کد خبر: ۶۷۱
تعداد نظرات: ۶۳ نظر

بیشتر پدر و مادرها بر این باورند که ختنه یک جراحی ساده و کوچک است اما والدینی هم هستند که از عوارض این عمل ظاهرا کوچک هراس دارند و کودک خود را تا سنین بالا برای ختنه نزد پزشک نمی‌برند. در همین رابطه گفتگویی انجام داده‌ایم با دکتر صلاح‌الدین دلشاد، فوق‌تخصص جراحی کودکان و نوزادان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران، تا اطلاعات‌مان را در این زمینه اصلاح کنیم...

سلامت : آقای دکتر! از نظر پزشکی، چرا عمل ختنه باید در پسربچه‌ها انجام شود؟
در حقیقت می‌توان گفت که ختنه اولین عمل جراحی تاریخ بشر است و در بسیاری از ادیان به‌ویژه در اسلام یک سنت تلقی می‌شود و بر هر مسلمانی واجب است که عمل ختنه را انجام دهد. انجام ختنه در پسربچه‌ها از بروز عفونت‌های ادراری، چسبندگی‌ها و سرطان‌های آلت جلوگیری می‌کند و به همین دلیل امروزه در بسیاری از کشورها این عمل شایع است، به طوری که 45 درصد پسران و مردان انگلیسی ختنه شده‌اند اما پایین‌ترین آمار مربوط به کشور اسپانیا و حدود 3 درصد است.


سلامت : بهترین زمان برای انجام ختنه چه سنی است؟
هنوز اختلاف‌نظر بسیاری در این زمینه وجود دارد اما به اعتقاد من و بسیاری از همکاران بهترین زمان برای این عمل بین یک تا سه ماهگی است؛ چرا که کودک، مرحله نوزادی را طی کرده، رشد آلت تا حدودی صورت گرفته و از طرفی کودک هنوز به سنی نرسیده که این عمل موجب ایجاد خاطرات بد در ذهن او شود و عواقب روانی به همراه داشته باشد. اما توصیه ما این است که این عمل حتما قبل از دو سالگی انجام شود تا به بی‌هوشی نیازی نباشد و عمل با بی‌حسی صورت گیرد و احتمال خون‌ریزی کاهش یابد.


سلامت : اگر انجام ختنه به تاخیر بیفتد چه مشکلاتی برای کودک ایجاد می‌شود؟
معمولا عفونت‌های ادراری در کودکان شایع است و دختربچه‌ها 5 تا 6 برابر بیشتر از پسربچه‌ها به این بیماری مبتلا می‌شوند اما در کودکان پسر زیر یک سال که ختنه نشده‌اند، این روند برعکس است. در عین حال همان‌طور که گفتم با افزایش سن کودک، باید به جای بی‌حسی از بی‌هوشی استفاده کرد. همچنین خون‌ریزی‌های ناشی از انجام ختنه بین یک تا سه ماهگی بسیار کمتر است و احتمال خون‌ریزی با افزایش سن، بیشتر می‌شود و به تبع آن استرس و نگرانی‌های خانواده نیز افزایش می‌یابد.


سلامت : آیا روش‌های مختلفی برای انجام ختنه وجود دارد؟
بله؛ برای انجام ختنه دو روش جراحی و استفاده از حلقه به کار گرفته می‌شود. در جراحی، عروق گره‌زده شده و مخاط و پوست بخیه زده می‌شوند اما در روش حلقه‌گذاری برش و بخیه وجود ندارد و پس از حدود یک هفته تا 10 روز حلقه استفاده شده خود به خود جدا می‌شود و می‌افتد.


سلامت : این روش‌ها چه عوارضی را در پی دارند؟
در صورتی که هر یک از این روش‌ها به درستی انجام نشود، عوارض مختلفی را به همراه خواهد داشت. عدم برخورداری از تبحر لازم برای انجام عمل ختنه ممکن است موجب شود که پوست کافی در آن منطقه برداشته نشود و یا برعکس. احتمال هماتوم پس از عمل و جمع شدن خون زیر پوست نیز وجود دارد. همچنین در صورت عدم انجام صحیح عمل ختنه ممکن است در درازمدت نوک مجرا دچار تنگی شود. استفاده نامناسب از دستگاه کوتر که در عمل ختنه برای سوزاندن رگ‌ها به کار می‌رود نیز ممکن است موجب سوزاندن پوست شود. از طرفی انجام عمل ختنه به دست افراد کم‌تجربه ممکن است بریده شدن قسمتی از سر آلت، ایجاد سوراخ‌های دیگر روی آلت تناسلی و همچنین ایجاد فیستول را به دنبال داشته باشد. گاهی نیز عوارض شدیدی از ختنه‌های نادرست به جا می‌ماند. در مواقعی که پوست به اندازه کافی برداشته نمی‌شود پس از مدتی مجددا پوست، تمام آلت را می‌پوشاند و ترشحات مخاطی زمینه‌ساز سرطان در بزرگسالی می‌شود. گاهی هم ممکن است با استفاده از حلقه در عمل‌های ختنه به دست افراد کم‌تجربه، سر آلت درون حلقه خفه شود که در این صورت کودک قادر به ادرار نیست. بنابراین در انجام ختنه با استفاده از حلقه لازم است که اندازه حلقه‌ها متناسب انتخاب شوند. در عین حال، خون‌ریزی‌های شدید به خصوص در روش جراحی یکی از عوارض ختنه‌های نادرست است. بنابراین انجام این عمل ظریف و حیاتی حتما باید توسط جراح یا ارولوژیست کودکان، ارولوژیست عمومی و جراح عمومی انجام شود و پزشکان عمومی تنها در صورت گذراندن دوره‌های آموزشی باید اقدام به انجام این عمل کنند تا از پس عوارض احتمالی آن هم برآیند.


