کد خبر: ۷۲۸۶۵
تعداد نظرات: ۱۰۳ نظر
بانوان دامپزشک:
وی می‌گوید: متاسفانه خیلی‌ها فکر می‌کنند خانم‌ها ظریف هستند یا قدشان کوتاه و زور آنها کم است، اما اصلا اینطور نیست. من قدبلند اما از نظر جثه‌ای خیلی ظریف بودم، ولی گوساله ۴۵ کیلویی را از شکم گاو بیرون کشیدم و جراحی‌های خیلی سنگین در دام بزرگ انجام دادم ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «دکتر محبوبه کهگیلویه‌زاده» متخصص جراحی دامپزشکی، عضو انجمن جراحان ایران، عضو کمیته تخصصی کلینیسین‌های دام کوچک استان فارس و یکی از معدود افرادی است که اجازه نداد «زن بودن» او را از دستیابی به اهداف بلند خود بازدارد و تا جایی پیش رفت که تبدیل به اولین بانوی جراح دامپزشک موسس کلینیک تخصصی جراحی دام‌های کوچک در ایران شد. در ادامه و در سال ۹۸ کلینسین برتر استان فارس شد و تندیس افتخار دریافت کرد.

وی با اشاره به سختی‌های تحصیل در رشته دامپزشکی، می‌گوید: «در بالین عملا به ما می‌گفتند که دست نشویید و سرکیس نیایید و جراحی نکنید. مثلا کیسی که کشیک من بود، استاد می‌گفت شما دست نشویید، چون خانم‌ها نمی‌توانند سزارین گاو انجام دهند و به یک آقای دکتر می‌گفت که بیاید. در کل به ما زیاد دهن‌کجی می‌شد و همیشه به خاطر عدم اعتماد، بغض و آه و اشک کنار چشمان ما وجود داشت.»

وی در سال ۸۹ از تز خود دفاع کرد و آزمون بورد داد، اما از آنجا که امکان خروج از شیراز برایش وجود نداشت، فقط برای دانشگاه شیراز درخواست داد اما او را در حالت انتظار نگه داشته بودند: «همان زمان یک رقیب آقا داشتم و به من گفته بودند که در بخش، مساله جنسیت خیلی مهم است و ما ایشان را پذیرش کردیم. یک مقدار دل‌شکسته شدم و بلافاصله درخواست کلینیک تخصصی جراحی دام‌های کوچک دادم. کلینیک من، اولین کلینیک تخصصی جراحی در ایران بود که توسط یک بانو راه‌اندازی شد. در واقع من اولین بانوی زن جراح کلینیسین در ایران هستم و آن زمان هیچ‌کس کلینیک تخصصی نداشت.»

حکیم مهر: خانم دکتر، ورودی چه سالی و کدام دانشگاه هستید؟

به نام حق، تشکر و سپاس از دعوت شما، بنده ورودی سال ۷۹ دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز هستم.

حکیم مهر:‌ چه شد که رشته دامپزشکی را انتخاب کردید؟

به نوعی به صورت اتفاقی وارد این رشته شدم. آن سال در آزمون کنکور رتبه ۳۰۰ را کسب کرده بودم و در زمان انتخاب رشته، فقط ۱۱ رشته پزشکی را زدم. رشته‌های پزشکی‌ که به من توصیه شده بود، در شهرهای خیلی دور بودند و خانواده اجازه انتخاب آنها را ندادند. چون من فقط پزشکی‌ها را انتخاب کرده بودم. در نهایت و در روز انتخاب رشته مجدد، از آنجا که قصد داشتم نزدیک فارس و شیراز باشم، دامپزشکی شیراز به من توصیه شد و من این رشته را انتخاب کردم.

حکیم مهر: آیا شناختی نسبت به رشته دامپزشکی داشتید و بعد از اینکه وارد رشته شدید، آن چیزی بود که در تصورات خود به آن فکر می‌کردید؟

شناخت زیادی نداشتم اما ناآگاه هم نبودم. چون در خانواده دامپزشک داشتیم. بعد از اینکه وارد دانشگاه شدم، با توجه به اینکه رتبه من ۳۰۰ بود و شرایط طوری بود که از طریق انتخاب رشته مجدد وارد و تقریبا اواخر آبان به دانشگاه دعوت شده بودم، معاون آموزشی دانشگاه یک جلسه که مربوط به تحصیلات تکمیلی بود، برای من تشکیل دادند، چون به طور معمول من باید امتیاز رشته‌های پزشکی‌ در شهرهای مختلف حتی شیراز را می‌آوردم اما پیش نیامده بود. در واقع ما در همان سالی کنکور دادیم که نظام قدیم به نظام جدید تغییر کرد و اشتباهات زیادی پیش آمده بود و شایعاتی بود مبنی‌بر اینکه برخی رتبه‌ها فروخته شده است. هدف از تشکیل آن جلسه این بود که برای من برای یکی از دانشکده‌های پزشکی انتقالی بگیرند، اما من در آن جلسه حاضر نشدم. چون تقریبا دو هفته‌ای می‌شد که در دانشکده دامپزشکی درس می‌خواندم و احساس می‌کردم که دست تقدیر شرایطی را پیش پای من گذاشته که علی‌رغم نداشتن شناخت، اما دوست داشتم که در این رشته بمانم. غیبت من در آن جلسه، حاضران را عصبانی کرد چون تلاش‌های زیادی برای انتقال من کرده بودند، اما من احساس کردم که حالا دیگر خودم این رشته را انتخاب کردم. از آن زمان به بعد دامپزشکی را دوست داشتم و با علاقه ادامه دادم.

حکیم مهر: آیا امروز پشیمان نیستید که در آن جلسه شرکت نکردید؟

خیر، اتفاقا خیلی هم خوشحال هستم. البته من به رشته جراحی علاقه‌مند بودم و اگر وارد پزشکی هم می‌شدم، قطعا مسیر جراحی را ادامه می‌دادم و بعد یک جراح می‌شدم، چون از کودکی این ذهنیت را داشتم. الان هم خوشحالم که در حال جراحی حیوانات هستم، هرچند که ما دامپزشکان از نظر مالی تامین نمی‌شویم اما از نظر علاقه، بله.

