کد خبر: ۶۸۵۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به پایش مستمر بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات از سوی کارشناسان این اداره کل گفت: تا امروز هیچ موردی از ابتلای حیوانات وحشی و اهلی به ویروس کرونا در استان سمنان وجود نداشته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر حمیدرضا حسینی» اظهار داشت: پایش ابتلای حیوانات به کرونا به عنوان یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به صورت دائمی در مجموعه دامپزشکی استان سمنان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به مقالات علمی منتشر شده از ابتلای برخی حیوانات به ویژه گربه‌سانان به کرونا ویروس از طریق انسان‌های مبتلا تصریح کرد: با توجه به هشدارهای داده شده به بهره‌برداران دامی در استان سمنان، در استان سمنان هیچ مورد گزارش مشکوک ابتلای دام به کرونا گزارش نشده و در بازرسی‌های کارشناسان دامپزشکی نیز هیچ مورد مثبت ابتلای به کرونا چه در حیوانات اهلی و چه در حیوانات وحشی استان سمنان ثبت نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به وظایف این اداره کل در قبال پایش و کنترل بیماریهای واگیردار دامی و همچنین بیماری‌های واگیر مشترک بین انسان و دام عنوان کرد: 800 عامل بیماری‌زا در دام‌ها وجود دارد که بخش زیادی از آن مشترک بین دام و انسان است.

حسینی با تأکید بر لزوم به‌روز بودن کارشناسان دامپزشکی برای پایش و مقابله با بیماری‌های دامی خاطرنشان کرد: بروز بیماری‌های نوپدید مانند کرونا ویروس نشان داده است که باید اطلاعات کارشناسان و فعالان این حوزه همواره به‌روز باشد و در این راستا از ابتدای امسال تا کنون 40 دوره آموزشی ویژه کارکنان دامپزشکی استان سمنان برگزار شده است.

وی از برگزاری 53 دوره آموزشی ویژه بهره‌برداران دامی در حوزه مقابله با بیماری‌های دام از ابتدای امسال خبر داد و افزود: ارسال مطالب آموزشی و هشدارهای لازم از طریق پیامک و فضای مجازی نیز از دیگر برنامه‌هایی بوده است که آن را در استان سمنان پیگیری کرده‌ایم.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به وجود بیش از یک میلیون و 600 هزار رأس دام سبک و بیش از 80 هزار رأس دام سنگین در این استان عنوان کرد: تنوع بالای حیات وحش در استان پهناور سمنان مسئولیت اداره کل دامپزشکی استان سمنان در این زمینه را دوچندان کرده است.

حسینی از استمرار پایش حیات وحش و حیوانات اهلی استان سمنان علیه بیماری‌های واگیر به ویژه کرونا خبر داد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
1
خدا وکیل علایم کرونا زو تو حیوانات اهلی بگو. ،جان من حیکم مهر این گزارشا رو نزن توسایت
نظر شما
ادامه