کد خبر: ۶۹۱۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، متن پیام «دکتر سیدمحمد آقامیری» معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور به مناسبت روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امروزه مدیریت، تشخیص و درمان بسیاری از بیماری‌ها و انتخاب روش مناسب درمانی در حوزه دامپزشکی بدون وجود آزمایشگاه تخصصی تشخیص و کارشناسان آزمایشگاهی امکان‌پذیر نیست و به تعبیری سلامت مواد پروتئینی به طور قابل توجهی در گرو عملکرد مناسب آزمایشگاه و دقت نظر کارشناسان آزمایشگاهی است. در این میان آزمایشگاه‌های تشخیص دامپزشکی نقش بسیار مهمی را در حوزه بهداشت و درمان در زمینه تشخیص، مراقبت، کنترل و پیشگری از انواع بیماری‌های دامی در دامپزشکی همچون عرصه پزشکی ایفا می‌کند و در خدمت دامپزشکان در موارد تشخیص بیماری و در واقع تولیدکنندگان هستند. ظرفیتی که در واقع هدف از آن کاهش هزینه‌های تولید و تضمین سلامت محصول برای مصرف‌کنندگان و پیشگیری از شیوع عوامل بیماری های مختلف نوظهور و بازپدید در کنار سایر بیماری‌هاست. کما اینکه افزایش دقت در آزمایش‌ها، موجب تسهیل فعالیت کلینسین‌های محترم و تشخیص و درمان بهتر بیماری‌ها می‌شود.

از آنجا که پیشرفت‌های علمی و فنی با هدف افزایش میزان تولید، موجب شده است که تغییراتی در روش‌های تشخیصی و درمانی صورت گیرد و امروزه کنترل بسیاری از بیماری‌ها را آسان نماید، لذا روز علوم آزمایشگاهی فرصتی مغتنم است جهت گرامیداشت جایگاه پیشگیری بر درمان.

روز آزمایشگاه وعلوم آزمایشگاهی از آنجا گرامی است و قدردانی از زحمتکشان آزمایشگاه‌های دامپزشکی امری واجب که در زمانه حاضر که خیلی از عوامل بیماری‌زا به ویژه ویروس‌ها به داروهای موجود حساس نیستند؛ گاهی تجویز برخی داروها (آنتی‌بیوتیک‌ها) بر به هیچ وجه مؤثر واقع نمی‌شود و به داروهای موجود مقاوم می‌شوند یا باقیمانده دارویی در انواع گوشت و تخم‌مرغ مشکلات عمده در بهداشت عمومی ایجاد می‌نماید و همچنین خسارات متعدد بیماری به ویژه خسارات غیرمستقیم آن در یک گله مبتلا به وسیله دارو قابل برگشت نیست.

روز ۳۰ فروردین از سال ۱۳۸۲ با گرامیداشت دانشمند فرزانه‌ ایرانی، «سید اسماعیل جرجانی»، بنیانگذار علوم آزمایشگاهی در ایران، به عنوان روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی تعیین شد تا بهانه‌ای باشد که از زحمات و تلاش‌های مردان و زنان سپیدپوش عرصه‌ سلامت تقدیر شود.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
1
1
لطفا آزمایشگاههای سازمان رو از حالت تبعید گاه و سیاه چال در بیارید.
اصولا هر کسی در سازمان مساله سازه و حاشیه ساز و میخوان از دید ارباب رجوع و همکار دور نگهش دارن میفرستن آزمایشگاه و جالبه اونجا بهشون پست و مقام هم میدن. جو بسیار بدی بر آزمایشگاههای سازمان حاکم هست . یه عده رانده شده و البته یه عده خانم که قرنهاست توی ازمایشگاهها برای خودشون صبح رو ظهر میکنن و همگی فقط و فقط فکر حاشیه سازی برای همدیگه هستن.
اقای دکتر اقا میری جو آزمایشگاههای سازمان غیر قابل تصور هستش. عملا باید یک خونه تکونی حسابی انجام بشه و افراد فاقد کارایی و عملکرد از آزمایشگاه حذف بشن تا یکم بخش تشخیص ازمایشگاهی نفس بکشه . انقدر جو پوسیده و خاله زنکی شده که واقعا قابل گفتن نیست .
سیستم آزمایشگاهی سازمان دامپزشکی قرنها از ازمایشگاههای غذا و دارو و علوم پزشکی و سازمان استاندارد عقب تر هست. دلیلش هم همین پرسنل فاقد صلاحیت و تبعیدی و رانده شده هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
1
0
آقای دکتر آقامیری
بجای پیام فکری به حال جایگاه آزمایشگاه در استانها بکنید. چرا باید آزمایشگاه زیرمجموعه اداره تشخیص و درمان باشد در حالیکه عملکرد آن هیچ سنخیتی ندارد.
نظر شما
ادامه