کد خبر: ۶۸۵۰۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
رئیس انجمن صنفی داروخانه‌های دامپزشکی خراسان رضوی در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر مرضیه بهشتی‌فر» افزود: از حدود ۱۵۰ داروخانه موجود در استان، ۱۱۷ نفر عضو انجمن هستند ...
 

حکیم مهر:‌ مجمع صنفی عادی و فوق‌العاده نوبت اول انجمن صنفی کارفرمایی داروخانه‌های دامپزشکی استان خراسان رضوی برای نخستین بار در کشور در بستر فضای مجازی برگزار و طی آن گزارش هیات مدیره، خزانه‌دار و بازرس به استحضار شرکت‌کنندگان رسید.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی داروخانه‌های دامپزشکی استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با حکیم مهر، با بیان اینکه برگزاری مجمع به شکل مجازی با دو هدف انجام گرفت، تصریح کرد: «از حدود دو سال پیش و بعد از همه‌گیری بیماری کرونا، پروتکل‌های بهداشتی این اجازه را نمی‌داد که مجامع صنفی برگزار شود و فقط پروانه‌های انجمن‌ها تمدید می‌شدند. بنابراین وزارت رفاه، کار و امور اجتماعی تصمیم گرفت ترتیبی اتخاذ کند که این امکان وجود داشته باشد تا مجامع به شکل مجازی برگزار شود و تغییراتی را در تمام اساسنامه‌ها ایجاد کرد.»

 «دکتر مرضیه بهشتی‌فر» ادامه داد: «با توجه به اینکه تعداد اعضای انجمن صنفی کارفرمایی داروخانه‌های دامپزشکی استان خراسان رضوی زیاد و 117 نفر هستند و همچنین استان خراسان نیز استان پهناوری است، در هر صورت حضور همکاران در مشهد با مشکلاتی مواجه می‌شود. از طرفی در حال حاضر در پیک ششم کرونا و همه‌گیری بیماری اومیکرون قرار داریم و به همین خاطر تصمیم گرفتیم که مجمع را به شکل مجازی برگزار کنیم. کمااینکه برگزاری مجمع به شکل مجازی از لحاظ هزینه نیز بسیار مقرون به صرفه برای انجمن و اعضایی است که قرار است وقت بگذارند و هزینه کنند تا این مسیر را بپیمایند.»

وی با یادآوری اینکه انجمن صنفی کارفرمایی داروخانه‌های دامپزشکی استان خراسان رضوی از ۶ سال قبل تاسیس شد و این دوره سومی است که انتخابات آن برگزار می‌شود، گفت: «مهمترین هدفی که از تشکیل انجمن داشتیم، ایجاد اتحاد و هم‌دلی بین داروخانه‌های استان بوده است که این مهم تا حدود زیادی محقق گشته و بطور نمونه می‌توان از اتحاد مثال‌زدنی همکاران ما در شهرستان نیشابور یاد کرد. کمااینکه از حدود ۱۵۰ داروخانه موجود در استان، ۱۱۷ نفر عضو انجمن هستند که امیدواریم طی همین امسال بتوانیم اعتماد آن ۳۳ نفر باقی‌مانده را جلب کنیم و در استان خراسان هیچ داروخانه‌ای نداشته باشیم که عضو انجمن نباشد.»

دکتر بهشتی‌فر با اشاره به مشکلات زیادی که در مسیر فعالیت داروخانه‌های دامپزشکی وجود دارد، خاطرنشان کرد: «برخی اهداف برای فعالیت این دوره از انجمن تعیین کردیم و امیدواریم با دست‌یابی به این اهداف بتوانیم مشکلات داروخانه‌ها را کاهش دهیم. یکی از این اهداف این است که با پیگیری‌های مستمر، توزیع دارو فقط از طریق داروخانه‌ها انجام گیرد و بتوانیم دست مبادی غیرمجازی را که مشغول توزیع دارو در استان هستند، کوتاه کنیم.»

وی افزود: «در واقع اصلی‌ترین شعاری که من می‌توانم داشته باشم این است که ما در انجمن هیچ شعاری نداریم. همه تلاش ما طی این سال‌ها این بوده که خواسته‌های بحق و قانونی همکاران را به منصه عمل برسانیم؛ شاید بعضی مواقع هم واقعا کاری از دست ما ساخته نبوده است دلیل آن شرایط حاکم در آن زمان بوده است.»

