کد خبر: ۷۲۵۸۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
دادیار دادسرای عمومی و انقلاب مشهد:
اولین جلسه گفتمان متقابل کارشناسی با دستگاه قضا با محوریت رویدادهای متفاوت سال جاری در مراکز درمانی حیوانات خانگی شهرستان مشهد در شبکه دامپزشکی این شهرستان برگزار شد ...

حکیم مهر: در نشست کارشناسی با دستگاه قضا، فرآیند تاثیرگذاری فعالیت و خدمات بیمارستان ها و درمانگاه های دامپزشکی با محوریت حیوانات خانگی و پرندگان زینتی در خصوص کنترل کانون های احتمالی بیماری های مشترک، در شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد بررسی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی مشهد، این جلسه که در محل سالن جلسات شبکه دامپزشکی برگزار گردید، اولین جلسه گفتمان متقابل با محوریت رویدادهای متفاوت سال جاری در مراکز درمانی حیوانات خانگی شهرستان مشهد بود که با توجه به ماهیت متفاوت برگزاری این نشست، نماینده دستگاه قضا با زوایای مختلف کاری این مراکز آشنا و از نقش تاثیرگذار این مراکز در پیشگیری، کنترل و درمان بسیاری از بیماری های واگیردار دامی و بیماری های مشترک بین انسان و حیوان اطلاع پیدا نمود.

«دکتر محمد سیاح» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد در این جلسه اظهار داشت: گرچه جلسات گوناگونی در سطح استان در این راستا برگزار شده و با ارائه مستندات تصویری و گزارشات دیگر، از نقش ارزشمند مراکز درمانی حیوانات خانگی در زمینه کنترل بیماری ها و جلوگیری از بروز و شیوع مخاطرات بهداشتی صبحت شده است و این جلسه نیز در راستا و ادامه پیگیری چالش های کاری مراکز درمانی حیوانات خانگی با دستگاه قضاء تدوین شده است.

وی هدف از برگزاری اینگونه جلسات تعاملی را انتقال صحبت ها و رساندن پیام همکاران و ذینفعان بخش خصوصی به مسئولین برشمرد و گفت: مراکز درمانی حیوانات خانگی در ارتقای شاخصه های بهداشتی جمعیت دامی و به تبع آن بهداشت عمومی جامعه انسانی نقش به سزایی دارند و اینگونه جلسات منجر به شفافیت امور و اعتمادسازی متقابل شده و این امر در نهایت اتفاقات خوبی را برای شاغلان در این حرفه رقم خواهد زد.    

این مقام مسئول در ادامه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در حوزه تشخیص و درمان بخش خصوصی شهرستان مشهد اشاره نمود وگفت: 49 درمانگاه  اختصاصی حیوانات خانگی و زینتی، 42 درمانگاه عمومی و دفتر اشتغال به امور درمان، 15 درمانگاه اختصاصی طیور، 49 داروخانه دامپزشکی، 41 مرکز واکسیناسیون مستقل و وابسته دامی، 8 آزمایشگاه تخصصی و 6 بیمارستان دامپزشکی در سطح شهر مشهد مشغول خدمت رسانی به دامداران و شهروندان می باشند.

در ادامه این نشست آقای دکتر امیران، دبیر انجمن صنفی درمانگاهی دامپزشکی، خانم دکتر علی پور، آقایان دکتر سیرغانی، آریان، اشراقی و اجرتی به بیان چالش ها و مطالب خود در ارائه خدمات پرداختند.  

سپس دادیار محترم در ادامه به رعایت ضوابط بهداشتی و استانداردهای کاری در مراکز درمانی دامپزشکی اشاره نمود و ابراز داشت: با توجه به بازدیدهای مشترکی که از ابتدای سال جاری با کارشناسان واحد تشخیص و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد از مراکز درمانی دامپزشکی داشته ایم، شاهد رعایت مطلوب ضوابط بهداشتی به خصوص در بخش دفع پسماندهای عفونی و غیرعفونی در مراکز بوده ایم، ولی با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع باز هم از دامپزشکان و شاغلین زحمتکش در این بخش تقاضا داریم حساس تر از گذشته این شاخص ها را رعایت نمایند.

