کد خبر: ۷۱۴۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: نشست کمیته تخصصی بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با محوریت بیماری آنگارا، با حضور مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، کمیته تخصصی بیماری های طیور این اداره کل با محوریت بیماری نوپدید آنگارا صبح روز پنجشنبه 24 شهریور 1401 با حضور «دکتر محمد باقر مقدس» مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور برگزار گردید.

ابتدای این نشست «دکتر علیرضا ادیبان» معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان با عرض خیر مقدم به مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور، گزارشی در خصوص بروز و شیوع بیماری نوپدید آنگارا در سطح واحدهای پرورش طیور گوشتی استان ارائه نمود.

وی در بخشی دیگر وضعیت واحدهای پرورشی طیور صنعتی، مسائل و مشکلات موجود و اقدامات صورت گرفته در راستای پیشگیری از این بیماری را تشریح کرد.

«دکتر عباس بدیعی» رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی اصفهان نیز عنوان نمود: گزارش بیماری آنگارا در سال 1400 برابر با 3/0 درصد بوده است و این عدد در سال جاری برابر با 3.2 در کل واحدهای طیور استان می باشد که با توجه به اقدامات موثر انجام پذیرفته، انتظار می رود در فصل جدید شاهد کاهش گزارش این بیماری باشیم.

دکتر مقدس مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور نیز از عملکرد و زحمات شبانه روزی یکایک دست اندرکاران به ویژه همکاران در حوزه پیشگیری از بیماری های طیور، تشکر و قدردانی نمود.

وی گفت: کشور ما تحت تاثیر بروز و شیوع آنگارا در کشورهای شرقی از اواخر سال 99 درگیر این بیماری نوپدید شد و با توجه به اهمیت این موضوع در صنعت طیور کشور،  رصد و پایش و پیگیری جدی وضعیت گله های آلوده تا مختومه سازی کانون بیماری را خواستار شد.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور همکاری پرورش دهندگان، دامپزشکان شاغل در این بخش، اتحادیه‌ها و تشکل‌های مربوطه بسیار پر اهمیت و در واقع یکی از راههای مبارزه و کنترل بیماری در حال حاضر است.

دکتر مقدس در پایان خاطر نشان کرد: واکسیناسیون گله های مولد و رعایت اصول امنیت زیستی، راهبرد اصلی سازمان دامپزشکی کشور در کنترل و مدیریت بیماری آنگارا در طیور صنعتی است و با توجه به نقش عقیم سازی کود در کنترل انواع بیماری های طیور، بر عملیاتی شدن حداکثری این مهم تاکید نمود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
France
|
۰۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
0
0
مرسی از راه حل موثرتون
شوخی میکنید ؟!!!
نظر شما
ادامه