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی داروخانه‌های دامپزشکی استان خراسان رضوی ادامه داد: «بیشترین آرزوی من نظم بخشیدن به این حرفه است، به شکلی که هر کس سر جای خودش قرار گیرد و هیچ‌کس در کار دیگری دخالت نکند. من مطمئن هستم اگر این اتفاق بیفتد همه ما می‌توانیم درآمد خوب و قانع کننده‌ای داشته باشیم و همچنین سیستم توزیع دارو به شکل قانونی و اصولی کار خود را انجام دهد و دارو به بهترین شکل ممکن و در امن‌ترین حالت خود به دست مصرف‌کننده برسد. امیدوارم که در پایان ۳ سال این دوره، بتوانیم آرزوهای خود را محقق کنیم.»

گفتنی است در پایان این نشست مجازی، پس از انتخاب اعضای هیات رئیسه، انتخابات انجمن برای تعیین اعضای هیات مدیره و بازرس انجام پذیرفت که منتخبان به ترتیب آرای ماخوذه به شرح زیر می‌باشند:

اعضای اصلی هیات مدیره:

 ۱- دکتر مرضیه بهشتی‌فر: رئیس هیات مدیره

 ۲- دکتر افشین ابراهیمی: نائب رئیس

 ۳- سید علی موسوی تیله‌بنی: خزانه‌دار

 ۴- دکتر الهه یونسی: دبیر

 ۵- دکتر حسن دامور

 اعضای علیالبدل:

 ۱- دکتر حجت حسین‌نیا

 ۲- دکتر حسین سعیدی

بازرس:

 دکتر مریم بنی حسن: بازرس اصلی

 محمدرضا خدایار: بازرس علی‌البدل

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دکتر مهرداد ملائی
|
Singapore
|
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
4
1
ایشالله در دوره ی جدید انتصاب سرکار عالی شاهد ارتقای روز افزون جایگاه دامپزشکان استان باشیم.من الله التوفیق
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
1
6
هروقت انجمن ها از تفکر مدیریت قالیچه ای که فقط بنای آن ارائه خدمت به تعداد افرادی که در یک قالیچه جا میگیرن خارج شد آنوقت میتونه برای کل صنف مفید باشه ، متاسفانه تفکر غالب بر انجمن های صنفی نگاه از بالا به سایرین و دفاع از حقوق معدودی اعضاست . .....................
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
2
4
حکیم‌جان . رشد و بالندگی هرمجموعه‌به تفکرات اون و چالش های درمسیر بستگی داره . علت محبوبیت حکیم‌مهر اجازه حضور و ارائه نظرات موافق و مخالف در این سایت هست . اگر قرار باشه هر مسوولی مطالبی رو‌راحت مطرح کنه و مخالفان با هویت واقعی نتونن عرایضشون رو به اطلاع نویسنده وبقیه مخاطبین برسونن حضور مخاطب بی معنا خواهد بود . لطفا مطالب رو سانسور نکنید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
0
1
علت دخالت،کمبود مشتری هست.دولت های ایران با خاطر بودجه های ناقص از دامپروری حمایت نمی کنن در حالی که دولت ترکیه خیلی حمایت کرده و دامداری ها رشد کردند.من رییس جمهور بودم تعداد دانشکده های دامپزشکی رو به یک سوم کاهش می دادم.بدن انسان هم اگه ببینه چیزی نیاز نیست بیخود تولید نمی کنه.فقط بدندهای سرطانی هستند که بی رویه تولید می کنن.وقتی نمی تونید کار ایجاد کنید الکی دامپزشک تولید نکنید.الان یه سوپر مارکت در ارومیه خیلی بهتر از یه داروخانه دامپزشکی درآمد داره.یه جای حیف کردن سرمایه در داروخانه دامپزشکی،لوازم و قطعات یدکی خودرو بزن هم پول بهتری می ده هم تاریخ مصرف نداره و مامور شبکه دامپزشکی رو هم نمی بینی.این رشته مرده!این همه این جسد رو تکون ندید!رشته دامپزشکی الان تبدیل به باتلاق یا سیاه چاله ای شده که افراد خام مغز رو به داخلش فرو می کشه.
نظر شما
ادامه