کد خبر: ۷۲۹۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: «دکتر حسن علیزاده» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان از شناسایی قصاب متخلف که اقدام به کشتار غیر مجاز دام وجعل مهر دامپزشکی نموده بود خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند، «علیزاده» اظهار داشت: در راستای انجام نظارتهای مستمر بهداشتی بر مراکز عرضه شهرستان اکیپ نظارت شبکه در بازدید از یک واحد قصابی موفق به کشف یک لاشه گوسفندی که به صورت غیر مجاز و خارج از چرخه نظارت دامپزشکی کشتار و با مهر جعلی دامپزشکی نیز ممهور شده بود گردید که پس از تکمیل پرونده قصاب متخلف به مرجع قضایی معرفی گردید.

علیزاده بیان کرد: کشتار غیر مجاز و خارج از کشتارگاه معمولا در دام های بیمار و ناسالم و در محل هایی بدون داشتن شرایط بهداشتی لازم انجام می گردد که مخاطرات بهداشتی فراوانی از جمله ابتلا به بیماریهای مشترک بین انسان و دام مانند تب کریمه کنگو و تب مالت را برای مصرف کننده در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در کشتارگاه دام قبل ازکشتار و بعد کشتار توسط مسئول بهداشتی مستقر در کشتارگاه مورد بازرسی بهداشتی قرار می گیرد و پس از حذف آلایش و لاشه های آلوده و بیمار توسط بازرس دامپزشکی لاشه های سالم با نصب برچسب و مهر دامپزشکی و طی دوره پیش سرد در کشتارگاه با رعایت زنجیره سرد در مراکز و قصابی ها توزیع می گردد.

علیزاده در پایان از همشهریان درخواست نمود کلیه فرآورده های دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و مورد تایید دامپزشکی تهیه نمایند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
0
0
خوده گوشت را جعل میکردی مهر گوشت که هنر نیست!
نظر شما
ادامه