حکیم مهر: خانواده با اینکه دامپزشکی را انتخاب کردید، مخالفتی نکردند؟

چرا خیلی ناراحت بودند. به خصوص مادرم خیلی از این موضوع ناراحت بود و سال‌ها عذاب وجدان داشت. چون در فرآیند انتخاب رشته مجدد که ما را خواستند، رشته‌های پزشکی‌ شهرهای اراک، خرمآباد، بندرعباس و... پیشنهاد شد و مادر من همیشه عذاب وجدان داشت از اینکه چرا به من اجازه نداده به شهر دور بروم. مثلا من می‌توانستم به یزد بروم اما ایشان می‌گفتند که خوابگاه‌های آنجا رتیل و عقرب دارد. یا مثلا می‌خواستند امتیاز کرمان را بدهند، چون آن زمان یزد و کرمان قطب محسوب می‌شد، اما ایشان می‌گفت که کرمان پرواز ندارد و باید با اتوبوس بروی و دائما گشت و نیروهای انتظامی و... هست. این نگرانی‌ها تا زمانی که دوره عمومی را هم طی کردم، ادامه داشت و بعد که وارد دوره تخصص شدم، کمی آرام شدند.

حکیم مهر:‌ حال و هوای دوره عمومی چطور بود و چه سالی فارغ‌التحصیل شدید؟

من اواخر آبان و خیلی دیر وارد دانشکده شدم. یادم است دکتر ارشاد رئیس تحصیلات تکمیلی دانشگاه گفت که دیگر نمی‌توانی با این دانشجویان همراه شوی و باید از ترم بهمن شروع کنی. من همان موقع گفتم که اگر قرار است از ترم بهمن شروع کنم، یکبار دیگر شانس خودم را برای کنکور امتحان می‌کنم. ایشان سوال پرسید که اولین امتحان میان‌ترم چه زمانی است و من گفتم نهم آذر. همان موقع گفت ایشان را ثبتنام کنید، چون دانشجویی که هنوز وارد نشده، می‌داند اولین امتحان میان ترم چه زمانی است، می‌تواند ادامه دهد و من را برای ترم اول ثبتنام کردند. اساتید در بخش علوم پایه استقبال خوبی از من کردند و من به آناتومی و بافت‌شناسی خیلی علاقه داشتم و خودم را رساندم. با توجه به اینکه یک سابقه المپیاد آزمایشگاهی هم داشتم، این قضیه به من کمک کرد و خدا را شکر در بخش علوم پایه تقریبا خودم را نشان دادم. اما به حوزه تغذیه دام بزرگ یا بخش مامایی علاقه زیادی نداشتم، ولی به محض اینکه وارد اصول درمانگاهی و سالن جراحی شدم، احساس کردم که می‌تواند رشته‌ای باشد که من می‌خواهم.

نمی‌دانم چطور اساتید جراحی متوجه علاقه‌مندی من شده بودند و خیلی من را تشویق می‌کردند. من مسیر را ادامه دادم و با همین هدف جلو رفتم. دوره عمومی تمام شد و مراحل اینترنی و... خیلی خوب بود، به خصوص در درس جراحی. اگرچه برخی اساتید محترم در ذوق ما هم می‌زدند، مثلا می‌گفتند وارد بخش جراحی نشو، چون تمام پیشکسوتانی که قبل از شما وارد بخش جراحی شدند، همیشه سرکوب شدند، سر عمل نرفتند و... اما من مشتاق‌تر از قبل ادامه دادم و احساس کردم که باید وارد شوم. در نهایت علوم درمانگاهی که تمام شد، امتحان تخصص دادم.

حکیم مهر: دوره تخصص چطور بود؟

در زمان ما برای ورود به دوره تخصص، می‌بایست مبلغ ۱۸ میلیون تومان پرداخت می‌کردیم تا بتوانیم در دانشگاه شیراز ادامه تحصیل دهیم. در واقع باید یک قرارداد امضا می‌کردیم که من دلم نمی‌خواست این قرارداد را امضا کنم، چون احساس می‌کردم که هم باید کار کنم و هم در دانشگاه دولتی هستم، بنابراین قرارداد نبستم. به من گفتند بورس بیاور و بورس هم برای ترم اول امکانپذیر نبود. چون باید از شهر خارج می‌شدم و به جاهای دیگر می‌رفتم که این امکان‌پذیر نبود. کماکان یکی دو ماه سر کلاس نشستم اما شماره دانشجویی به من ندادند، چون سایرین قرارداد بسته بودند و من نبستم. یکی از اساتید محترم سر کلاس آمد و به سه نفر همکلاسی من جزوه داد اما به من نداد. گفت شما نمی‌توانید سر کلاس باشید، چون قرارداد ندارید. خیلی ناراحت شدم و همان موقع دکتر دهقان که رئیس بخش بودند، من را به اتاقشان دعوت کردند و توضیح دادند که با ادامه تحصیل من موافقت نشده است. من پرسیدم که چه زمانی امتحان تخصص است و ایشان گفتند ۲۴ اردیبهشت، یعنی یک ماه بعد. من آن یک ماه را دوباره خواندم و امتحان دادم و خوشبختانه به صورت رایگان در دانشگاه پذیرش پیدا کردم و این باعث شد که یک فاصله در دوره تخصص من بیفتد. چون من یکبار دانشجوی تخصص شدم، بعد ریجکتم کردند و برای سال بعد دوباره شرکت کردم. اعتماد به نفس بیشتری داشتم و یک مقدار هم چون از اینکه در دوره قبلی پذیرش نشدم، عصبی بودم، تلاش بیشتری کردم.

حکیم مهر: در چه سالی فارغ‌التحصیل شدید؟

در سال ۸۶ وارد دوره تخصص شده و سال ۸۹ فارغ‌التحصیل شدم.