سلامت : بعد از عمل ختنه، مراقبت‌های خاصی لازم است؟
در عمل ختنه به روش حلقه‌گذاری، حلقه پس از یک هفته تا 10 روز می‌افتد و کودک بعد از عمل می‌تواند پوشک شود. حتی می‌توانند کودک را بعد از ادرار کردن زیر آب بگیرند چرا که پانسمانی وجود ندارد اما انجام این عمل فقط تا یک سالگی امکان‌پذیر است. در روش جراحی کودک نباید تا چند روز پوشک شود زیرا پانسمان از بین می‌رود و تعویض آن برای کودک بسیار دردناک است. بعد از یک هفته هم می‌توان کودک را به حمام برد تا پانسمان خود به خود جدا شود. گاهی بنا به صلاحدید پزشک و به منظور جلوگیری از عفونت آنتی‌بیوتیک تجویز می‌شود اما در اکثر مواقع الزامی به این کار نیست. اما نکته بسیار مهم این است که گاهی پس از انجام عمل ختنه، عارضه تنگی دهانه مجرا را شاهد هستیم که به راحتی قابل پیشگیری است. اگر 3 تا 4 ماه بعد از انجام ختنه، نوک آلت کودک با وازلین یا ویتامین A چرب شود و تا یک ماه بعد هم مرتب ادرار کودک با آب شسته شود، این عارضه ایجاد نخواهد شد.


سلامت : و در چه صورتی نباید کودک را ختنه کرد؟
به هر حال، کودکانی هستند که پوست روی آلت آنها ملتهب است که گاهی نیاز به برش دارد زیرا موجب تنگی مجرای ادراری کودک می‌شود و کودک نمی‌تواند ادرار کند. در صورت مشاهده چنین عارضه‌ای عمل ختنه به تاخیر می‌افتد و با رفع این مشکل، ختنه انجام می‌شود. گاهی نیز چسبندگی پوست به نوک آلت و خروج ترشحات زردرنگ (که زمینه‌ساز بروز سرطان در افراد ختنه نشده است) از آلت را شاهد هستیم که به صورت تورم و چسبندگی نمایان می‌شود که بعد از برطرف کردن این عارضه‌ها کودک می‌تواند ختنه شود. اما در مواردی هم مشاهده می‌‌شود که دهانه مجرای ادرار غیر از محل طبیعی و زیر آلت باز می‌شود که به بیماری هیپوسپادیازیس شهرت دارد و ما در یک جراحی تقریبا پیچیده از پوست اضافی ختنه نشده برای ایجاد مجرا در محل طبیعی خود استفاده می‌کنیم و این جراحی باید حدود یک سالگی و توسط ارولوژیست اطفال یا جراح اطفال انجام پذیرد و کودکانی که با وجود این مشکل ختنه می‌شوند به مشکل برمی‌خورند.


سلامت : آیا انجام عمل ختنه روی فعالیت‌های جنسی فرد در بزرگسالی هم تاثیری دارد؟
پوستی که ختنه‌گاه را می‌پوشاند از دو لایه پوستی و مخاطی تشکیل شده و کاملا از هم متفاوت‌اند و در صورت برش حین عمل ختنه، برش لایه مخاطی نباید بیشتر از 5 میلی‌متر باشد؛ چرا که در غیر این صورت، تاثیر منفی بر فعالیت‌های جنسی دوران بزرگسالی خواهد داشت.


سلامت : حرف آخر؟

ختنه یک عمل ظریف و حیاتی است و مادر باید در طول مدت جراحی کنار فرزندش باشد تا استرس کودک و حتی مادر کاهش یابد. در عین حال، من انجام ختنه بلافاصله بعد از به دنیا آمدن کودک (زیر یک ماهگی) را توصیه نمی‌کنم. اگر چه این جراحی معمولا بیش از نیم ساعت طول نمی‌کشد و به ظاهر ساده و پیش پا افتاده است اما گاهی با انجام غیرصحیح آن، عوارض گاها غیرقابل جبرانی برای کودک به جا می‌ماند که والدین باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند و صرفا به دلیل قیمت کمتر، کودک خود را برای انجام ختنه نزد افراد غیرمتخصص نبرند و در مورد یک پزشک ماهر و باتجربه حتما تحقیق کنند.

 

انتشار یافته: ۶۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
سینا
|
-
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۶
3
5
سلام

این وبلاگ را من ساختم چون میدونم خیلیها هستند که در رابطه با ختنه کردنشون مشکل داشتند خود منهم یکیشون بودم ولی بعدها متوجه شدم نه تنها ختنه بد نیست که خیلیم خوب و لازمه دلیل ساخت وبلاگ همین بود چنانچه نظر یا انتقادی داشتید خوشحال میشم که بشنوم میتونید آیدی منو اد کنید یا همینجا سوالاتتونو مطرح کنید آیدی من sinabahramy@yahoo.com فقط ایمیل نفرستید چون ایمیلم باز نمیشه.

