کد خبر: ۶۷۹۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: گرچه میزان تلفات ناشی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان رو به کاهش است و به روزی ۱۰-۱۵ بال رسیده است ولی تا کنون ۱۱۱۷ بال لاشه پرنده مهاجر پیدا و دفن شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دیار آفتاب، «دکتر محسن شانقی» در آخرین گفتگوی خود با اشاره به افزایش تلفات ناشی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان، گفت: گرچه میزان تلفات رو به کاهش است و به روزی ۱۰-۱۵ بال رسیده است ولی تا کنون ۱۱۱۷ بال لاشه پرنده مهاجر پیدا و دفن شده است.

وی افزود: در تلاشیم تا از انتقال بیماری به مرغداری های صنعتی و سنتی جلوگیری کنیم چرا که در صورت سرایت به هر واحد مرغداری، امکان تلف شدن ۱۰۰ درصدی طیور واحد مذکور وجود دارد. البته خوشبختانه تا به حال هیچگونه گزارشی از این بیماری در مرغداری های صنعتی و سنتی استان و همچنین در سدهای استان نداشته ایم.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه امکان سرایت این بیماری به انسان وجود دارد، گفت: مهم ترین هدف ما محدود کردن بیماری به تالاب میقان است.

شانقی تصریح کرد: در سفر چند روز گذشته مدیرکل طیور دامپزشکی کشور به استان مقرر شد دلایل دقیق تلفات این پرنده های مهاجر بررسی شود تا مشخص شود در صورتی که تلفات دلیلی بجز آنفلوانزای فوق حاد دارد، برای جلوگیری از آن تلاش شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر
|
United States of America
|
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
0
0
اگه بیماری مشترک هست، چرا تو این عکس آقا ماسک نزده
نظر شما
ادامه