حکیم مهر: بعد از آن چه کردید؟

سال ۸۹ که دفاع کردم و آزمون بورد دادم، از آنجا که  امکان خروج از شیراز برای من وجود نداشت، فقط برای دانشگاه شیراز درخواست دادم که من را در حالت استندبای نگه داشته بودند. همان زمان یک رقیب آقا داشتم و به من گفته بودند که در بخش، مساله جنسیت خیلی مهم است و ما ایشان را پذیرش کردیم. یک مقدار دلشکسته شدم و بلافاصله درخواست کلینیک تخصصی جراحی دام‌های کوچک دادم. کلینیک من اولین کلینیک تخصصی جراحی در ایران بود که توسط یک بانو راه‌اندازی شد. در واقع من اولین بانوی زن جراح کلینیسین در ایران هستم و آن زمان هیچ‌کس کلینیک تخصصی نداشت. البته افرادی مثل دکتر آدینه توکلی و... بودند اما هیچ کدام کلینیسین نبودند، بلکه استاد دانشگاه بودند و اولین زن جراحی که کلینیک تخصصی خصوصی در ایران راه‌اندازی کرد، من بودم. خیلی کار سختی بود و با من مبارزه‌های زیادی شد و استقبال خوبی از سوی همکاران نداشتم. چالش‌ها ادامه داشت و تا دو سه سالی خیلی سخت بود اما بعد که اعتماد ایجاد شد، تبدیل به یک کلینیک تخصصی ریفرال شد و همکاران اعتماد کردند و ریفر می‌کردند. کار به آرامی رونق گرفت و من هم اعتبار کسب کردم و در سال ۹۸ کلینیسین برتر استان فارس شدم و تندیس افتخار دریافت کردم. دو جلد کتاب نوشتم که یکی از آنها در دست نگارش است و دیگری تحت عنوان «تکنیک‌های اورژانسی در دام‌های کوچک» با کمک دکتر جاودانی نگارش و منتشر شد.

حکیم مهر: مهمترین مشکلاتی که یک خانم‌ در حوزه دام کوچک و بالین با آن مواجه است، چه چیزهایی هستند؟

مشکلات بنده که از همان دوره دانشجویی شروع شد که چون خانم‌ها ضعیف‌تر بوده و همه آنها قدبلند نبودند، همیشه آقایان جلوتر می‌ایستادند و بچه‌ها دیگر این مساله را پذیرفته بودند که باید پشت سر آقایان بایستند. در واقع ما یک گروه بودیم که جادهصافکن شدیم، چون چند سالی است که من این مشکلات را نمی‌بینم. امروز با توجه به پیشرفت‌های خانم‌ها، اساتید هم به خانم‌ها توجه می‌کنند و مثل سابق نیست که آنها را سرکوب کنند و اعتماد نکنند، اما در گذشته اینطور نبود. عملا به ما می‌گفتند که دست نشویید و سر کیس نیایید و جراحی نکنید. در دوره عمومی کار بالینی نقش زیادی ندارد و بیشتر تئوری است. اما در دوره تخصص مثلا کیسی که کشیک من بود، استاد می‌گفت شما دست نشور و به یک آقای دکتر می‌گفت که بیاید، چون خانم‌ها نمی‌توانند سزارین گاو انجام دهند.

درکل به ما دهنکجی زیاد می‌شد و همیشه به خاطر عدم اعتماد، بغض و آه و اشک کنار چشمان ما وجود داشت. اما وقتی می‌دیدند که خانم‌ها تلاش می‌کنند و خود را نشان می‌دهند و دست به کارهای سنگین می‌زنند، به نحوی زمینه اعتماد برای آنها ایجاد شد. خود من علی‌رغم اینکه در دانشگاه تقریبا این اعتماد را ایجاد کرده بودم، اما زمانی که کلینیک زدم، سه سال طول کشید تا این اعتماد ایجاد شد.

متاسفانه خیلی‌ها فکر می‌کنند که خانم‌ها ظریف هستند یا قدشان کوتاه و زور آنها کم است، اما اصلا اینطور نیست. من قدبلند اما از نظر جثه‌ای خیلی ظریف بودم، با این حال گوساله ۴۵ کیلویی را از شکم گاو بیرون کشیدم و جراحی‌های خیلی سنگین در دام بزرگ انجام دادم. خانم‌ها اگر خودشان بخواهند، مانعی برای آنها وجود ندارد و تنها مانع، ممکن است نگاه‌های اطرافیان باشد که به نظرم با چند بار مقاومت کردن و نشان دادن خودشان قطعا به آنها اعتماد خواهد شد. الان شرایط خیلی ساده‌تر است چون یکسری پیش‌زمینه‌های ذهنی برای آقایان اساتید دانشگاه و کلینیسین‌ها شکل گرفته که می‌توانیم در این عرصه‌ها خانم‌های موفقی داشته باشیم، لذا من دیگر مانعی نمی‌بینیم مگر اینکه خود بچه‌ها نخواهند.

حکیم مهر:‌ به‌عنوان حرف آخر...

یک مستند تحت عنوان «زن بودن یک معجزه است» با تلاش دوستان رسانه‌ای شما و با حضور بنده تولید شد که بازخوردهای خوبی داشت. بچه‌هایی را دیدم که خیلی ناامید بودند و می‌گفتند با این مستند گریه کردیم. حتی کسانی بودند که گفتند ما قصد خودکشی داشتیم و رشته ما هم دامپزشکی نبود، اما آن قدر سختی و سرکوب در شما اتفاق افتاده که کلی انرژی گرفتیم و می‌خواهیم مقاومت کنیم و الان خیلی بچه‌های موفقی هستند. خواستم به خانم‌های دامپزشک یا حتی غیردامپزشک پیشنهاد کنم که حتما این مستند را ببینند.

در پایان از شما که پیگیر و در تلاش برای ایجاد حس انگیزه در بانوان این رشته هستید و زحمات اساتید گرانقدرم جناب پروفسور دهقانی، پروفسور طباطبایی، پروفسور میمندی و پروفسور وصال تشکر و قدردانی می‌کنم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.


