کد خبر: ۶۶۹۶

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی هرمزگان، یزد، پیرانشهر، کرمان و راور

 

کمک اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان به مردم مسلمان سومالی 


سایت سازمان دامپزشکی نوشت :  اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان نیز همگام با مردم مسلمان انسان دوست ایران اسلامی که همیشه در یاری رسانی به نیازمندان در سراسر جهان پیشتاز هستند به منظور کمک‌رسانی به نیازمندان که از اصلی ترین آموزه های دین مبین اسلام و فرهنگ تعالی بخش تشیع است، در پی بروز فاجعه انسانی در کشور سومالی، بار دیگر به فرمان رهبری عظیم الشان انقلاب اسلامی لبیک گفته و به قحطی زدگان مسلمان این کشور کمک کردند.

-------------------------------

 

بسته بندی بیش از 600 هزار قطعه طیور در کشتارگاه های طیور استان یزد


رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد در خصوص نظارت بر رعایت بهداشت و فرایند استحصال گوشت مرغ بهداشتی در کشتارگاه های طیور استان در تیرماه سال جاری گفت : با یاری همکاران دامپزشک مستقر در کشتارگاه های طیور و با نظارت همکاران ناظر ویژه امور کشتارگاه ها تعداد 610890 قطعه طیورکشتار و بسته بندی گردید.

دکتر صادقپور افزود : ناظرین ویژه ای در کشتارگاه های طیور استان استقرار دارند که بر روند کشتار وبهداشت نظارت می کنند تا تخلفی صورت نگیرد.
به گفته وی تعداد لاشه های ضبط شده 8558 قطعه بوده است.

--------------------------------

 

جریمه نقدی یکصد میلیون ریالی عاملین فروش غیر مجاز مرغ زنده در پیرانشهر


با پیگیری شبکه دامپزشکی پیرانشهر. عاملین فروش مرغ زنده وکشتار غیر مجاز به مبلغ یکصد میلیون ریال جریمه نقدی شدند.
زنده فروشی در بازارهای محلی و مغازه های مرغ فروشی یکی از مهمترین تهدیدات علیه بهداشت عمومی می باشد که بی توجهی به آن می تواند مقدمات شیوع برخی از بیماریهای مشترک بین انسان وطیور را فراهم کند،و علاوه بر به خطر انداختن سطح سلامتی جامعه خسارت اقتصادی فراوانی نیز بهمراه داشته باشد.

در این راستا و با استناد به تصمیمات اتخاذ شده در جهت جلوگیری از کشتار طیور زنده در اماکن و معابر عمومی شهرها و بر چیدن دست عوامل مئوثر در این موضوع با اعلام جرم و شکایت شبکه دامپزشکی پیرانشهر وحمایت های شایسته دادستانی وفرمانداری این شهرستان عملیات و اقدامات موثری در بر چیدن بساط عوامل زنده  فروشی وکشتار غیر مجاز مرغ زنده در سطح شهر صورت گرفته وبا برخورد قاطع مراجع قضائی عاملین فروش مرغ زنده وکشتار غیر مجاز به جریمه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال بدل ازحبس در حق صندوق دولت محکوم شدند.

 

---------------------------------

 

رئیس اداره بازرسی دامپزشکی کرمان خبر داد:
پاسخگویی به درخواست‌‌های مردمی سفر رئیس‌جمهور به کرمان


رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و بازرسی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: پاسخ نهایی دامپزشکی کرمان به درخواست‌های مردمی مربوط به این اداره کل در دور سوم سفر ریاست جمهوری به کرمان داده شده است.
آزاده‌‌السادات محسنی اظهار داشت: پاسخ نهایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان به درخواست‌های مردمی مربوط به اداره کل در دور سوم سفر ریاست جمهوری به استان داده شده است.
وی افزود: از مجموع 35 مورد درخواست و مکاتبه مردمی واصله طی دور سوم سفر ریاست جمهوری به استان، اقدامات لازم برای پاسخگویی به 27 مورد آن با محوریت موضوعات اشتغال و درخواست صدور پروانه، مطابق با ضوابط و مقررات موجود در اسرع وقت انجام گرفت.
محسنی تصریح کرد: نتایج حاصله در سیستم سامد «سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت» ثبت خدمت شده است.
وی بیان کرد: هشت مورد مکاتبه به دلیل عدم ارتباط با وظایف این اداره کل به دستگاه‌های ذیربط ارجاع شده است.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر نیز اظهار داشت: پروانه یک واحد داروخانه دامی به دلیل تخلفات متعدد در این شهرستان لغو شد.
عباس سرحدی بیان کرد: پروانه این واحد به دلیل عدم رعایت موازین سازمان دامپزشکی و تخلفات، توسط تیم کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان لغو و داروهای موجود در داروخانه به صورت مشروط ضبط شد.
وی گفت: شبکه دامپزشکی به صورت جدی بر فعالیت‌های داروخانه‌های دامی نظارت دارد و با هرگونه تخلف به شدت برخورد قانونی می‌کند تا ارائه خدمات به مردم و دامداران با کوچک‌ترین خللی مواجه نشود.
سرحدی با اشاره به واگذاری بخشی از وظایف دامپزشکی به بخش خصوصی به دلیل ارائه بهتر خدمات عنوان کرد: این خدمات باید به نحو احسن به مردم ارائه شود.
وی اذعان کرد: یکی دیگر از اهداف واگذاری خدمات به بخش خصوصی، بحث اشتغالزایی است که شبکه دامپزشکی در این زمینه پیشتاز است.
هم‌اکنون در شهرستان نرماشیر سه واحد داروخانه دامی فعال و آماده ارائه خدمات به دامداران هستند.


-----------------------------------

 

عمل سزارین گربه خانگی در راور

 

یک گربه خانگی در راور با عمل سزارین صاحب سه بچه گربه شد.

صاحب یک گربه خانگی در راور پس از مشاهده چندین ساعت درد و ناراحتی و این که گربه خانگی تحمل زایمان بچه گربه‌ها را ندارد گربه را به اداره دامپزشکی راور منتقل کرد که توسط دکتر انور رئیس دامپزشکی راور عمل سزارین گربه خانگی انجام شد.

دکتر انور رئیس دامپزشکی راور در این رابطه گفت: به علت چاقی بیش از اندازه این گربه عمل سزارین انجام شد که با تزریق آمپول بیهوشی و استفاده از راهکارهای علم دامپزشکی 3 بچه گربه متولد شدند.

وی افزود: حال مادر گربه‌ها و بچه‌هایش خوب است و آنها همگی تحویل صاحبشان شدند.

 

 

نظر شما
ادامه