کد خبر: ۶۷۹۰۳

حکیم مهر: رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان از کشف و معدوم سازی بیش از هفت تن جگر فاسد و غیرقابل مصرف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مسعود خاتمی» روز دوشنبه در تشریح این موضوع اظهار داشت: یک دستگاه تریلر مشکوک باقصد خروج از کشور در محل بازارچه مرزی باشماق مریوان با هوشیاری و زیرکی پرسنل گمرک توقیف شد.

وی افزود: در بازرسی دقیق ماموران گمرک از این تریلر، مقدار هفت تن جگر کشف و ضبط شد و جهت بررسی و نمونه برداری محموله کشف شده به اداره دامپزشکی شهرستان اطلاع داده شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان ادامه داد: در بررسی های به عمل آمده از محموله کشف شده مشخص شد که تمام این محموله (جگر منجمد مرغ دیفراست) فاقد گواهی بهداشتی حمل دامپزشکی بوده و غیرقابل مصرف و فاسد شده است.

خاتمی اضافه کرد: محموله کشف شده با هماهنگی ادارات گمرک باشماق، پلیس اقتصادی گمرک، محیط زیست و شهرداری در یک مکان مناسب معدوم سازی و از خروج آن به خارج از کشور جلوگیری شد.

مرز رسمی باشماق در فاصله ۱۷ کیلومتری غرب شهر مریوان در اطراف روستای مرزی با شماق این شهرستان واقع شده است. فعالیت رسمی این مرز با کردستان عراق از سال ۱۳۶۹ شروع شده است.

شهرستان مریوان در ۱۲۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

 

نظر شما
ادامه