انتشار یافته: ۱۰۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
ناشناس
|
Ireland
|
۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
46
21
ببینید این طور نیست که به شما به خاطر خانم بودن اجازه تحصیل نداده بودند، آن روز ها وقتی رتبه پایین بود باید یا هزینه تحصیل می‌دادید یا بورسیه میاوردید
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
دوست گرامی اینطور که شما میفرمایید نیست من رتبه اول رشته خودم بودم به قدری جهت بورس تحت فشار قرار گرفتم که در آستانه انصراف بودم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
من هم به شما آفرین میگویم ولی انعکاس اخبار کم مخاطب هنر نیست بیشتر از اخبار پرمخاطب بنویسید وگرنه همه امکان فراهم آوردن چنین امکاناتی را ندارند و چنین موقعیتی علمی و البته اجتماعی توسط مشتریان خاص ومعدود ، چندان بکار حالای همه ما نمی‌خورد و نخواهد خورد مثل آنچه در پزشکی مثلا دکتر ماندگار در جراحی قلب 30 سال پیش کسب کرد و الان قادر به جراحی نیست و فقط ناظر درمان است و درآمد آنچنانی هم دارند یا دکتر خدادوست جراح چشم پزشکی در مدت 10 سال آخر کارش ، الان ایشان فوت کرده
البته این بانو شکرخدا مشغول بکار هستند و خداوند حالا حالا توانشان بدهد تا به دام و دامپزشکی خدمت کنند و مایه افتخار باشند
ناشناس
| Germany |
۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
اصلا این طور نیست در رشته ای دیگر تا پای قرارداد رفتم که خداروشکر ناگهانی بورس با هزار دردسر جور شد . چهار نفر اول انتخاب هستند در آن جمعیت جز جهارنفر بودن یعنی رتبه پایین ؟؟؟؟بنده نفر دوم بودم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
ناشناس 21:25
اینها همش تبلیغات بوده و هست چه در مورد پزشکان که گفتی چه این یکی که در این مقاله اومده ، این گفته ها دردی از کسی دوا نکرده و نمیکنه
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
دوست عزیز اصلا دکتر نگفتند به خاطر زن بودن اجازه تحصیل ندادند گفتند به خاطر ندادن پول و نداشتن بورس ادامه تحصیل موکول به سال بعد شد . اصلا برداشت ما همچین چیزی نبود . لطفا برداشت ذهنی خود را به مخاطب القا نکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
بنده فارغ‌التحصیل 72 هستم آن موقع خانمی در کلاس ما نبود ، نمیدانم تو دامپزشکی اینطوریه یا همه رشته ها ، حالا یه خانمی موفق بوده یا شاید نبوده یا هرچیز دیگری ، چقدر بحث‌های حاشیه‌ای در مورد ایشان که تازه در بخش خصوصی مشغول است مطرح شده که من هم گیج شدم
ناشناس
|
Lithuania
|
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
9
48
آفرین به شما و تمامی بانوان وطنم
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
8
46
درود و آفرین بر شما بانوی پرتلاش. پایا و مانا باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
حالا دیگه با آخرین بانو یا آقای متقاضی مصاحبه کرد اونها که اونموقع چیزی نمیدونستند فریب خوردند و در دام دامپزشکی افتادند که حرف نشد, باید به روز بود!
همکار متخصص داخلی دام های بزرگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
7
43
ضمن خداقوت جانانه به خانم دکتر عزیز، .................
دکتر دشتی زاده
|
Thailand
|
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
8
43
با سلام و درود
باعث خورسندیست درخشش و پیشرو بودن پیشکسوتان فارس و جنوب ایران در سطح کشور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
8
47
من افتخار کاراموزی پیش ایشان را داشتم کلینیک بسیار مجهز و دوستانه ی دارند و البته جراحی متبحر و حاذق هستند و حتی بعضی اساتید هم مانند وی نیستند.
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
8
47
بهترین جراح پت در شیراز
ابوالفضل برزگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
7
49
تبریک به شما خانم دکتر. همواره موفق باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
8
46
مایه افتخار کلینسین های شیراز و استان فارس هستید
آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون دارم
لیان پت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
9
45
تبریک خانم دکتر عزیز، متخصص حاذق در عرصه دامپزشکی. از سالها قبل که در کلینیک تخصصی دامپزشکی دنا افتخار شاگردی در محضر شما را داشتم تا کنون که بعنوان همکار شما فعالیت دارم بدون تردید در استان فارس و جنوب کشور از نطر حرفه ای و اخلاقی بینطیر هستید. برایتان از صمیم قلب شادی و تندرستی آرزومندم.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
29
12
آرزوی موفقیت و سلامتی برای خانم دکتر
اون سالها که رتبه های شبیه ایشون زیاد داشتیم که پزشکی قبول نشدن. حتی از همکلاسی های ایشون در دانشگاه شیراز افرادی بودند که رتبه ی ۳۱۱ کنکور سراسری داشت و حتی داروسازی هم قبول نشد. آیا دانشگاه شیراز برای احقاق حقوق اونا هم جلسه تشکیل داد؟
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
7
46
برای خانم دکتر جراح برجسته دامپزشکی آرزوی تندرستی موفقیت روزافزون دارم
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
7
45
بهترین و مجهز ترین کلینیک دامپزشکی شیراز
روزبه مریدپور
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
6
42
سلام بر دوستان حکیم مهر و خانم دکتر محبوبه عزیز، دمتون گرم خانم دکتر عزیز که اینقدر با استعداد و با ثبات مسیر جراحی دامپزشکی را در استان فارس ادامه میدید. من ارادات از راه دور دارم ولی غیر از تخصص و کار علمی از شما نشنیدم. امیدوارم راهتون روشنگر بقیه بانوان متخصص ایران عزیز باشه و در تین شرایط تاریک، حداقل کسی بتونه مثل شما یه شمعی روشن کنه. دلتون گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
