کد خبر: ۶۴۸۷۴
تعداد نظرات: ۵ نظر

رییس سازمان ملی استاندارد گفت: دست تولید کننده همزمان زیر تیغ سازمان استاندارد، سازمان غذا و دارو و در زمینه واردات و صادرات نیز زیر تیغ اداره دامپزشکی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «غلامرضا شریعتی» روز چهارشنبه طی بازدید از کارخانه عالیس در شهرک صنعتی چناران در جمع خبرنگاران افزود: هدف قانونگذار از وضع این محدودیتها تامین ایمنی و سلامت بیشتر مردم و جامعه است ولی تولید را با مشکلاتی مواجه کرده که اقداماتی برای رفع این مشکلات در دست اجرا داریم.

وی ادامه داد: در تفاهم با سازمان غذا و دارو قرار است تاییدیه های آنها را نیز بپذیریم البته مشروط بر اینکه آزمایشگاه های آنها اعتبار بخشی شوند و اعتبار لازم را از نظر علمی از طرف ما دریافت کنند سپس نتایج آزمونهای آنها را نیز می پذیریم.

رییس سازمان ملی استاندارد رفع تداخل فعالیت اداره استاندارد و سازمان غذا و دارو در صدور مجوزها را خواسته به حق تولیدکنندگان دانست و گفت: این تداخل مانعی در مسیر صادرات، واردات و رونق تولید است لذا از ابتدای امسال برای حصول به این توافق اقدام کرده ایم هر چند دستیابی به نتیجه نهایی ممکن است قدری زمان بر باشد.

وی از رشد صدور پروانه استاندارد در کشور خبر داد و افزود: در حال تغییر روند صدور پروانه استاندارد در کشور هستیم که در این راستا و برای تسهیل در صدور پروانه استاندارد، بر اساس مصوبه دیروز شورای عالی استاندارد استفاده اجباری از علامت تجاری بر روی محصول را حذف نمودیم.

شریعتی ادامه داد: در تلاش هستیم شرایط اخذ نشان استاندارد برای متقاضیان و تولیدکننده را آسان نمائیم در عین حال کیفیت و شرایط لازم برای محصول در خصوص سلامت و ایمنی را نیز تامین می کنیم.

مدیر کنترل کیفیت کارخانه عالیس نیز گفت: با توجه به تحریم و شیوع کرونا که کار را برای تولیدکنندگان سخت کرده خواستار تسهیل اجرای فرایندهای سازمان استاندارد هستیم.

«جواد رادمرد» افزود: باید توجه داشت اداره نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی و  استاندارد خواسته های مشترک دارند و  ما مجوزهای این دو نهاد را تامین می کنیم،  اقدامی که به شکل مشترک دارای بار مالی مضاعف برای ماست.
وی ادامه داد: پرداخت هزینه آزمون مشترک برای هر محصول را دارای بار مالی می دانیم لذا خواستار تدوین  قانون مشترک و جامع برای تولید کنندگان و حذف آزمونهای مکرر (چهار بار در سال برای هر محصول) هستیم.

مدیر کنترل کیفیت کارخانه عالیس شمار کارکنان این کارخانه در چناران را ۴۵۰ نفر عنوان کرد و گفت: حدود چهار هزار نفر در بخشهای پخش، توزیع و فروش در کشور با این واحد تولیدی همکاری دارند و در این چاچوب سه هزار نفر بیمه شده این شرکت هستند.

ریییس سازمان ملی استاندارد در سفر یک روزه به خراسان رضوی از دو واحد تولید صنایع غذایی در مشهد و چناران بازدید کرد.

سالانه افزون بر ۳۰۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد در خراسان رضوی صادر می شود.

هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش نظارتی سازمان استاندارد قرار دارند. صنایع غذایی حوزه فعالیت نیمی از این واحدهای تولیدی است


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر دامپزشک
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
0
1
به به جناب آقای دکتر شریعتی بالاخره از صندلی مبارک جدا شد.خوزستان برنمیگردن کنار یاران قدیمی ؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
0
2
اصلا واژه مناسبی استفاده نکردند
زیر تیغ!!!!!
توهین امیز هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
عبارت «زیر تیغ» مفهومی ضد تولید تداعی می کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
0
1
این دوست و همشهری از واژه های نامناسب حمایت های نامناسب و اعمال بی مورد زیاد استفاده میکنند مسبوق به سابقه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
0
1
ایشون انگار کوچکترین درکی از بهداشت مواد غذایی ندارند
خدا به داد مملکت برسد
نظر شما
ادامه