کد خبر: ۶۷۹۴۰

حکیم مهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان گفت: نحوه غذا دهی به پرندگان و حیوانات وحشی در تالاب از جانب گردشگران و دوستداران طبیعت باعث بروز مشکلاتی می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «ابراهیم همت بلند» اظهار کرد: ریختن نان خشک و برخی پسماندهای غذایی و گندم برای پرندگان در برخی نقاط بویژه تالاب بین المللی زریوار توسط گردشگران و مردم به یک رسم تبدیل شده است که برای پرندگان زیان آور است.

وی افزود: این امر متأسفانه علاوه بر امکان انتقال بیماری‌ها به سیستم گوارشی و تنفسی از طریق غذای دستی آلوده باعث بروز مشکل در رژیم غذایی پرندگان  می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان ادامه داد: برخی افراد سودجو همچنین می توانند از این ترفند برای شکار پرندگان وحشی استفاده کنند؛ لذا از عموم مردم درخواست می شود از هر نوع غذا دهی به پرندگان و زیستمندان تالاب خودداری نمایند.

 وی اضافه کرد: دانه ریختن برای پرندگان در زمستان یا فصول دیگر بر عکس آنچه عموم مردم می اندیشند نه تنها به سود پرندگان نیست بلکه به زیان آنها نیز است.

همت بلند تصریح کرد: در واقع غذا دادن بطور مستمر به پرندگان وحشی  موجب خلل در نظام طبیعت و اکوسیستمی این گونه از حیوانات خواهد شد و باعث می شود که این پرندگان به شرایط جدید یعنی آماده بودن غذا و کم تحرکی عادت کنند و حتی در ادامه زندگی در بسیاری از موارد به دلیل قرار گرفتن در شرایط سخت به مشکل برخورند و یا بمیرند.


نظر شما
ادامه