جناب دکتر با شما موافقم مکرر مهارت و توانمندی ایشان را شنیده یم. البته نظر شما هم افتخار هر همکار است
شهرزاد خضري
|
Germany
|
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
7
41
................................ از همين جا بهشون خدا قوت ميگم. براشون ارزوي موفقيت و سربلندي دارم. در اخر هم اضافه كنم ايشون افتخار ايران و ايراني هستن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
12
8
چقد تنوع عکس
پاسخ ها
دانشجوی دامپزشکی
| Germany |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
چه خوبه که از موقعیت های مختلف کار در کلینیک عکس گذاشتید ذهن ادم از دامپزشکی عوض می شه .هدف ایشون اگاه سازی بوده به نظرم کاملا هدفمند و به جا بوده . مرسی خانم دکتر کگلویه زاده
Servat nezhad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
6
45
باعث افتخار هستید بانویی باعلم همچون شما در عرصه دامپزشکی حضور دارید
دستانتان پر توانا باشد و مثل همیشه پیروز باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
35
7
ضمن آرزوی موفقیت برای خانم دکتر، چنانجه عکس هایی که گرفته شده واقعا حین جراحی باشه، پوشاندن مو هم از واجبات اینکار است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
اگر جراح بوده باشید که بعید می دانم این حرف را نمی زدید. چون اقلا یک بار اگر کلاه پوشیده بودید و در این شرایط بودید می فهمیدید جراحان خانم گاهی چه می کشند . متاسفم واقعا به کجا رسیده ایم . ضمن اینکه به خصوص دو عکس اول دکتر معرف نظم و رعایت اصول کامل است . شیک و با جذبه
همکار جراح و هیات علمی دانشگاه
| Germany |
۰۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
در همه عکسها همه چیز اصولی و استاندارد است فقط در عکس اخر کلاه مشخص است که در اثر فشاری ناگهانی از سر عقب کشیده شده و امکان اصلاح به خاطرشرایط استریلیتی وجود نداشته است . خانم دکتر کارش درسته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
47
10
با سلام خدمت حکیم مهر
برخی مطالبی که ایشان مطرح کرده اند ....... نیاز به تصحیح دارد.
1 _ اولاً اولین کلینیک متخصص جراح خانم مربوط به خانم دکتر سارا مکرم در تهران می باشد.
2- ایشان در دور اول امتحان ورودی تخصصی مردود شدند و به شرط بورس یا پرداخت هزینه قبول شدند. بقیه ی هم دو ره ای های ایشان قراداد نبسته اند و قبولی قطعی بودند.
۳- ..........................
4- برای اساتید بخش دختر و پسر فرقی ندارد اینگونه نبوده که نگذارند ایشان دست بشوییند بخاطر مونث بودن.
ایشان ........... استادای بخش که برایشان زحمت کشیده اند زیر سوال برده اند و این بی انصافی است
5_ شرط هیات علمی شدن هم معدل بالای 16 دوره عمومی و تخصصی می باشد ......................
در نهایت عملکرد افراد بعنوان کلینیسین موفق بازتاب دهنده علم و مهارت افراد است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
جناب استاد عزیز. منم تخصص تهرانم. دقیقا حرفای خانم دکتر رو تایید میکنم. همین برخورد رو دانشگاه شیراز با بچه ها دارند و منم در مصاحبه دانشگاه شیراز شرکت کرده ام.
دامپزشک متخصص
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
…در آن سالها سه تا پنج نفر پذیرش میشد که پذیرفته شدگان باید یا قرارداد می بستند یا بورس می آوردند. اتفاقا هم دوره ای های ایشان با مشکل بیشتری برخورد کردند چون ردیف های بورس را قبلی ها پر کرده بودند ……و قرارداد را با واریز مبلغی جزئی بستند و مابقی منتفی شد به شرایط پرداخت و ادامه ……….ولی قرارداد بسته شد . خودم درگیر این پروسه در رشته ای موازی متاسفانه بودم . حالم از پله های تحصیلات تکمیلی بد می شد . خاطرات بد
دانشجوی سال اخر دامپزشکی دانشگاه شیراز
| Germany |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
وقتی سنگی به سمت شخصی پرتاب می کنید مراقب باشید اول این خود شما هستید که خواهید شکست .ممنون از خانم دکتر بابت اینکه به زنان اعتبارو اعتماد به نفس دهد متاسفانه ریسک مواجه با افرادی را پذیرفتند .
هیات علمی
| Germany |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
خدمت شما عارض شوم که ایشان با تواضع تمام وبزرگ منش انه در حضور جمع کثیری از همکار به اساتید خود ادای احترام کردند . ( کنگره جراحی شهرکرد) دوم آنکه ایشان فرمودند که در زمان تحصیل دوره عمومی توسط اساتید جراحی استعداد یابی شده بودند . در ادامه صحبت هایشان فرمودند در دوره تخصص موجبات اعتماد اساتید را ایجاد کرده بودند . صرفا انتقاد از یک استاد مشمول همه نمی شود کما که ایشان همیشه به گفته خودشان دو چندان احترام می گذاشتند و هرگز موجبات بی احترامی را ایجاد نکرده اند . نهایتا تشکر و قدردانی خانم دکتر از اساتید نشان از ایجاد رضایتمندی در پایان دوره با گذراندن سختی ها بوده است . با شناختی که از ایشان دارم جز ادب و کمالات که ریشه در اصالت ایشان دارد چیزی ندید ه ام . ارتباط پیوسته و خانوادگی خانم دکتر با اساتیدشان همیشه علنی و اشکاراست . جالب اینکه وقتی صحبت از اساتید می شود ایشان احوال همه را دارند و ارتباط خود با دانشگاه را قطع نکرده اند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
34
7
خدا حفظشون کنه، البته اولین کلینیک جراحی پت بانوان مربوط به دکتر سارا مکرم ‌بود ....................
در ضمن آدینه خیر، آذین توکلی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
5
9
سرمایه اولیه و هزینه های تدارک چنین کلینیک مجهزی رو، چطور باید تامین کرد؟ و آیا این هزینه ها، با درآمد به دست آمده، همخوانی دارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
5
40
سلام بزرگوار چه دوست داشته باشی چه نه. دنا بهترین پت کلینیک شیراز است با جراحی بینظیر. چه خوب هیئت علمی نشدن وگرنه اینهمه پیشرفت نداشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
8
34
درود بر همکار آشنا و حساس
