کد خبر: ۶۷۹۵۵

حکیم مهر: دامپزشکی ساوجبلاغ بدنبال اخذ حکم دادستانی  و طی بازدیدهای مشترک شبانه  در چند نوبت و در ساعات ۸ تا ۱۱ شب، با مراکز عرضه سیار جگر در سطح  شهر هشتگرد، برخورد و نسبت به جمع آوری آنها اقدام نموده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، «دکتر فردین حسین زاده»، رییس اداره دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه اساسا ماده اولیه مورد مصرف در این اماکن بدلیل فقدان هویت بهداشتی مورد تایید دامپزشکی نبوده و عرضه محصولات بی هویت و فاقد شرایط بهداشتی، تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می گردد، گفت: از اینرو شهرداریها می بایست حسب وظیفه مندی خود و براساس قوانین و ضوابط مربوطه نسبت به جمع آوری آنها اقدام نمایند.

وی افزود نظر به اینکه اینگونه اقدامات نیاز به همراهی و تعاملات بین ادارات شهرستانی داشته و پیشبرد امور بدون همکاری بین بخشی امکانپذیر نبوده  از نیروی انتظامی بدلیل همکاری درتامین امنیت بازرسان دامپزشکی درحین بازدید، تشکر کرد.

رییس دامپزشکی ساوجبلاغ ،از هموطنان خواست که صرفا از جگر و کبد سالم وحتی الامکان مربوط به دامهای جوان و واجد تاییدیه دامپزشک کشتارگاه  ‌استفاده کنند وضمن پرهیز از خوردن فرم خام ،نیم پز و یا آبدار جگر،بشدت از مصرف آلایش دامی فاقد هویت و در مراکز غیر مجاز خودداری نمایند.

وی در خصوص ارزش غذایی کبد (جگر دام) افزود: کبد دام سرشار از ویتامینها و مواد مغذی بویژه آهن و ویتامین A می باشد و در واقع اندامی است که محل ذخیره سازی بسیاری از مواد ارزشمند مورد نیاز بدن است و از همین رو سموم کشاورزی، هورمونها، مواد زاید بدن نیز در همین بافت تجمع یافته و از طرفی بعنوان یک فاکتور خطرناک در انتقال بیماریهای انگلی نظیر کیست هیداتیک و بیماری سل نیز مطرح است. بنابراین مصرف جگر ناسالم نه تنها مفید نبوده بلکه مضرات فراوانی برای سلامتی انسان بهمراه خواهد داشت.

 

نظر شما
ادامه