کد خبر: ۶۷۱۸۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

حکیم مهر: رییس شبکه دامپزشکی داورزن از کنترل بیماری آنگارا ویژه طیور در داورزن خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر علیرضا  داورزنی» گفت: با اقدامات انجام شده بیماری آنگارا در بین مرغداران داورزن که دچار خسارات فراوانی شده بود در حال کنترل است.

رییس شبکه دامپزشکی داورزن افزود: چنانچه مرغداران  تصمیم به جوجه‌ریزی دارند نسبت به بیمه کامل طیور و برای جلوگیری از وقوع تلفات، نسبت به انجام واکسیناسیون به موقع و قرنطینه کامل واحد‌های مرغداری تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی اقدام کنند.

وی با اشاره به خسارات سنگین شیوع بیماری آنگارا در بین چند واحد مرغداری داورزن در چند روز گذشته گفت : بیشترین عامل تلفات در گله‌های پرورش طیور رعایت نکردن شرایط بهداشتی، حرکت پرندگان و حیوانات وحشی در اطراف مرغداری‌ها، رفت‌وآمد خودروها و افراد متفرقه به مرغداری‌ها، رعایت نکردن برنامه واکسیناسیون طبق برنامه پیشنهادی سازمان دامپزشکی کشور، دفن نکردن بهداشتی لاشه‌های تلف شده و دقت نکردن در پروسه عقیم‌سازی کود است که این عوامل زمینه انتشار و انتقال ویروس به مرغداری را فراهم کرده و گاهاً باعث بروز تلفات سنگینی در واحدهای مرغداری می‌شود.

داورزنی همچنین با اشاره به فرسودگی واحد‌های مرغداری در سطح شهرستان گفت: داورزن به عنوان یکی از قطب‌های پرورش و تولید گوشت سفید استان نیازمند توجه ویژه است تا واحد‌های پرورش طیور مورد بررسی قرار گیرند.

رییس شبکه دامپزشکی داورزن به بیماری‌هایی نظیر نیوکاسل،گامبورو و آنفلوانزای مرغی اشاره کرد و گفت: بیماری‌های مذکور از جمله بیماری‌های ویروسی هستند که چنانچه در منطقه‌ای شایع شوند خسارات سنگینی را به بار می‌آورند .
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دامپزشک طیور
|
Singapore
|
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
0
0
هرکس شناخت کافی از ویروس داشته باشه ادعای کنترل بیماری ویروسی به این راحتی ها را نداره. ان هم با مرغداران که هیچ کدامشان حتی حداقل بهداشت را رعایت نمی کنند
دامپزشک
|
Singapore
|
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
0
0
هنوز چند روز پیش تو همین کانال اعلام شد شناسایی چند واحد انگارا در سبزوار و داورزن و.... چگونه با این سرعت کنترل میشه یک ویروس.جل الخالق؟ ایشون کرونا رو هم بیاد کنترل کنه پس. دنیا که نتونس شاید ایشون بتونه
دامپزشک
|
United States of America
|
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
1
0
بله درسته کنترل شد چون دیگه مرغی نمونده .همه تلف شدن. ویروسم رفته پی کارش
نظر شما
ادامه