خانم دکتر مکرم به عنوان کلینیسین فعال مستقل سال‌های مطرح نبودند و تا جایی که میدانم آن سال‌های شرط ورود به دوره تخصص ارایه بورس بود حالا یا از دانشگاه آزاد یا دولتی یا شخصی. دیگر هم دوره ی های ایشان هم قرارداد پرداخت داشتند که اسنادش موجود است و قابل پرس و جو. اتفاقا ادب ایشان به اساتید بخش بر همه واضح و آشکار بود که گاها نقد می‌شوند نسبت به آن اما اصالت خانم دکتر ارجحیت داشت بر این مسایل و نظرات. استاد میشناسم با معدل زیر ۱۵ به کرات لذا این شرط نبود و البته معدل این بنده خدا که کلا بالای ۱۸ بود. اما با نظر آخرتان موافقم عملکرد کلینیسین نشان علم و مهارت است که قویا وی این شاخص را دارد و قابل استعلام است. در همان شهر اساتیدی هستند با درجات دانشگاهی بالا که توان انجام بسیاری از جراحی های انجام شده در دنا را نداشته و ندارند.
باید پذیرفت ایشان کلینیسین موفق و توانمندی هستند و الگوی برای دختران و خانم‌های دامپزشک. بهتر است به جای تخریب بر ارتقا خود متمرکز شوید
من الله توفیق
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
6
39
برای من جالبه که خیلی‌ها اززاین مصاحبه خوشنود نیستند که هیچ گویا مکدر هم شده اند. عجبا. عزیزان همکار متمرکز بشید روی کار و تحصیل خودتان. من خانم دکتر کهگیلویه را نمیشناسم اما بارها موفقیت و تبحر‌شان را شنیده م. آرزوی موفقیت برایشان دارم و برای همه همکاران زحمتکش و خوش نیتم
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
6
39
من کارآموز خانم دکتر بودم مدرک ایشان بر دیوار کلینیک بود معدل ایشان ۱۸/۶۶ بود.
سارا قوام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
4
40
درود بر خانم دکتر محبوبه کهگیلویه زاده
شما الگوی افتخار آفرین بانوان ایران هستید
بهترین عملکردهای جراحی از نظر علمی،اصولی،حرفه ایی شما به من یاد دادید
شایسته ستایش و تقدیر⁦
هیات علمی دامپزشکی تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
4
39
سلام و درود خانم دکتر خدا قوت افرین بر صداقت و همت شما زندگینامه عبرت اموزی داشتید‌ ایکاش جوانان ما به خصوص خانمها از ان درس بگیرند.موفق باشید.
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
4
39
کدام یک از جراحان تا قبل از خانم دکتر اصلا تیغ بدست شدند یا فرصت دست به تیغ شدن بهشون داده شد . کدام ؟ همه به طرقی مسیرشان منحرف شد . ضمنا منظور از تیغ به دست شدن عقیم سازی نیست . دانشجوی سال چهار هم عقیم کردن بلد است . وقتی یک نفر آمده تابو شکنی کرده بپذیرید؟ والا بعدا برای دخترانتان همین قدر مانع و مزاحم و بخیل خواهید داشت .
همکار (خارج از ایران )۰
|
Germany
|
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
3
40
ما جراحی بانوان را با خانم دکتر تجربه کردیم و دیدیم . گروه های بعدی هم جسارت را از ایشان آموختند و خداروشکر مسیر هموار شد. تا قبل از ایشان فکر می کردیم که واقعا زنان نباید جراحی کنند و یا شاید هم نمی توانند .
همکلاسی ۷۹ یی
|
Germany
|
۰۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
5
38
دقیقا اواسط ترم بود درب کلاس دانشکده ادبیات باز شد و خانم دکتر وارد شدند دکتر روحانی گفتند بفرما خانم دکتر گفت از این به بعد من در این کلاس خواهم بود . استاد گفتند الاااااان به این دیری وسط ترم . همه ما خندیدیم ولی بعدش پشیمون شدیم . مو به مو همه چیز همانطوری بود که ایشون تعریف کردن . دقیق و بدون کم و کسری . اولش هم زیاد تحویلمون نگرفتند بعدش کلا فهمیدیم ایشون بسیار منظم و جدی وبا دیسیپلین هستند . چند سالی است خبری از نزدیک ازشون ندارم دورادور شاهد زحمات و موفقیت هاشون هستم . در طول تحصیل ایشون فردی سالم و صادق علمی و باسواد و بسیار مستعد بودند . تندرست باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
دانشکده ادبیات؟!! وسط ترم؟!!!
ناشناس
|
Germany
|
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
2
33
با کمالات و اصیل …….فقط اینکه برای کاراموزی مراجعه کردم پذیرشم نکردن …..ازشون دلگیرم .«
پاکزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
6
38
تنها بانویی که آوازه جراحی و درمانش زبانزد است. موفق باشید هماره.
همکار و هم ورودی خانم دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
4
37
……..صدایشان هنوز در گوشم هست دقیقا همه این توضیحات را در سال ۷۹ شنیدیم و افسوس می خوردیم بر حقی که از ایشان گرفته شده بود . همیشه توانمند و پرتلاش بودند . …الهی شکر هرچند که مسیر سختی را در پیش داشته اند اما موفق شدند . آرزوی سلامتی و موفقیت های بیشتر برایشان دارم .
شهرزاد خضري
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
3
37
از پيام ها مشخصه خيلي ها حرصشون گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
دو سه پیام حرص درار دیدم زیاده ؟؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
مردم دکتر کهگیلویه را دوست دارند . دو نفر هم حرص شان در بیاید . طبیعی است …… خیلیییییی هم طبیعی است .
امیریان
|
Finland
|
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
4
36
خانم دکتر کهگیلویه زاده بانویی سخت کوش، منظم و مهربان هستند برای ایشان و تمامی همکاران عزیزم در بخش درمان آرزوی سلامتی و بهروزی دارم.
شریفی
|
Germany
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
4
34
بنده خدا خانم دکتر چقدر بعضی ها عقده کشایی کردند….. دوستی خاطراتی از بیست و خورده ای سال پیش جهت راهنمایی و دادن حس انگیزه تعریف کرد شنیدیم ، یا تجربه می شود یا انگیزه یا هیچی . چه خبر است ؟؟؟؟؟
آقای دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
35
5
ما به وجود همکاران خانم خود افتخار میکنیم و میدونیم قابلیت فراوان دارند...
ولی تعجب مبکنم از اینهمه لحن و گفتار فمینیستی ایشون...

