کد خبر: ۶۹۳۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی دامپزشکی:
شعار امسال روز جهانی دامپزشکی اذعان می‌دارد که حرفه دامپزشکی در ابعاد بین المللی نقش فوق‌العاده‌ای را در مقابله با بیماری همه‌گیر (کرونا) در سالهای اخیر ایفا نموده است...

حکیم مهر: رئیس سازمان نظام دامپزشکی به مناسبت روز جهانی دامپزشکی پیامی صادر نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی، متن این پیام به شرح زیر است:

به نام خدا

اعضای محترم و فرهیخته خانواده بزرگ دامپزشکی

سلام

آخرین شنبه ماه آوریل به عنوان روز جهانی دامپزشکی نامگذاری شده است، این روز بزرگ را به تمامی عزیزان فعال در حرفه حساس و ارزشمند دامپزشکی در سراسر کشور تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

بدون شک این روز که هرساله از سوی انجمن جهانی دامپزشکی گرامی داشته می‌شود، یکی از مهمترین رویدادها و نمادهای حوزه سلامت و بهداشت عمومی در سطح جهان بوده و ظرفیت و فرصت بسیار مغتنمی را برای برجسته شدن و شناخت هرچه بیشتر طیف گسترده وظایف و خدمات دامپزشکان در ابعاد مختلف ملی و بین المللی فراهم می‌کند.

شعار امسال روز جهانی دامپزشکی تحت عنوان "Strengthening Veterinary Resilience” (تقویت تاب‌آوری دامپزشکی) نیز بر همین اصل تکیه دارد و در پیام خود اذعان می‌دارد که حرفه دامپزشکی در ابعاد بین المللی نقش فوق‌العاده‌ای را در مقابله با بیماری همه‌گیر (کرونا) در سالهای اخیر ایفا نموده و در زمینه‌های مختلفی همچون تحقیقات، تشخیص، ارتباطات، اهدای مواد و بسیاری موارد دیگر مشارکت جدی و حیاتی داشته است.

در این میان سازمان نظام دامپزشکی در راستای منویات مقام معظم رهبری و در جهت تحقق شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» از شکل گیری و تأسیس شرکت‌های دانش بنیان در آینده نزدیک با تمرکز بر روی فناوری‌های برتر در حوزه دامپزشکی با هدف توسعه تکنولوژی نوین حمایت کامل نماید.

خوشبختانه فعالان در حوزه دامپزشکی در سال‌های اخیر به دلیل ارتباط مستقیم با تکنولوژی روز و فن‌آوری‌های نوین در سطوح مختلف حرفه‌ای گام‌های بلندی را در این عرصه برداشته‌اند که مصداق بارز آن حضور ارزشمند و زحمات و خدمات علمی و عملی اعضای خانواده بزرگ دامپزشکی در زمینه‌های تشخیص، پیشگیری، بهداشت و مبارزه با کووید-۱۹ و نیز در امر تحقیق، پژوهش و تولید واکسن نوترکیب و دیگر واکسن‌های ملی ساخته شده بر ضد ویروس کرونا و آنتی‌ژن‌های مورد نیاز برای مبارزه با آن بوده است.

اینجانب ضمن گرامی داشت روز جهانی دامپزشکی و احساس غرور از دستاوردهای ارزشمند دامپزشکان کشور عزیزمان، پیشاپیش حلول عید سعید فطر را به تمامی هم میهنان علی الخصوص خانواده بزرگ دامپزشکی تبریک عرض نموده، سلامت و بهروزی همه عزیزان را از درگاه خداوند منان مسألت می‌نمایم.

دکتر محمدرضا صفری/  رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
صدفیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
0
3
واقعا اگر این سخنان از حد پیام و شعار خارج شود و به مرحله عملیاتی برسد اتفاق بسیار خوب و مثبتی روی خواهد داد
متشکرم
نظر شما
ادامه