کد خبر: ۷۲۰۱۰

حکیم مهر: آنفلوانزا پرندگان به سرعت در انگلیس در حال انتشار است و مواردی از آنفلوانزا بسیار مسری اچ ۵ ان ۱ (H5N1) در منطقه ولز ردیابی شده اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صداوسیما، از لندن، سازمان دامپزشکی انگلیس مدت هاست هشدار می‌دهد همه پرندگان باید در فضا‌های سربسته نگهداری شوند، زیرا آنفلوانزای پرندگان در این کشور به طور گسترده شایع است. شورای شهر فلینتشایر(Flintshire)  اعلام کرده است شعاع ۳ کیلومتری یک مرغداری در منطقه باکلی (Buckley)  را که مورد خطرناک اچ ۵ ان ۱ در آن دیده شده، قرنطینه کرده است.

«کریستین میدل میس» (Christine Middlemiss)، رئیس سازمان دامپزشکی انگلیس گفت: این کشور اکنون با بزرگ‌ترین شیوع آنفلوانزای پرندگان روبروست.

وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایی در انگلیس اعلام کرد مواردی از ابتلای قو‌های مهاجر کانادایی به آنفلوانزای پرندگان شناسایی شده است. به مردم مناطق روستایی در انگلیس هشدار داده شده است از نزدیک شدن سگ و گربه خود به جسد پرندگان مرده، جلوگیری کنند.

آنفلوانزای پرندگان در انگلیس، با نشانگانی همچون افزایش شمار مرگ پرندگان، تورم در ناحیه سر، آبریزش از چشمان، گوشه گیری، بی حالی، از دست دادن تعادل، لرزش، افتادگی بال ها، کشیده شدن پا‌ها بر روی زمین، پیچش سر و گردن، تورم، کبودی، خونریزی زیرپوستی در ناحیه گردن و در پاها، بی اشتهایی، اختلال در تنفس، تب، اسهال و کم شدن تخمگذاری دیده می‌شود. در آستانه سالروز تولد حضرت عیسی (ع)، روز کریسمس که به طور سنتی خانواده‌های انگلیسی برای نهار بوقلمون می‌خورند و صنعت مرغداری سود سرشاری را نصیب خود می‌کند، گسترش آنفلوانزای پرندگان، موجب نگرانی مردم و مالکان مرغداری‌ها در این کشور شده است.

از چند ماه پیش که آنفلوانزای پرندگان در انگلیس شایع شد، سازمان‌های دامپزشکی در این کشور اعلام کرده اند همه مرغداری‌هایی که بیش از ۵۰۰ پرنده پرورش می‌دهند باید محدودیت‌هایی به منظور ورود به این دامداری‌ها اعمال کنند و مثلا کارکنان باید پیش از ورود به مرغداری ها، کفش و لباس خود را عوض کنند، ورود افراد متفرقه به دامداری‌ها ممنوع شود و خودرو‌های دامداری‌ها باید به صورت منظم، شستشو و گندزدایی شوند.


نظر شما
ادامه