نمیدونم علت چیه که اینقدر ذهن ایشون درگیر این جنبه ها شده؟!
واقعا فضای دانشکده های دامپزشکی را اینگونه ندیدیم....
پاسخ ها
دامپزشک خانم
| Germany |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
اقای دکتر من یادم هست دقیقا سر کلاس درس داخلی دام بزرگ ومامایی دانشگاهمون باهام جالب رفتار نشد. خانم دکتر از سال‌های دور صحبت کردند( بیست سال پیش )و زحماتی که خانم هااز آن موقع برای اثبات توانایی شان کشیده اند . اگر مربوط به آن دهه هستید از خانم های گروه تان نظرسنجی بفرمایید با آقایان که بله . وگرنه خداروشکرچند سالی است با تلاش عزیزان بانوان حتی خود من در اکثر اموردیگر مشکلی ندارند و اتفاقا بدون صرف انرژی مازاد مشغول به کار هستند.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
در توانمندی خانم دکتر شکی نیست. ولی ایکاش کمی متواضعانه تر مصاحبه میکردند تا واکنش منفی ایجاد نشود. ما ایرانی ها افراد متواضع و فروتن را بیشتر دوست داریم ................... آرزوی موفقیت و سلامتی برای خانم دکتر کهگیلویه زاده دارم.
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
دو سال دنبال کننده پیج کاری شان هستم . مردم علاقه زیادی به خانم دکتر دارند. به نظر می اید اتفاقا بسیار متواضع ، مردمی و دور از هر حاشیه هستند.
کشاورز
| Germany |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
تا از نزدیک کمالات خانم دکتر را درک نکردم قضاوتی بدتر از شما داشتم .
جلالی
| Germany |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
مهربان ، متواضع ، باشخصیت ، بااصالت ، دلسوز ، بسیار مردمی اما منضبط . از نزدیک ببینتشون چنین تعبیری که متواضع نیستند نخواهید داشت .
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
آنچه خوبان همه دارند ایشان دارند. بسیار اصیل و مردمی ……ازدور قضاوت نکنیم .
امیرعباس
|
Germany
|
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
4
38
خانم دکتر عزیز خداقوت …. به مدت سه تا پانزده روز یعنی چهل و پنج روز از جنوب کارآموز دنا بودم . همیشه مدیونم . ارزوی تندرستی دارم.
همکارآقا
|
Germany
|
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
3
37
….ورودی ۸۲ دانشگاه شیراز بودم خانم دکتر تخصص می خواندند. سر فصل هایی را ایشان از جراحی به ما درس دادند . هر چه ایشان سر کلاس ما تدریس کردند تماما یادم هست . بسیار فصیح و متبحر در آموزش .
دامپزشک آقا
|
Germany
|
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
2
34
سه نفر بودیم با هم کارآموز خانم دکتر بودیم . …….ممنون از زحمات خالصانه خانم دکتر
ساغر علی چاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
3
38
درود بر خانم دکتر عزیز
شما افتخار بانوان ایران زمین هستید
من در کنار شما شاهد اصولی ترین عملکرد ها بودم
راهتان جاودان
مثل همیشه پیروز باشید
دامپزشک
|
Germany
|
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
3
36
تبریک خانم دکتر عزیز ، این جمله شما آویزه گوشم هست که فرمودید نه از تشویق و دست زدن های اطرافیان زیاد خوشحال باش و نه از انتقادی که به تو می شود دلگیر شو . به معنای واقعی درکش کردم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
34
5
متاسفانه به نظر میاد کامنت های این خبر به حاشیه رفته و طرفدارها و مخالفان برخلاف تعداد بالای نظرات مربوط به یکی دو نفر بیشتر نباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
کاملا درست میگید. جالب هست که اکثر کامنتهای موافق با پرچم سفید، آبی و قرمز (به علت استفاده از یک وی پی ان) ارسال شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
تقریبا از روی ادبیات و نوع نگارش میشه حدس زد اکثر کامنتها متعلق به دو سه نفر باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
لااقل به نظر به کامنت ها هم دقت کنید بعضی در مجموع بالای ۴۰ نظر مثبت یا منفی دادند ، مخاطب مهم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
بله ،نظر به کامنت ها قابل تکرار توسط یکنفر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
شما یک باربه کامنت رای بدهید بعد دوباره تکرار کنید می بینید که قابل تکرار برای یک نفر نیست . دقیقا تعدد مخاطب است . آنچه برداشت می کنم مخالفان یکی دو نفرند.
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
مخالف ها فقط دو تا خانم هستند و علی ماشالله مشغول زیرابی
ناشناس
|
Germany
|
۰۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
2
36
ممنون از حکیم مهر….…..خانم دکتر کهگیلویه زاده بزرگ بانویی که دیوار جنسیتی را از بین برد و کارش را درست و تمام عیار انجام می دهد . آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برایشان دارم .
دکتر رضایی
|
Germany
|
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
2
37
درود خانم دکتر کهگیلویه زاده مایه ی مباهات استان و جنوب . سلامت و سرافراز باشید .
همکار دامپزشک
|
Germany
|
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
2
32
خانم دکتر کهگیلویه سربلند باشید ولی خیلی سختگیر بودید . بدون روپوش آمدم کلینیک کاراموز بودم فرمودیدامروز برو منزل …... فردا با روپوش تشریف بیارید .
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
2
34
خانم دکتر کهگیلویه مثل یک مادر دلسوزانه سختی ها را می گفتند اما ناامیدمان هم نمی کرد . ناخن بلند ، کفش پاشنه بلند در درمانگاه دنا ممنوع بود .
دامپزشک همکار
|
Germany
|
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
2
35
درود برشما خانم دکتر باسواد و کاربلد، قابل احترام، افتخار دارم که در محضر شخص شما، که دیوار جنسیتی را در رشته دامپزشکی از بین بردند و برای اهداف خودشون کارهای سخت رو به آسانی انجام می دهند و با عشق و علاقه برای رسیدن به آرزوهاتون رشته دامپزشکی را ارائه می دین، کارآموزی کردم و علاقه و سواد رو که از شما آموختم سرمشق قرار دادم، همیشه سربلند و پیروز باشید.
همكار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
1
39
تبريك به خانم دكتر عزيز. خدا قوت. من هم فارغ التحصيل دانشكده دامپزشكي شيراز هستم. مهم نيست كه در گذشته و دانشكده چه اتفاقاتي رخ داده ، مهم اين است كه الان راه خودرا پيدا كرده ايد.
در ضمن الان خيلي از اساتيد دانشكده دامپزشكي شيراز به خارج از كشور مهاجرت كرده اند، خيلي دور نيست زماني كه دانشكده خالي از اساتيد خوب و با سواد شود.
