کد خبر: ۶۴۷۴

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی کرمان، نوشهر، شیروان‎چرداول و ساوه

 

تدوین سند برنامه پنجم توسعه دامپزشکی استان کرمان


دکتر مینا قاضی زاده مشاور مدیر کل و رئیس اداره طرح و برنامه اداره کل دامپزشکی استان کرمان اعلام کرد: در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز بیست ساله کشور برنامه پنجم توسعه دامپزشکی استان کرمان تدوین گردید .
وی افزود: در این برنامه شاخصهای دامپزشکی استان به تفکیک حجم عملیات و میزان سرمایه گذاری در 16 شهرستان و در قالب 5 هدف کمی تنظیم و ارایه گردیده است .
رئیس اداره طرح و برنامه اداره کل دامپزشکی استان کرمان اظهار داشت: نظارت شرعی و بهداشتی برکشتارگاه های دام و طیور، کنترل کیفی و بهداشتی تولیدات خام دامی و نظارت بر مراکز عرضه، پوشش بهداشتی دامها در برابر بیماریهای دامی و قابل انتقال بین انسان و دام ، پوشش بهداشتی مزارع تکثیر و پرورش طیور ، زنبور عسل و تکثیر و پرورش آبزیان از رئوس اهداف این طرح می باشد .
وی در پایان اظهار داشت: این طرح با اعتبار حدود 220 میلیارد ریال در طی برنامه پنجم توسعه پیش بینی گردیده که امید است طی پنج سال آینده و با تامین اعتبار از سوی مراجع مربوطه این برنامه محقق و عملیاتی گردد.

---------------------------

 

بازدید نماینده مردم نوشهر و چالوس از شبکه دامپزشکی شهرستان نوشهر


دکتر انوشیروان محسنی نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی از شبکه دامپزشکی شهرستان نوشهر بازدید کرد.


در طی این بازدید دکتر محسنی از نزدیک شاهد بررسی و حل مشکلات مربوط به دامداران این شهرستان توسط کارشناسان این شبکه قرار گرفت و رهنمودهای ارشادی را در خصوص چگونگی حل مشکلات این قشر زحمتکش شهرستان صادر نمود.


نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن گفتن خسته نباشید به کلیه پرسنل دامپزشکی عملکرد این شبکه را در سطح شهرستان جهت انجام اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از بروز و شیوع انواع بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان قابل قبول خواند و دامپزشکی را در خط مقدم مبارزه با بیماریها دانست.

-----------------------------

 

برگزاری کلاس آموزشی جهت مرغداران شهرستان شیروان چرداول


کلاس آموزشی یک روزه بیماری های طیور برای مرغداران بخش هلیلان شهرستان شیروان چرداول استان ایلام برگزار شد.

این کلاس توسط شبکه دامپزشکی شهرستان شیروان چرداول با تدریس دکتر شیری برگزار شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شیروان چرداول با اعلام خبر برگزاری دوره مذکور گفت: در این دوره 12 نفر از مرغداران این شهرستان شرکت داشته و هدف از برگزاری این دوره را آشنایی هرچه بیشتر مرغداران با بیماری طیور علی الخصوص راه های پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان عنوان نمود.

 

------------------------------

 

محموله غیر بهداشتی در مسیر ساوه- قم توسط دامپزشکی متوقف شد


 رییس شبکه دامپزشکی ساوه گفت: محموله گوشتی که از همدان عازم قم بود در مسیر ساوه متوقف و پس از بازرسی بعلت کشتار غیر مجاز و نداشتن مهر سلامت دامپزشکی توقیف گردید.

دکتر میراسلامی افزود: در طی بازرسی بعمل آمده از 31 لاشه گوسفندی که در شرایط غیر بهداشتی و با خودرو بدون سردخانه از همدان بارگیری شده بود توسط کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی ساوه متوقف شد و لاشه های مذکور بدلیل نگهداری در شرایط نامناسب و تغییر ماهیت معدوم گردید.
وی در ادامه خاطرنشان کرد شهرستان ساوه دارای 377 مرکز تولید، استحصال، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی می باشد که در 4 ماهه ابتدای سال جاری 1672 مورد بازدید از آنها صورت گرفته و در این راستا 6 مورد تخلف از شرایط بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده است.

 

 

 

نظر شما
ادامه