«دکتر ابراهیم زاده» دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه مرکز استان در دستگاه قضا پس از رویت مستندات و شنیدن مطالب و چالش های کاری مراکز درمانی حیوانات خانگی، ابراز امیدواری نمود که این مراکز چون سنوات گذشته به ارائه خدمات بهداشتی خود ادامه دهند.  

وی در پایان از واحدهای عملیاتی و اداری شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد بازدید و از نزدیک با سامانه های کاربردی سازمان دامپزشکی کشور و دیگر فعالیت های واحدهای مختلف آشنا شد.


انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
0
9
درود بر شما و خداقوت
امیدواریم این نشست‌ها و دیدارهای گفت‌وگو در تهران و شهرهای کلان کشور بین دامپزشکی و مسوولان قضایی و انتظامی جهت رفع ابهامات و تنش ها اتفاق بیافتد
دوره گرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
1
8
درود بر اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ، درود بر شبکه دامپزشکی مشهد و درود بر دکتر سیاح عزیز که از زمان تصدی پست ریاست شبکه مشهد شاهد تلاش ایشان در جهت اعتلای نام دامپزشکی هستند و با تمام توان حامی و پشتیبان بخش خصوصی مخصوصا قشر زحمتکش و جان بر کف در بخش دارو و درمان بوده و نقش تاثیرگذار و بسزایی را در ایجاد تعاملات فرابخشی ایفا می کنند که نتیجه آن همدلی و همکاری سایر دستگاه ها اجرایی و قضایی با سازمان دامپزشکی کشور خواهد بود خدا قوت و در پناه حق باشید امیدواریم همچنان شاهد این گونه اخبار در حکیم مهر عزیز باشیم.
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
6
3
نمیشه که جدیدا برن حاشیه شهر قدیمی ها بمونن تو مرکز شهر این عدالت نیست. هیچ کس نباید بره حاشیه شهر یا همه برن.
پاسخ ها
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
کجای این خبر این حرفا گفته شده بود!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
2
7
سلام. جالبه که برای دیدن این دادیار محترم باید وقت قبلی گرفت و همه از مواجهه با ایشان ترس دارند ولی با تدبیر دکتر سیاح ، ایشان به بازدید شبکه مشهد آمدند. مقاومت دکتر اعلمی رو در برابر مخالفان برای انتصاب دکتر سیاح تحسین می کنم. دکتر اعلمی عزیز و دکتر سیاح گرامی حرکت جهادی و همسو با دولت را در استان در راستای جهاد تبیین ادامه دهید. خدا یارتان
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
حرکت جهادی تبیین چه صیغه ایه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
0
10
جالبه که نظام دامپزشکی که وظیفه اصلیش حمایت از اعضای خودش که بهشون پروانه داده . حق عضویت میگیره اصلا انگار وجود نداره.
امیران
|
Germany
|
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
1
3
با سلام خدمت همکاران گرامی
واقعا جا داره از زحمات و پیگیری های مستمر و مفید شبکه دامپزشکی مشهد ، جناب آقای دکتر سیاح عزیز ریاست شبکه مشهد و آقای دکتر بردباری رئیس دارو و درمان شبکه مشهد تشکر ویژه داشته باشیم که با مدیریت این عزیزان شاهد پیشرفت گفتگو ها و حل مشکل تمدید و صدور پروانه ها در شهر مشهد هستیم. به نوبه خودم واقعا از این عزیزان تشکر میکنم و آرزوی سلامتی و پیروزی براشون دارم.
رضا
|
Germany
|
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
0
4
دکتر سیاح عزیز، دکتر بردباری بزرگوار
خدا قوت و دستمریزاد
ممنونیم از زحمات شما بزرگواران ....
نظر شما
ادامه