فارغ التحصيل دامپزشكي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
2
38
تبريك به خانم دكتر عزيز . شما و امثال شما مايه مباهات و افتخار زنان سرزمينم هستيد. براتون آرزوي سلامتي و موفقيت دارم. من هم به نوعي مشابه شما با مسايل دانشكده دامپزشكي شيراز درگير شدم. متاسفانه دانشكده از فارغ التحصيلان خوب خود هيچ حمايتي نميكند و تمام تلاش خود را جهت جذب ساير افراد ميكند. و در نهايت هم اين افراد به خارج از كشور مهاجرت ميكنند.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
41
6
کامنتا مال یه نفره خخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
شایدم حداکثر دو نفر. خخخخخخخ
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
کنجکاو شدم خبرتسلبت پسر دکتراقامیری را چک کردم همه پیامها بایک پرچم بود. بنده خدا رییس یک سازمان به این بزرگی براساس ذهنیت شما یعنی فقط یک نفر بهش تسلیت گفته ؟
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
چقدر این روش تخریب اشناست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
به نظر میرسه یکی دو نفر از انتشار این مقاله به هم ریخته شدن!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
اولا دختر ایشون به رحمت خدا رفته. ثانیا اگر پرچم ایران باشه که حرفتون درست نیست و نفرات زیادی با پرچم ایران کامنتشون ارسال میشه. اگر بهعلت استفاده از وی پی ان یک پرچم خاص باشه شک برانگیزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
اخ اخ اخ گذاشتن دو سه تا کامنت تمجید و تعریف ضایع بین محبت های موافقان از خانم دکتر با یک فرمت کار دشمنه»»»» وگرنه اگرقرارباشد همه کامنت ها یکی دونفر باشدطرف یه کم سیاست …..می زند.
حقیقی
| Germany |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
…با توجه به رای مثبت و منفی بالای کامنت ها ، تعداد مخاطب زیاد است و نظرات مربوط به یکی دونفر… به قول شما نیست . خانم دکتر کهگیلویه زاده عزیز همیشه در اوج باشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
شما به یک کامنت دو بار نمی تونید رای بدهید و این یعنی تعدد مخاطب . به نظر مخالفان یکی دو نفرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
شما چرا اینقدر پیگیر کامنت ها هستی . خودت را انداختی تو پیج و خودت را خالی می کنی . برو برس به کارات . چقدر زیر اب می زنی ؟
ساراموسوی
|
Germany
|
۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
3
35
اول که عزیزان حسادت شاخ و دم نداره بعضی از کامنتها رو بخونیم معنی حسادت رو بهتر و رساتر از دایرة المعارف معین میبینیم و حس میکنیم. در ثانی معدل خانم دکتر رو که ببینید متوجه صحت صحبتها میشوید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
یعنی شما معتقدین به معدل خانم دکتر حسادت شده؟
مواردی را که فکر میکنید موجب حسادت شده را بفرمایید تا مستفیض بشیم
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
بنده به غیر از متن مصاحبه و نظرات درج شده در زیر مصاحبه، هیچ شناخت دیگری نسبت به خانم دکتر ندارم. به نظر میرسد ایشان در حرفه و شهر خود شخص نسبتا موفقی محسوب میشود. نظرات یا بهتره بگم کامنتهایی که فرستاده شده برای من که بعنوان یکی از دنبال کننده های حرفه ای سایت حکیم مهر هستم جالب بود و تقریبا کم سابقه.
در همین سایت حکیم مهر افراد به مراتب بسیار بسیار موفق تر از خانم دکتر مصاحبه کرده اند ولی تا این حد بازخوردهای عجیب و غریب در قسمت کامنتها ندیدم. چرا این برخوردها و یا به تعبیر شما حسادت برای خانم دکتر کهگیلویه باید باشد؟ موفقیتهای ایشان چه جنبه ای داشته که باید موجبات حسادت دیگران را فراهم کند؟ چرا این حسادت برای افراد موفق دیگر مشاهده نمیشود؟ بهتر است کمی منطقی تر به مسائل نگاه کنیم. به هیچ وجه علاقمند نبودم که نظرم را ارسال کنم ولی چون چندین بار واژه ی حسادت را مشاهده کردم نتوانستم با خودم کنار بیایم و نظر ندهم. من نمیگویم نسبت به ایشان حسادت وجود ندارد ولی حرفم این است چرا نسبت به افراد دیگر که بسیار بسیار موفق تر از ایشان و‌معروف تر از ایشان هستند بدین شکل حسادت وجود ندارد؟
در یک کامنت صحبت جالبی مطرح شده بود با این مضمون که : ما ایرانی ها افراد متواضع را بیشتر دوست داریم، بنده هم با این نظر هم عقیده ام. شاید خانم دکتر فرد متواضع و فروتنی باشد ولی شاید برای همکاران ایشان در شهرشان برداشت دیگری از نحوه رفتار ایشان شده است و در اینجا و قسمت کامنتها خواسته اند با ایشان یک بگو مگو راه بیاندازند.
امیدوارم تمام همکاران دامپزشکمان در هر صنفی که هستند موفق و پیروز باشند و همه پشتیبان و دوست هم باشند و‌امیدوارم خاطر خانم دکتر کهگیلویه زاده از نظرات منتشر شده مکدر نشده باشد و همچنان پر قدرت و با اعتماد به نفس مسیر رشد و‌تعالی و پیشرفت را ادامه دهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
پس چرا پرچم شما که هم مخالف هستید و هم خیلی دلتون پر هست به قول دو دوست دیگرتان سفید آبی قرمز هست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
شما هم با این همه کینه پرچمت سفید ابی قرمز هست که ، پس نتیجه که خودت را برای تخریب خسته نکن .
مصطفی ق.
|
Germany
|
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
1
28
لینک ویدیئو مستند
https://www.aparat.com/v/MlJBO
.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
1
30
درود بر همه استانی عزیزم انشالله هرجا که هستی موفق پیروز باشید،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
من هم شیراز درس خواندم ولی ناسیونالیستی با قضایا برخورد نکنید شیراز خونده که خونده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
2
32
درود بر بانوی فرهیخته وتوانمند
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
0
26
همیشه پرتوان و موفق باشید دکتر جان .
رضوانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
0
25
خداحفظشون کنه خانم دکتر من سلامت پتم‌ را از شما دارم
دانشجوی دامپزشکی
|
Germany
|
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
11
ممنون که عامل ایجاد زمینه اعتماد به بانوان دامپزشک در ایران شدید .
همکلاسی خانم
|
Germany
|
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
0
3
افتخار زنان کشورم . من سال‌های تحصیل در کنار خانم دکتر و نزدیک به ایشان بودم .بسیار بزرگوار و بزرگ منش
نظر شما
ادامه