کد خبر: ۶۷۶۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان گفت: یک محموله حاوی ماهی های فاسد در حین خروج از شهرستان به مقصد خارج از کشور، کشف و ضبط شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مسعود خاتمی» اظهار داشت: در راستای اجرای طرح نظارت و کنترل بر ورود و خروج فرآورده های خامی دامی به شهرستان مریوان و همچنین نظارت بر محموله های صادراتی، وارداتی و ترانزیتی، یک دستگاه خودروی مشکوک شناسایی و مشاهده شد.

وی افزود: با پیگیری و تعقیب و گریز این خودروی سواری توسط بازرسان شبکه دامپزشکی در مسیر مرز بین المللی باشماق مریوان خودروی مذکور توقیف و مورد بازدید و بازرسی قرار گرفت.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان ادامه داد: در بازرسی دقیق از این خودرو مقدار ۶۵۰ کیلوگرم ماهی غیرقابل مصرف که فاقد گواهی بهداشتی حمل بوده و همچنین به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی که غیرقابل مصرف تشخیص داده شد کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد:‌ با هماهنگی مرکز بهداشت و درمان شهرستان و مراجع قضایی، محموله توقیف شده در یک مکان مناسب و خارج از شهر معدوم سازی شد.

خاتمی با بیان اینکه متخلفان قصد خارج کردن این محموله به خارج از کشور را داشتند گفت:‌ در این راستا پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد تا ضمن اعمال جریمه برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد.

به گفته وی ارزش این محموله براساس نظر کارشناسان ۴۵۰ میلیون ریال بود.

کشف و ضبط گوشت فاسد در آستانه شب یلدا

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان یادآور شد: در راستای اجرای طرح تشدید ویژه شب یلدا در بازرسی های بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان، یک لاشه گوسفندی که به صورت غیرمجاز کشتار و در حال عرضه بود کشف و ضبط شد.

دکتر مسعود خاتمی افزود: از این واحد عرضه کننده بیش از ۱۰ کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی تاریخ منقضی و غیر قابل مصرف نیز شناسایی و در یک مکان مناسب معدوم شد.

وی اضافه کرد: فرد خاطی لاشه گوسفندی را خارج از کشتارگاه ذبح و به دور از نظارت شبکه دامپزشکی نسبت به فروش آن اقدام کرد که این لاشه دارای بیماری سارکوسیست (تک یاخته انگلی) و مصرف آن باعث بیماری در انسان با علائم خفیفی چون سرگیجه، عدم اشتهاء، درد شکمی، اختلالات گوارشی،  اسهال و تورم عضلانی خواهد شد.

خاتمی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با شماره تلفن ۳۴۵۲۱۴۲۶ تماس بگیرند تا در کمترین زمان ممکن بازرسان این شبکه نسبت به بررسی موضوع اقدام و با متخلفان برخورد کنند.

در شهرستان مریوان ۳۰۰ مرکز شامل یک واحد کشتارگاه دام، یک واحد کشتارگاه طیور صنعتی، سه واحد کارخانه خوراک دام و طیور، ۲ واحد مرکز جمع آوری شیر خام، یک سردخانه ۲ هزار و ۵۰۰ تُنی و صدها مرکز عرضه فرآورده های خام دامی نظیر قصابی، مرغ فروشی، رستوران و کبابی فعالیت دارد.

شهرستان مریوان با جمعیت بیش از ۱۵۳ هزار نفری در فاصله ۱۲۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
0
0
اعداد درست است ده کیلوگرم فراورده ضبط شده و یک لاشه گوسفندی که خارج از کشتارگاه ذبح شده
نظر شما
ادامه