با آرزوی موفقیت برای شما

سینا
آدرس وبلاگ :
http://khetnechi.mahblog.com/
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
منو ۱۲سالگی تو مطب ختنه کردن تابستون بود سرظهر با بابام رفتیم مطب راحت خوابیدم سرتخت بعد دکتر اومد اول یه کمی بتادین زد اطراف شومبولم بعد یه پارچه سبز که وسط ش سوراخ بود انداخت روم بعد امپول زد خیلی درد داشت جیغ م رفت اسمون دکترمیگفت تکون نخور الان سوزن میشکنه تو پات بعد من همینجوری گریه میکردم اونم همینجوری ختنه م کرد بعد ختنه که تموم شد گریه منم تموم شد دست دکتر خونی بود بعداروم از تخت اومدم‌پایین اومدیم خونه چندشب اول خیلی درد داشتم خیلی گریه کردم تا یکهفته بعد خوب شدم و پانسمان رو باز کردیم نخ بخیه هام جذبی بود و کم کم خودشون کنده میشدن میریختن
داور
|
-
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۹
8
2
سلام و خسته نباشید
از نظرات دکتر استفاده کردم
پسر من یک ساله است هنوز ختنه نکردم چون اطلاعات لازم را نداشتم ولی حالا دیگه میتونم ببرم پیش یک متخصص و ختنه اش کنم.
خوب بود استفاده کردم
ساره
|
-
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
8
2
سلام من پسرم را در هشت ماهگي بروش پلاستي بل ختنه كردم الان كه سيزده ماهشه متوجه شدم كه پوست به برجستگي دور كلاهك جوش كرده وديگه ان برجستگي پيدانيست نمي دونم چكاركنم ايا مشكلي داره يا نه ؟خواهش مي كنم يكي بهم جواب بده.مرسي
پاسخ ها
پیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
این نتیجه حماقت شماست ختنه حداقل یک سانت از آلت تناسلی مردان میکاهد شکل نعوظ را تغییر میدهد و از حالت خمیده به سمت بالا به صورت صاف در می آورد و فرد ختنه شده عصب های جنسی زیادی را از دست میدهد و گاهی به سرد مزاجی و یا یاعسگی مردانه میرسد و این خیانتی است که پدران و مادران در مورد فرزندان خود انجام میدهند
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
در جواب این شخص که گفته :
این نتیجه حماقت شماست ختنه حداقل یک سانت از آلت تناسلی مردان میکاهد .....
باید بگم حماقت از جاهل سر میزند و یکی از خصوصیات جاهل بی ادبی است.. آفریدگار بشر خداوند متعال ختنه را بر مسلمانان ذکور واجب فرموده و به تصریح پزشکان از امراض عفونی زیادی جلوگیری می کند و اگر ایشان از کوتاه شدن آلت ناراحته باید ببینیم دلش برای زنان می سوزد یا مرد ختنه شده !! مردان با عمل ختنه هم لذت بیشتری کسب می کنند و هم مشکلی ندارند اما زنان از آلت خوش فرم و تیز و چابک خوششان می آید نه از آلن دراز و بی قواره و شل و ول ... تامل کن
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
سلام کسانی که ختنه شدن بگن چطوری و کجا ختنه شدن؟درد داشته؟کیا بالای سرشون بوده؟براشون مراسم‌ ختنه سورون گرفتن؟نظرشون راجع به ختنه چیه؟
علی
|
-
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
6
10
با سلام
با توجه به اهمیت موضوع، می خواستم بدانم در کل کدام روش ختنه بهتر و مناسبتر تشخیص داده شده است. من از بعضی ها شنیده ام بچه هایی که به روش حلقه ختنه می شوند در رابطه زناشویی آینده شان نخواهند توانست از لذت کافی برخوردار شوند و از اینرو ممکن است نتوانند با شریک جنسی خود رابطه موفقی برقرار نمایند.
با تشکر
محسن
|
-
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
4
6
باسلام توصیه میکنم به دوستان که از روش سنتی یا همون بخیه جهت ختنه انتخاب کنند چون احتمال گرفتگی مجرای ادراری خیلی کمتره وحتما نوزاد رو پیش متخصصی ببرن که تبحر این کار روداشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
سلام افرین دقیقا ؛بهترین روش ختنه روش سنتی هست
ناشناس
|
-
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
5
7
آقا من حدود 28سالمه که هنوز ختنه نکردم و .......میخواستم یک نفر مرا راهنمایی کنه که چه کار کنم- هادی
پاسخ ها
پیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
خوش به حالت طبیعت به بهترین شکل ممکن بدن انسان رو طراحی کرده پس دست بردن در آن حماقته
ناشناس
|
-
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
9
10
باسلام مقاله جالب وقابل توجه بود اینجانب پزشک عمومی هستم که در عرض چهار سال انجام ختنه تاکنون نزدیک به 5000 عدد ختنه از کودک 2دو روزه تا 15 ساله انجام داده ام وتاکنون هیچگونه عوارضی از سبک ختنه اینجانب گزارش نشده است بطوری که در حال حاضر اکثر متخصصین اطفال مایلند که بیماران شان توسط اینجانب ختنه شود در یک کلام عمل ختنه مثل کار جراح پلاستیک میماند که باید تمام ظرافت کار انجام شود حتی استفاده از کوتر درجه حرارت و نوحه تزریق لیدوکائین به تجربه کار وابسته است اینجانب هم اکنون در ماه بیش از 70 مورد ختنه دارم هر ختنه در عرض 15 دقیقه انجام میگیر بدون انکه دردری داشته باشند دکتر ,,,,,,
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
آدرس و شماره تماس میفرمایید
..
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
سلام؛بعداز ۱۰سال به نظرت مگه میشه انلاین باشه که بخواد جواب بده؛شماختنه کردی؟الان چندسالته؟اگه ختنه کردی بگو کجاوچطوری؛
