کد خبر: ۷۱۹۱۵
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان یزد: ادعای تولد دام‌های ناقص الخلقه با منشا خوراک غیراستاندارد در استان به هیچ وجه صحت ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، «دکتر فاتحی نیا» در ارتباط زنده با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: موضوع منتشر شده در فضای مجازی با عنوان تولد دام‌های ناقص الخلقه با منشا خوراک غیراستاندار مورد بررسی قرار گرفت و این مساله کاملا رد می‌شود.

وی افزود: یک راس دام به صورت نارس یعنی یک هفته زودتر متولد شده که این مساله به مدیریت پرورش دام آبستن تعلق دارد، یعنی دام را به اصطلاح خشک کرده و تنش‌های این مساله سبب نارس زایی می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان ادامه داد: خوراک دام این دامداری مورد آنالیز و نمونه برداری قرار گرفت که نشان داد خوراک استفاده شده استاندارد بوده و هیچ مشکلی ندارد.

فاتحی نیا اظهار داشت: کارخانه خوراک دام در همان روز ۱۵۰ تن خوراک میان دامداری‌ها توزیع کرده که اگر مشکلی خاصی وجود داشت، سایر دامداری‌ها نیز با این مشکل مواجه می‌شدند.

وی از دامداری‌ها خواست خوراک دام را از مراکز و کارخانجات تولید خوراک دام مجاز تهیه کرده و هیچ نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
0
3
راحت طبق معمول کل مطلب را انکار كنید تا ببینیم به كجا می‌رسید و میرسیم! اینهم کارکرد سازمان دامپزشکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
0
3
خوراک پلیت نیوز غیر از مرگ آنها هیچ اثر دیگری ندارد.با کمبود سویا معلوم نیست چی به‌آن‌اضافه‌میکنند.که جوجه ها با خوردن آن بعد از چند روز تلف میشوند
متخصص تولید مثل و عضو هیأت علمی دانشگاه دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
0
2
"یک راس دام به صورت نارس یعنی یک هفته زودتر متولد شده که این مساله به مدیریت پرورش دام آبستن تعلق دارد، یعنی دام را به اصطلاح خشک کرده و تنش‌های این مساله سبب نارس زایی می‌شود."!!!

تمام رفرنسها رو از عهد باستان تا به امروز زیر و رو کردم سند و مدرکی برای توجیه این اظهار نظر آن هم در پخش زندۀ تلویزیونی پیدا نکردم!
حسن علی نقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
0
1
زایمان ،یک هفته زودتر ازموعد، باعث ناقص الخلقه زایی میشه ،منظور مدیرکل یزدچی هست؟!
نظر شما
ادامه