کد خبر: ۶۷۶۱۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
 

تحلیلی بر یک انتصاب در وزارت جهاد کشاورزی

دامپزشکی ایران در این جایگاه سرآمد کشور است

علیرضا کیهان‌پور

روزنامه‌نگار

اگر به تاریخ معاصر دامپزشکی کشور به طور خلاصه پرداخته شود، در یک صد سال اخیر که این سازمان راهبردی و بسیار مهم دارای ساختار اداری و تدوین وظایف قانونی شد، چند نکته اساسی وحایز اهمیت به چشم می خورد.

روز گذشته با صدور حکم انتصاب سی و سومین رئیس این سازمان توسط وزیر جهاد کشاورزی فعلی، منصوب و مشغول کار شد. از مدیران و سرپرستان پیشین، اسبق و قبلی نام یک خانم به عنوان سرپرست کوتاه مدت و دو فرد دیگر به چشم می خورد که بسیار قابل اتکاء تاریخی  بوده است.

مرحوم دکتر عبدالله خادمی بنیان‌گذار و معمار دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و سپس دامپزشکی نوین ایران و سپس دکتر میرفندرسکی که با حدود ۱۴ سال ریاست سازمان در دو مقطع رکورددار مدیریتی این سازمان بوده اند.

اما در این بررسی تاریخی، از زمانی که در بحث دام و طیور کشور جدی گرفته شده است، دو اداره کل دامپروری و اداره کل دامپزشکی تاسیس شد که جالب است بدانیم در این دو اداره کل اولیه تاکنون در راس سازمان پیشین دامپروری یعنی معاونت کنونی تولیدات امور دامی و سازمان دامپزشکی کشور همواره مهندسان مرتبط دامپروری و دامپزشکان این رشته در مصدر امور مدیریت عالی و تا حدودی در لایه های میانی و پایینی این ادارات قبلی تا زمان کنونی بوده اند و نکته مهم این است که در این فرآیند متخصصان غیرمرتبط به هیچ‌وجه فرصت عرض اندام مدیریتی را شاهد نبوده و راز موفقیت ها هم چه مطلق و یا نسبی همین نکات ظریف مدیریتی بوده است که تاکنون نیز پادار بوده و هرچند منکر وجود افرادی با تخصص های بین رشته ای مانند برنامه ریزی، امور بین الملل و... در این ساختار تشکیلاتی نیستیم، اما کفه ترازو به سمت و سوی مهندسان دامپروری در بحث امور دام و دکترهای دامپزشکی در تمامی رسته ها و رده ها بوده ایم.

از این دیدگاه دامپزشکی سرآمد تمامی سازمان ها و موسسات تخصصی وابسته به بخش کشاورزی بوده و باید برای سایرین الگو و تابلوی کار و تلاش قرار گیرد.

مشاهده بفرمائید در سفر یک روزه رئیس جمهور در روز جمعه گذشته به استان تمام محروم لرستان اما پرظرفیت و با استعداد، عمق فاجعه عقب افتادگی‌ها مشخص شد، به طوری که عالی ترین مقام اجرایی کشور در نشست با متخصصان بخش کشاورزی اظهار داشتند کسانی که مسبب نابسامانی و وضع اسفبار کنونی استان لرستان هستند، باید کنار زده شوند.

بله، وقتی که استاندار پیشین لرستان یک مدیر معمولی شیلات استان کهگیلویه و بویراحمد در دو دهه گذشته بود و در مقام استاندار اسبق این استان و شیلات یاسوج نتوانست باغچه خود را به خوبی بیل بزند و سرانجام با یک پیام تهوع آور و به اتفاق تیم و باند وابسته غیربومی و فاقد تعصب و انگیزه بدون مرتبط خود خداحافظی کرد، متاسفانه نتیجه همین خواهد شد و از این منظر جناب وزیر جهاد کشاورزی، لطفا در سایر انتصابات مانند مورد اخیر سازمان دامپزشکی کشور لطفا از درون بافت و لایه های داخلی و فرد متخصص استفاده کنید که مورد حمایت کل پرسنل باشند تا رشد و توسعه مطلوب صورت پذیرد، لذا از ما گفتن بود و از شما عزیزان شنیدن و عمل کردن...

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
1
4
ما که نفهمیدیم منظورش چی بود !!!! .............
همشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
4
0
اتفاقا اقای خادمی خیر برکت زیادی برای هر دو استان داشت .................
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
0
1
والا ما که نفهمیدیم بالاخره چی گفتی ؟!!
اگه منظورت اینه که مدیر کل جدید دامپزشکی از داخل استان باشه و بجای شایسته سالاری ، طایفه سالاری باشه و باند جدید بیاد و اونم دو سال بخوره و بره ، سخت در اشتباهی برادر
مدیر لایق باید از استانی بی طرف انتخاب بشه تا افراد شایسته وارد بشن و افرادی که در عین بی صلاحیتی و با باند بازی و سفارش نماینده و … مشغول شدن کنار برن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
1
0
دکتر خادمی اصلا ابدا تو شیلات نبودن
...... اشتباه گرفتید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
1
2
سلام. ایشان اشتباه کرده‌اند. موسس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران مرحوم دکتر عبدالله حامدی بودند، نه خادمی. تالار حامدی در دانشگاه تهران هم به نام ایشان است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
0
3
حکیم مهر متاسفم

از انتشار واقعیت چرا طفره میرین

سانسور تا کی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
0
1
سخنان این بزرگوار نیاز به تفسیر دارد تا بنده متوجه شوم و تفسیر را بنویسید شاید ما بفهمیم - آیا واقعا " در زمان آقای دکتر خلج و دکتر رفیعی پور سازمان در جایگاه واقعی خود قرار گرفت و انتصاب بجا بود این هم نیاز به تفسیر دارد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
0
0
آقای علیرضا کیهان پور اشاره کرده اید آقای دكتر بهمن ميرفندرسكي حدود 14 سال رئیس سازمان بوده در صورتی که دکتر بهمن میرفندرسکی در سال 1358 به مدت کوتاهی رئیس سازمان دامپزشکی کشور شده ( منبع پورتال سازمان : مدیران سازمان از ابتدای تاسیس ) ، آقای روزنامه نگار یخورده دقت کنند
نظر شما
ادامه