امید کریمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
5
6
سلام من امید کریمی هستم از مریوان من حدود پنچ شیش سال بودم ختنه شدم اونم به روشه جراحی پوسته آلتم رو تا سر نوک کلاهک آلتم رو بریدن من الان خاطرات ختنه کردم تو ذهنم مونده من الان 17 ساله هستم الان خیلی خوش حالم که ختنه شدم خدا رو شکر تا الانم هیچ مشکلی ندارم ختنه کردم عالی بود دکترم عالی بود اصلا درد نداشتم گریه نکردم بهیوشمم نکردن فقط موقع شروع به کار یه کوچولو ادرار کردم روی لباس دکتر خیلی خجالت زده شدم واقعا اولش داشتن خنتم میکردن ناراحت شدم ولی بعدش که بزرگ شدم خوش حال بودم باتشگر
یاشار باقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
4
6
مرگ کودک 2 ساله بعد از ختنه
یونس قائمی» کودک دو ساله‌ای که روز پنج‌شنبه گذشته برای انجام یک عمل ساده ختنه به یکی از بیمارستان‌های یزد مراجعه کرده بود، پس از پذیرش و انجام عمل جراحی، با حال مساعد از بیمارستان ترخیص و به همراه خانواده عازم منزل ‌شد.
بنابر اعلام مسئولان بیمارستان، این کودک پس از حدود یک ساعت و در حالی که علائم حیاتی نداشت، مجدداً به اورژانس بیمارستان بازگردانده می‌شود و با وجود تلاش تیم احیا و اقدامات انجام شده برای نجات جان بیمار، جان می‌بازد
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
5
7
من نمیدانم این مطلب از کجا آمده و صحیح نیست چون نه تنها منبع ندارد بلکه با آنچه بنده تحقیق و ترجمه کردم (صرفا جهت اطلاع شخصی)مغایرت شدید دارد.مقالات به روز ژورنالهای پزشکی اروپا و آمریکا شدیدا ختنه را رد کرده و مضر دانسته اند تا آنجا که در اکثر این کشورها ممنوع است و جرم دارد.ختنه شدیدا موجب کاهش لذت جنسی،عدم رشد کامل و کوچکی آلت،کراتینه شدن و زشت شدن آن شده و حتی موجب آسیب دیدگی واژن خانم ها حین رابطه میشود.همچنین لذت آمیزش بانوان با مرد ختنه نشده به علت خاصیت لوبری پوست ختنه گاه بسیار بیشتر قلمداد شده است.(عموم مردم گمان میکنند پوست ختنه گاه در مردان ختنه نشده حتا در حالت نعوظ باقی میماند و آلت زشت است در حالی که این پوست به عقب کشیده شده و سبب زیبایی بیشتر آلت میشود،حتا میپندارند در فیلمهای پورنو همه ختنه کرده اند در صورتی که هیچ یک ختنه نکرده اند و این پوست کشیده شده است)ضمنا کلیه موارد مثل جلوگیری از عفونت،ایدز و سرطان نوک آلت طی تحقیقات معتبر علمی رد شده است و آیا صحیح است جهت جلوگیری از سرطان پستان در خانمها پستان در کودکی قطع شود که در مردان این اتفاق بیوفتد؟حال آنکه سرطان سر آلت بسیار نادر بوده و ختنه مطلقا راهی برای پیشگیری آن نیست.ختنه نقص عضو است لطفا بیشتر جدی بگیرید
پاسخ ها
پیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
زنده باد
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
2
3
من در عجبم خداوند متعال که همه چیز رو در نظر میگیره چطور این مورد رو در نظر نگرفته که اگه لازمه مردها ختنه شده به دنیا بیان. من اطلاعات پزشکی ندارم ولی بد نیست تحقیق بشه اگر جنین در رحم مادر این پوست اضافی روی آلت رو نداشته باشه آیا اتفاقی براش می افته یا نه؟ حالا که داره چه سودی براش داره و از چه چیزهایی در رحم مادر جلوگیری میکنه و چه مزایایی در رحم مادر داره؟
پاسخ ها
پیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
این پوست هنگام نعوظ پوست اضافی را تامین میکند لذا آلت افراد ختنه شده حد اقل یک سانت کوتاه تر از حالت طبیعیشان است همچنین شکل نعوظ در افراد ختنه نشده خمیده به سمت بالا است که هم برای مرد و هم برای زن این شکل موجب لذت بیشتر و هیجان بیشتر جنسی میشود در حالت طبیعی آلت مرد باید جی اسپات نقطه ای که در واژن است را لمس کند اما در مردان ختنه شده به دلیل صاف بودن آلت در حالت نعوظ این نقطه لمس نمیشود
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
گفته شما درست است این پوست در رحم بعید است نقش محافظت کننده داشته باشد چرا که ریه ی جنین که بافتی حساستر و اسفنجی دارد پر از مایع داخل رحم است اما یکی از کارکرد های پیشپوست پس از تولد است محافظت از glans یا سر آلت تناسلی در برابر آمونیاک ادرار زمانی که نوزاد به دنیا می آید این پویت به سر آلت کودک چسبیده است و از تماس glans با آمونیاک ادرار جلو گیری میکند و در حدود دوسالگی از آن جدا میشود در کودکان ختنه شده تماس glans با آمونیاک ادرار گاهی موجب التهاب مآ و تنگی مجرای ادرار میشود و اگر تشخیص داده نشود موجب عوارض کلیوی خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
1
4
سلام من ۱۹ سالمه و خطنه نشدم الان میخام برم سربازی ایا در اونجا به من گیر میدن یا خیر چون خودم میلی به خطنه شدن ندارمم
پاسخ ها
پیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
نه اینطور نیست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
من ۴۰ سالمه و هنوز ختنه نشدم ، سربازی رفتم و کاری نداشتن ، من هم تمایلی به ختنه در بزرگسالی ندارم ، البته فکر کنم شاید به خاطر مسایل فرهنگی و اطرافیان مجبور بشم زیر تیغ ختنه برم ، ازدواج نکردم و اینکه چه زمانی ختنه کنم احتمالا به نظر همسر آینده هم وابسته باشه ، البته چند باری که لازم شده پیش دکتر های متخصص متخلف برم موقع معاینه خودم رو با اسم ارمنی معرفی کردم ، خوشحال میشم نظر سایر دوستان رو هم بدونم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
آقایی که گفته : من ۴۰ سالمه و هنوز ختنه نشدم ، سربازی رفتم و کاری نداشتن ، من هم تمایلی به ختنه در بزرگسالی ندارم ، البته فکر کنم شاید به خاطر مسایل فرهنگی و اطرافیان مجبور بشم زیر تیغ ختنه برم ، در جواب باید گفت اولا کار تو سرخود است و معلومه هیچ متخصصی مراجعه نکردی و اگر ختنه نکنی مسلمان نیستی پس باید در قبرستان ارامنه هم دفن بشوی این موضوع را مرده شورها به اطلاع مسول گورستان می رسانند و تو در قبرستان ارامنه دفن خواهی شد
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
1
3
سلام و خسته نباشید .
پسر من دو ماه و ده روزه به دنیا امده . میخواهم ختنش کنم ولی فامیلها و نزدیکها نمیزارن و میگن زوده و بچه زیاد درد میکشه و گناه داره. حالا موندم چی کار کنم.؟
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
3
3
..................... تو امریکا هم 85 درصد پسران ختنه میشن .مشکل از ذهن بیمارته
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
7
16
سلام میخوام بهتون داستان ختنه شدنم رو بگم
تقریبا ۱۵ سالم بود کلاس سوم راهنمایی بودم اخرین امتحان خرداد رو که دادم اومدم خونه رفتم اتاقم خوابیدم بعد از ظهر مامانم اومد تو اتاق شروع کرد به حرف زدن از همه جا گفت تا رسید به ختنه گفت که پسرم الان ۱۵ سالته واسه خودت مردی شدی ولی ما تورد ختنه نکردیم گفتم مامان توروخدا ول کن میترسم من گفت که نه باید ختته بشی داد زدم اه مامانم گفت حالا که اینجوری میکنی هفته بعد که کارنامت اومد اگه معدلت زیر ۱۹ باشه از بی حسی هم خبری نیس و رفت بیرون فرداش اومد تو اتاق گفت بیا این دامنو بپوش ببینم خواستم از رو شلوار بپوشم گفت لخت شو به زور لخت شدم پوشیدم گفت عالیه بپوش تا عادت کنی مجبور بودم قبول کنم هفته بعد دوستم زنگ زد بریم کارناممون رو بگیریم معدلم شده بود ۱۸.۷ از ناراحتی و ترس به خودم میپیچیدم رفتم خونه دامنمو پوشیدم مامانم گفت پسرم بیا پیشم رفتم گفت عزیزم دامن دخترا رو که پوشیدی بیا این جورابارم بپوش ببینم گفتم مامان بسه دیگه گفت بپوش دا قبول کردم پوشیدم یه جفت جوراب نازک نرم بود گفت راستی کارنامت کو گفتم ندادن گفت دروغ نگو چند شدی گفتم مامام ببخشید ساله دیگه خوب میشم گفت کارنامت کو ؟؟ کارنامم رو دید یه سیلی خوابوند دم‌گوشم گفت دارم برات عصر همون روز رفتیم دکتر و مامانم گفت که منو معاینه کنه دکتر گفت عزیزم شلوارتو درار ببینم مامانم به زور لختم کرد از ترس دودولم کوچیک شده بود دکتر گفت خانوم میخواین الان ختنه کنم ببرینش مامانم گفت نه مراسم داریم بیایین خونه رفتیم خونه مامانم باز جوراب دامن داد بپوشم بعد دو سه روز اونجوری بودم تو خونه مامانم هم هی نگام میکرد بعدش مامانم گفت عزیزم امروز ظهر دکتر میاد برو شلوارتو بپوش منم ناچار بودم و به حرفش گوش کردم چند ساعت بعد مهمونا اومدن منم به همه سلام دادم تا اینکه دکتر اومد منو دید گفت لطفا امادش کنید منم رفتم تو اتاقم نمیکمدم مامانم کتک زنان منو برد تو هال و پیش همه لختم کرد دکتر خواست بی حسی بزنه مادرم نذاشت کلی گریه کردم تا اینکه ختنه تموم شد مامانم دامنمو اورد خانوم دکتر گفت تا یه هفته فقط دامن بپوشه بعدش خوب میشه بعده ختنه جشن گرفتن شروع کردن به رقصیدن منم از درد داشتم میمردم شب که مهمونا رفتن مامانم اومد و گفت واسه بی حسی نزدن معذرت میخوام بغلم کرد بعدش باز جوراب زنونه داد بپوشم منم به حرفش گوش دادم از ترس مامانم هرروز میومد پانسمان دودولمو عوض میکرد ده روز گذشت و رفتم دکتر که معاینه از شانس من مطب شلوغ بود پر خانوم بود یه خانوم اومده بود بچه یه سالشو ختنه کنه کنه با مامانم حرف میزد مامانم میگفت دکتر خیلی خوبی هست و... خانونه گفت میشه ببینم جلوی اونهمه آدم مامانم دامنمو داد بالا و نشونش داد از خجالت نمیدونستم چیکار کنم خانوم دکتر هم معاینم کرد تا اومدیم خونه من واقعا از مادرم ناراحت بودم چرا منو اینقدر خراب کرده بود مامانم گفت که بالاخره ختنت هم تموم شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
وای خیلی بد ختنه شدی بدون بی حسی خیلی سخته
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
2
9
سلام منو تو ۱۴ سالگی عمم ختنه کرد
روز خیلی بدی بود برام ، مامانم اون روز میخواست مرغ و خروسای تو حیاطو به کمک عمم ذبح کنه که من ناغافل دولمو مالیدم و همین باعث شد که مامانم عصبی بشه و بره چنتا از خانمای همسایه رو صدا کنه که بیان کمک برای ختنه ، عمم هم که تزریقاتچی درمانگاه بود فوری قبول کرد که تو حیاط ختنم کنه و بعد از سر بریدن مرغ و خروسام منو هم با همون چاقوی خونی ختنه کرد. شانسی که اوردم این بود که مهمونی نبود و فقط چنتا از خانمای همسایه بودن
از اون روز به بعد دیگه از عمم وحشتناک میترسم
البته خیلی خلاصه گفتم
علی
|
France
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
3
3
میشه کامل بگی داستانتو اقا حمید
جند روزه خوب شد و دامن پوشیدی ؟
خلاصه کامل تعدیف کن
مهدی
|
Canada
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
2
11
سلام من سیزده سالم بود که ختنه شدم مامانم تو بچگی چون خیلی میترسید ختنم نکرده بود اواسط تابستون بود تو اتاقم دتشتم با کامپیتوتر بازی میکردم مامانم اومد گفت بیا خاله مریم اومده منم رفتم پیش خالم و مامانم مامانم یکم حرف زد با خالم بعدش بحث کشید به ختنه خاله گفت ابجی پسر همسایمون یه سالشه دیروز ختنه کردن و جشن گرفته بودن بعدش مامانم گفت مریم ما هم مهدی رو ختنه نکردیمااا خاله گفت اره دیگه باید دودولشو ختنه کنیم من از خجالت خواستم برم مامانم نذاشت گفت بشین منم نشستم خاله گفت ابجی چیزی نیس که نیم ساعت طول میکشه فقط مامانم گفت باشه بعدش خاله گفت ابجی دامن داری یا باید بخریم مامانم گفت دیروز یدونه دوختم براش بذار بیارم من خشکم زده بود مامانم اومد با یه دامن قرمز که تا زانو میومد گفت ایناهاش خالم گفت مهدی پاشو بپوش خاله گفتم چیییی نمیشه مامانم گفت زود باش وگرنه کتک میخوریاا از ترس پاشدم از رو شلوار بپوشم خالم گفت شورت و شلوارتو درار قبول نکردم مامانم دوتا کشیده زد لختم کرد خاله چشمش افتاد به دودولم به مامانم میگفت وای چقد نازه کوچیکه بعدش دامنو تنم کردن فردا خالم دکتر اورد دکتر با زور دودولمو برید بعده دوهفته هم دودولم خوب شد ولی مامانم تو اون روزا هرروز دودولمو چک میکرد
انیس
|
Czechia
|
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
5
16
سلام بچه ها
ختنه کردن دودول پسرا تو سنین ده تا ۱۵ سالگی واقعا خیلی خوبه
پسر خواهرم وقتی بدنیا اومد تو وو سالگی اونقدر شیرین زبون بود که نتونستیم ختنه ش کنیم پارسال وقتی ییزده سالش بود تابستون الجیم زنگ زد برم خونشون وقتی رفتم الجیم گفت که امیر رو میخواد ختنه کنه و از من خواست که کمکش کنم دوست من دکتر بود متخصص کودکان ختنه هم میکرد زنگ زدم گفت که عیب نداره پس فردا میاد و انجام میده مو خواهرم خواستیم امیر رو اماده کنیم ابجیپ رفت و امیر رو اورد امیر و من خیلی صمیمی بودیم وقتی منو دید مثه همیشه بغلم کرد ک نشست کنارم
انیر شلوارش تنگ بود و سر دودولش معلوم بود به شوخی گفتم امیز دودولت حالش خوبه بیچاره خجالت کشید ابجیم اومد پیش ما شروع کرد به حرف زدن گفت امید تو بزرگ شدی امسال باید سنت بشی و فلان امیر گفت خاله تورو خدا بگو ول کنه دیگه منم گفتم امیر عزیزم ختنه که چیزی نیس یکم پوست دودولتو میبریم تموم میشه فدات شم احتمال عفوتم کم میشه امیر خواست بره گفتم بیا یه فیلم نشونت بدم یه فیلم ختنه نوجونی رو نشونش دادم بیچاره بازم میترسید و میگفت نه تورو خدا نکنید یکم بعد ابجیم گفت بذار برم دامنشو بیارم ابجیم رفت و با یه دامن قرمز اومد گفتم امیر پاسو بپوش مقاومت کرد گفت مگه من دخترم گفتم فدات شم دامن ختنه رو هنه میپوشن نمیخوایم که جوراب شلواری بپوشی دامنه دیگه
خلاصه خواست از رو شلوار بپوشه که دست انداختم شورتشو هن دراوردم از خجالت دووولش یه کوچولو بود یکم خندیدیم بعدش دامنشو پاش کردیم امید از خجالت عرق کرده بود
دو روز دیگع دکتر اومد امیرو بردیم پیشش وکتر وقتی ختنش میکرد کای گریه کرد تا بالاخره ختنه تموم شد بعدش یه مدت امیر دامن پوشید د
تا دولش خوب شد
الانم امیر رو دیدتی اذیت میکنمو......
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
ختنه کودکان در سن های بالا آثار سو روانی بیشتری خواهد داشت اصلا الزامی برای این کار نیست
عقده ای
| Japan |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
خیلی این طرز ختنه داستاناش واسم جالبه بازم داری بهم بگو حتما
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
1
3
علی اگه خواستی آیدی تلگرام بده برات اونجا کامل تعریف کنم اینجا نمیتونم کامل بگم
پاسخ ها
روانی
| Korea (the Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
ایدی تلگرامت چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
اگه خواستی بیا
خوبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
1
سلام من از خنته وختنه کردن متنفرم چون بعی ها آنقدر دست کم گرفتن وبه من گفتن که من ساده گرفتمو دراثر سهل انگاری یه دکتر پسرم را از دست دادم لطفا شما ساده نگیری
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
دوست عزیز متاسفم که چنین چیزی را میشنوم اما باید تحقیق میکردید آن هم نه در سایت های فارسی در منابع بیطرف اصلا لزومی نداشت این کار را انجام بدهید متاسفانه ختنه چون یک فریضه دینی است در بیشتر سایت های فارسی بدون در نظر گرفتن عواقب آن آن را تبلیغ کرده و مردم را از خطرات آن آگاه نمیکنند مقاله ای خواندم که حتی در کشور های اروپایی هم مرگ بر اثر ختنه جان کودکان را میگیرد
پریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
0
2
سلام من پسرم سه ماهشه بردم ختنه کردم بعد اینکه دکتر بی حسی رو زد داشت ختنه میکرد پسر من خیلی بیقراری میکرد انگار که درد داشت تا دکتر میخواس بخیه بزنه بچم سیاه میشد چطوری میگن بدون درده اگه بدون درده بچه من از کجا میفهمید جیغ میکشید
پاسخ ها
پیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
چقدر شماها ساده اید تازه بیحسی که تموم میشه درد بچه شروع میشه اینا همش دروغه برای ترقیب خوانواده ها به ناقص سازی جنسی بچه هاشون
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
پیش پوست اصلا پوست اضافی نیست و پر از عصب های تخصص یافته به لمس های ضریف است به نام rigged band که در رابطه جنسی نقش تحریک کننده دارند بنا بر این این قسمت از اندام تناسلی کودک یکی از پر عصب ترین نقاط بدن اوست و بیحسی موضعی نمیتواند تاثیر قابل توجهی بر درد ختنه بگدارد کودک هم هنگام ختنه شدن درد زیادی را تجربه میکند و هم پس از آن روش حلفه شاید به مراتب دردناکتر باشد چون پیش پوست با این روش بین نخ و حلقه پلاستیکی له میشود تا از رسیدن خون به آن جلوگیری شود و این حالت تا چند روز درد شدیدی خواهد داشت. روانشناسان به همین دلیل احتمال بروز مشکلات روحی که به آن تروما گفته میشود را حتی در نوزادان تایید کرده اند و گفته اند ختنه میتواند بر رابطه کودک و مادر تاثیرات منفی بگذارد در نوزادان ختنه شده پس از ختنه کج خلقی و کاهش آستانه تحمل درد به صورت ماندگار گزارش شده است
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
0
2
اشکالاتی که به این متن وارده
در انگلستان ختنه باید با رضایت هردو والدین باشد طبق آخرین آمار که در ویکی پدیای انگلیسی آورده شده 6/2 درصد از والدین انگلیسی که بیشتر از اقلیت های مذهبی هستند یه آن رضایت دادند در بعضی از کشور ها سخت گیری های بیشتری هم وجود دارد مثلا اجباری بودن بیهوشی یا مجاز بودن آن تا سن کمتر از دوماهگی . ایسلند اولین کشور اروپایی پیشقدم در ممنوع کردن ختنه پسران زیر سن قانونی به دلایل غیر پزشکی است و شاید در دیگر کشور ها هم چنین قانونی تصویب شود. این امر نشان میدهد پزشکان اروپایی نظر مثبتی روی این عمل جراحی ندارند.
منبع https://en.wikipedia.org/wiki/Circumcision_and_law
متین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
5
منم 11 سالم که ختنه ام کردن شرایط مالی مون خوبنبود و پدرم زندان تشریف داشت دیگه عموم وقتی خواست پسر خودشو ببره منم ختنه کرد اون روز یادمه خونه مادربزرگم بودیم زنا طبقه بالا جشن گرفتهبودن و یه جایی شبیه حجله عروس داماد درست کرده بودن برا هر کدوممون جدا یه پیرمردی اومد خونمون منم خجالت میکشیدم اول منو برید بعد پسر عمومو همه جمع شده بودن دور حجله به محض اینکه ...... ختنه کرد همه زنا گیلی لیلی کردن و برام اسفند دود آوردن یه دامن صورتی پوشیده بودم و با یه دست جلوشو میگرفتم بالا ، یه صافی پلاستیکی هم موقع خواب میذاشتن روش که پشه روش نشینه و مجبورم میکردن تو زنا برقصم پیرزنا دامنمو میزدن بالا ....... نگا میکردن... هرچند اون موقع خیلی بدم میومد ولی الان که فکرشو میکنم نیبینم خیلی خوب بود خیلی تحویلم میگرفتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
منم همسن تو بودم ختنه شدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
0
سلام پسر من الان تو 4ساله ولی هنوز عمل ختنه روش انجام میدادیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
چرا
mana
|
United States of America
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
1
7
ختنه نوزادان ............ یک قساوت وتقلب است آن بیرحمانه است شریرانه نقض فجیع حق یک انسان بی پناه نسبت به بدن خود است این بی شرمانه ترین نوع کودک آزاری جنسی است در مخرب ترین حالت در نهایت حیله گری و در نهایت ظاهر سازی و سرپوش گزاری که در معنای واقعی کلمه زندگی کودک را سانسور می کند قسمتی از او را می کشد به صورتی که او هرگز متوجه نمی شود به خاطر اینکه ارتباط او را با با منحصر به فرد ترین وتخصص یافته ترین عضوی که به طرز بی همتایی ادراک کردن تجربه کردن و به مشارکت گذاشتن و لذت زندگانی را به او میرساند قطع می کند که دلایل ارتباط داده شده به آن برای توجیه آن اسطوره و دروغ است این زشت ترین دروغ غم انگیزترین تنفرآورترین رسوایی وشرم تاریخ پزشکی و مایه ننگ و آبروریزی جوامعی است که آن را تحمل کرده و موسساتی که آن را قداست می بخشند و هرکسی که در این کار دخالت داشته باشد حتی از راه دور با بریدن پاره کردن خرد کردن یا سوزاندن پوست ختنه گاه نوزاد یا هر کس دیگر با زور اجبار یا نیرنگ گناهکار است و موجب رنج انسان شده مانند هیولاهای آشوییتز و به نام انسانیت باید رسوا شوند با گناه خود روبه رو شوند متوقف گردند به محاکمه کشیده شوند و به زندان بی افتند
صرف نظر از دلیل هر کسی برای ختنه کردن نوزاد حقیقت باقی می ماند که ختنه نوزادان قطع عضو پوست ختنه گاه می باشد که با زور و به عمد تخریب غیر قابل برگشت بخش کاربردی نمال و طبیعی بدن شخص دیگر که این عضو زنده حفاظت کننده محرک احساسات جنسی که به حق متعلق به اوست که آن پسر به طور غریزی می خواهد که سالم و دست نخورده بماند در زمانی از زندگی او که او نمی تواند بفهمد که چه کاری دارند روی او انجام می دهند یا برای چه او نمی تواند صحبت کند یا از خود دفاع کند به عبارت دیگر ختنه نوزادان کالبد شکافی قانونی نهادینه و تقدیس شده یک موجود زنده است
