‌ای OIE در آسیا، خاور دور و اقیانوسیه برای حاضران سخنرانی خواهد کرد.
از دیگر سخنرانان این اجلاس در نخستین روز برگزاری، دکتر کارلوس مسوتی، رییس مجمع جهانی نمایندگان OIE، دکتر برنارد والا مدیرکل OIE و نمایندگان دولت ایران خواهند بود.
در ادامه این نشست، انتخابات کمیته کنفرانس (رییس، نایب رییس و مخبر) و روسا و مخبران جلسات مربوط به موارد فنی و وضعیت بهداشت دام از سوی شرکت‌کنندگان انجام می‌شود.
عصر 29 آبان ماه سالجاری نیز مراسم جشن سال جهانی دامپزشکی و ریشه‌کنی بیماری طاعون در جهان با حضور اعضای شرکت کننده در اجلاس منطقه‌ی آسیا، خاوردور و اقیانوسیه سازمان جهانی بهداشت دام در هتل اسپیناس تهران برگزار خواهد شد.

گفتنی است سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) دارای 178 عضو است که مسولیت بهبود و ارتقاء سطح سلامت و بهداشت حیوانات کشورهای عضو را به عهده دارند و کشور ما هم از سال 1328 شمسی بر اساس مصوبه هیئت وزیران به عضویت این سازمان در آمده است.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه