کد خبر: ۶۵۴۷۲

حکیم مهر: رییس اداره حفاظت محیط زیست مریوان از پیدا شدن لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای کشته شده در این شهرستان خبر داد و گفت: تحقیقات و بررسی لازم برای شناسایی عامل مرگ این قلاده خرس در حال انجام است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «ابراهیم همت بلند» روز سه‌شنبه با اعلام کشته شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای در مریوان، اظهار داشت: در پی گزارش‌های مردمی در خصوص کشته شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای در حوزه روستای "بلچه سور" از توابع این شهرستان، اکیپی از یگان اداره حفاظت محیط زیست مریوان به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد خرس برای رفع تشنگی و یافتن غذا به باغات منطقه نزدیک شده که متاسفانه با اسلحه شکاری مورد هدف قرار گرفته و کشته شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان با اشاره به اینکه تحقیقات  برای شناسایی عامل و یا عوامل شکار این حیوان توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان ادامه دارد، افزود: پرونده مقدماتی برای متهمان احتمالی این حادثه با همکاری نیروی انتظامی منطقه تشکیل شده و بررسی‌ها در حال انجام است.

همت بلند با تاکید براین که با افراد خاطی به شدت برخورد خواهد شد، از دوستداران حیات وحش خواست برای حفاظت از این گونه‌های ارزشمند جانوری، هرگونه تخلف مشاهده شده را به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ و یا از طریق شماره تماس ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی وچندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

 
نظر شما
ادامه