کد خبر: ۷۰۰۵۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
چهره ماندار دامپزشکی حیوانات کوچک در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر حسن برکتین» افزود: خیلی از دانشجویان صرفا برای گرفتن دکترا به رشته دامپزشکی می‌آیند اما در پایان هیچ چیز در چنته آنها نیست ...
 

حکیم مهر- پدیده مظفری:‌ استاد پیشکسوت دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با پایگاه خبری حکیم مهر، با تاکید بر اینکه در هیچ جای دنیا این تعداد دانشکده دامپزشکی وجود ندارد، گفت: «تعدد دانشکده‌های دامپزشکی در ایران اتفاق خوبی نیست. اگرچه ممکن است دانشجویان را علاقه‌مند ورود به دانشگاه کند، اما هدف آنها را از ورود به رشته دامپزشکی، صرفا به اخذ مدرک دکترا تنزل می‌دهد.»

 «دکتر حسن برکتین» ادامه داد: «خیلی از دانشجویان صرفا برای گرفتن دکترا به رشته دامپزشکی می‌آیند اما در پایان هیچ چیز در چنته آنها نیست. زمانی هم که فارغ‌التحصیل می‌شوند، متاسفانه آن طور که باید و به درستی با حرفه برخورد نمی‌کنند. کمااینکه آنها ابتدا باید بدانند و بعد کار کنند، نه اینکه کار کنند فقط برای اینکه پول در بیاورند. از قدیم این مثل وجود داشت که می‌گفتند هر کاری دو سال خواب دارد. دانشجویان الان فارغ‌التحصیل می‌شوند، عده‌ای وام می‌گیرند و عده‌ای خانواده متمول دارند و به کمک آن کلینیک راه‌اندازی می‌کنند که نتیجه آن رشد قارچ‌گونه کلینیک‌های دامپزشکی است.»

وی در گفت‌وگو با حکیم مهر تصریح کرد: «خواهش من از فارغ‌التحصیلان جوان این است که با مطالعه کار کنند و کار آنها روی هوا نباشد. کمااینکه کیس‌هایی می‌بینیم که اکثرا ریفر هستند و خیلی ضعیف با آنها برخورد شده است. آنها باید سعی کنند که با حیوان‌ها مهربان باشند، چون ما با حیواناتی سروکار داریم که زبان ندارند. فارغ‌التحصیلان جوان نباید از حیوانات سوء استفاده کنند، بلکه باید به آنها برسند و به صاحبان آنها کمک کنند. نه اینکه فقط آنها را از لحاظ مالی بدوشند.»

دکتر برکتین در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گلایه از رفتار برخی شهروندان در غذا دادن به حیوانات کوچه و خیابان، خاطرنشان کرد: «این رفتار باعث می‌شود که حیوانات از زندگی طبیعی خود خارج شده و جمعیت آنها زیاد ‌شود که ریشه آن، برخورد نادرست با محیط زیست است. درست است که انسان‌ها، حیوانات را دوست دارند اما این دوستی نباید به آنها آسیب بزند. من به عنوان شهروند وقتی به یک حیوان غذا می‌دهم، باعث افزایش زاد و ولد آنها می‌شوم. بهترین راهکار این است که اگر کسی به حیوان علاقه دارد، آن را جذب منزل خود کرده و به صورت کامل از او مراقبت کند.»

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
0
3
علاوه بر مشکل تعداد دانشگاه .مشکل رتبه های نجومی و بسیار بالا در این رشته رو داریم..
پاسخ ها
جهانمردی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
شما به رتبه های نجومی پردیس های پزشکی و دندان و داروی بین الملل و کیش و مدارک اوکراین و ارمنستان فکر کنید که با جان هشتاد میلیون کودکان و انسان بازی نشود. مرگ حاصل از قصور پزشکی استاد عباس کیارستمی و ضعف نظام پزشکی. غصه ی دامپزشکی را در یک کشور جهان سومی که هنوز حیوان آزاری و کشتار حیات وحش تفریح هست و قانون صیانت در برابر حیوان تصویب می شود، را نخورید.
شاهین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
0
2
کلینیک نه...دفتر دامپزشکی ..در وافع شمرده میشوند واکثرا بدون کارایی عملی لازم فارغ التحصیلها وارد بازار کار میشوند ...کاش در دانشگاهها به بخش عملی رشته دانشگاهی که مهمترین بخش در عمل شمرده میشه بیشتر پرداخته میشه که نمیشه وفقط نمره گرفتن وبا مدرک خشک وخالی ،معمولا فارغا لتحصیل وارد بازار کار میشه ..که برایهم خودش وهم مراجعان مطب مشکل سازی میشه وچن سال طول میکشه تبحر لازم وا اونهم پس از تشخیص اشتباهو وناشی کاری بدست میاورد وتازه میشود پس از چن سال نوکار .
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
0
3
با این همه دانشکده دامپزشکی باز هم دانشکده های جدید مانند دانشکده دامپزشکی در دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل به دنبال اخذ دوره دکتری یا کارشناسی ارشدهای تکراری هستند.
به هدر دادن سرمایه های انسانی و مالی جامعه نه تنها قبیح بلکه تحسین هم می شود.
نظر شما
ادامه