دلیل آوردن کوشش کردن و ترغیب کردن منع کسانی که از روی وسواس و اکراه به نابودی چیزی کشیده می شوند که مخفیانه به آن حسادت می ورزند ولی نمی توانند آن را بدست آورند و از سر نا امیدی فکر میکنند که این نصفه آلت شکنجه شده ای که دارند نرمال است و برای کسانی که میدانند با دلایل چندش آور لجوجانه از آن دفاع می کنند تشویق میکنند اشتباه جلوه می دهند و این قطع عضو چلاغ کننده و از ریخت انداننده را اجرا می کنند حق روشن و واضح هر مرد و تمام مردان این است که تمام آلت خود را که با آن متولد شده اند حفظ کنند و این حق برای آنها باید به وسیله قانون حفظ شود
عقده ای
|
Japan
|
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
0
5
داستان فانتزی ختنه خیلی جالبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
سلام منو ۱۲سالگی ختنه کردن میخوای باهم چت‌کنیم؟
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
1
1
منم 10 ساله بودم که ختنه م کردن رفته بودیم دهات یه مردی تومده بود از شهر که بچه هارو ختنه میکرد پدربزرگم آوردش خونه منو ختنه کرد بعدش برام جشن گرفتن یه دامن صورتی هم پام کردن وقتی میرفتم تو کوچه دخترا مسخرم میکردن هر روز به اون قسمت وازلین میزدن تا خوب بشه ولی موقع خواب مگسا روش مینشستن قلقلکم میومد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
اخی بی حس ت کرد؟
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
0
6
یادمه بچه که بودم حدودای سال 70 بود یه روز دیدم بابام نرفته بود سرکار منم تعجب کردم خونمون مرتب شده بود و در اتاق مهمونی مون باز بود اوایل تابستون بود فصل آلبالو و گیلاس من طبق معمول تو کوچه داشکابا بچه ها بازی میکردم یهو مامانم اومد صدام کرد گفت بیا خونه کارت دارم منم رفتم تو خونه گفت برو تو اتاق مهمونی، خونمون مهمون اومده بود و بابابزرگام و مامان بررگام و عموم و چندتای دیگه هم بودن نزدیکای ظهر بود رفتم تو دیدم یه قسمت خونه تشک پهن کردن و بالاش تور زدن گفتن بیا اینجا منم همونجا شصتم خبردار شد چون قبلا ختنه سورن رفته بودم و تو کوچه بچه های ختنه شده دیده بودم منم به محض اینکه صدام زدن منم فرار کردم ولی زود گرفتنم و خوابوندنم روی تشک شلوارمو به زور از پام درآوردن منم برای اینکه راه فراری پیدا کنم گفتم دسشویی دارم ولی اون مرده که یه صورت لاغر استخونی بی روح داشت اهمیت نمیداد یهو یه داد محکم زد که ساکت شدم پسر عموم و داییم پاهامو گرفته بودن که تکون نخورم بعد یارو شروع کرد به بریدن منم درد داشتم و گریه میکردم بعد از مامانم خواست یه سینی بیاره مامانم آورد و اون قسمت دودولم رو که بریده بود گذاشت توش منم اونو که دیدم بیشتر ترسیدم بعدم بخیه زد...ظهر همه مهمونا خونمون بودن منم یه دامن صورتی پوشیده بودم مادربزرگم یه تیکه نبات گذاشت دهنم منم از اینکه زنا ختنه شدنم رو دیده بودن خجالت میکشیدم بعد موقع راه رفتن با دستم دامنم رو میگرفتم چون وقتی بهش میخورد خیلی درد میگرفت مامانم هر روز به ختنه م کِرِم میزد بعد چند روز دوباره خونمون شلوغ شده بود دوباره استرس داشتم که نکنه دوباره ختنه میشم دیدم نه جشن گرفتن برام مامانم اون قسمت ختنه شده رو با سنجاق قفلی زده بود به تور بالای سرم تو ختنه سورانم آهنگ میذاشتن و همه می رقصیدن ولی من از دخترا خجالت میکشیدم اونا میومدن دامنم رو بالا میزدن و ختنه م رو دید میزدن منم هم درد داشتم هم خجالت میکشیدم یادمه مامانم یه سبد بهم داده بود توش بانقل و تور یه چیزی درست کرده بودن منم میرفتم به مهمونا میدادم اوناهم یکی یکی دامنو بالا میدادن و نگاش میکردن قربون صدقه میرفتن و بهم پول میدادم منم پولامو میذاشتم زیر تشک ...الان بعد 30 سال یاد اون خاطره افتادم هنوزم عکساشو دارم که با دامن ایستادم گل تو دستمه یا موقعی که دارن دولمو میبرن دوست دارم برگردم به اون زمانا دوباره جلوی کلی زن ختنه بشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
منو ۱۲ سالگی ختنه کردن تو مطب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
دوست داری درمورد ختنه باهم چت کنیم؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
2
5
سلام منو ۱۲سالگی ختنه کردن
پاسخ ها
پدرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
خیلی دوس دارم ماجرای ختنه شدنتو بدونم
اگه خواستی بگو باهم حرف بزنیم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
0
4
اقا پدرام ایدی تلگرامت رو بده؟شماچندسالگی ختنه شدی؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
0
2
اقا پدرام تو نی نی سایت قسمت جستجو اینو بزن دعوت به دوستی رو بزن؛p14000000000
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
1
3
توتلگرام قسمت سرچ کن بنویس گروه ختنه بعد یه گروه میاد با ۹نفر اعضا بیا اونجا پیام بزار
پدرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
0
4
@Ped79r تلگرام پیام بده
نظر شما
ادامه