کد خبر: ۶۷۷۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

حکیم مهر: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تایباد گفت: اولین مورد بیماری آنگارا در یکی از مرغداری‌های تایباد شناسایی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «حسن آذریان» رئیس شبکه دامپزشکی تایباد گفت: اولین مورد بیماری اچ‌اچ‌اس یا آنگارا در یکی از مرغداری‌های تایباد شناسایی شد که با تأیید آزمایشگاهی، تعداد ۲۰ هزار و ۵۰۰ قطعه جوجه معدوم‌سازی شدند.

او گفت: این تعداد جوجه ۳۶روزه با هماهنگی کارشناسان دامپزشکی و با رعایت تمام موازین بهداشتی در یکی از مرغداری‌های تایباد معدوم سازی و مدفون شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی تایباد گفت: بیماری آنگارا نوظهور بوده و به دلیل نبود امکان درمان، تلفات بالا و احتمال انتقال سریع به سایر واحدها، در حال حاضر سیاست سازمان دامپزشکی معدوم‌سازی واحد‌های آلوده است.

آذریان گفت: در حال حاضر بیماری آنگارا فاقد واکسن تایید شده در کشور است  اما با انجام کامل شیوه‌نامه‌های توصیه شده واکسیناسیون علیه سایر بیماری ها، تاحدودی می‌توان سیستم ایمنی پرنده را تقویت و در مقابل این بیماری مقاوم کرد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
0
0
ما به شهرستان ......... در استان ............ کنسانتره میفروشیم و نصف واحد ها با آنگارا نابود شدن و هیچ اقدامی نکردن تا از بین برن و حتی اعلامشون هم نکردن و یا نفهمیدن یا پنهان کردن و هر چه مرغدارها التماس کردند که‌معدومشون کنن زیر بار نرفتن تا تمام واحد ها مبتلا شدن و یک به یک نابود شدن و بیماریهای دیگه رو اعلام کردن و سرمایه ما هم باهاش رفت و مرغدارهای نابود شده توان بازپرداخت ندارن . خداییش اگه بگم این شهرستان مرکز آنگارا کشوره بی راه نگفتم .بی صاحاب ترین شهرستان ایرانه
نظر شما
ادامه