کد خبر: ۵۹۵۰۴
 

شاید شما هم سگی کنجکاو و بازیگوش دارید که عاشق بازی و ورجه وورجه در فضای باز است که در این صورت نگران او هستید مبادا زنبور او را نیش بزند؛ اما آیا تا بحال پیش آمده که زنبوری را ببلعد؟

به گزارش حکیم مهر به نقل از ITpet ، احتمال این اتفاق بخصوص هنگام بازی در باغ و در میان گلها و بوته ها زیاد است. دامپزشکان برای چنین مواقعی توصیه هایی دارند که با هم در زیر می خوانیم.

چطور بفهمم که سگم زنبوری بلعیده؟  

دکتر  Tory Waxman دامپزشک در این زمینه می گوید: "با دقت به لب ها، داخل دهان، لثه ها، زبان و ته حلق حیوانتان نگاه کنید چرا که ممکن است پیش از بلعیده شدن او را نیش زده باشد. با اینحال، هنوز هم این خطر برای حیوانتان وجود دارد که از درون توسط زنبور نیش زده شود و ممکن است منجر به تهوع و به سرفه افتادن او گردد." 

ممکن است نیش زنبور واکنش حساسیت زا برای حیوانتان به بار آورد. دکتر  Waxman اذعان دارد: "نشانه های حالت های حساسیت در سگتان شامل تورم چشم، صورت و پوزه، خارش و آبریزش بینی و دهان، لثه های رنگ پریده، اسهال و استفراغ و در موارد نادر تنگی نفس است." چنانچه این علائم را در سگ خود دیدید بهتر است هر چه زودتر با دامپزشک تماس گرفته و از او کمک بخواهید.

برای بردن سگم به دامپزشکی چقدر باید عجله کنم؟  

در صورتی که با چشم خود دیدید که او یک زنبور را بلعید، با دقت او را زیر نظر داشته باشید تا مبادا علائم حساسیت در او بروز کند. چنانچه متوجه تهوع، تورم و یا سختی تنفس او شدید به سرعت با دامپزشک تماس بگیرید. طبق اظهارات دکتر  Waxman نیش زنبور این عوارض را به دنبال دارد اما قورت دادن زنبور می تواند منجر به التهابات روده ای نیز بشود.

در خانه چه اقدامی کنیم؟

کنار سگتان باشید تا رفتار او را به خوبی تحت نظارت داشته باشید. با اینحال اگر نگران حیوانتان هستید با دامپزشک تماس بگیرید و از رهنمودهای او کمک بگیرید. در برخی مواقع که سگتان واکنش های حساسیتی خفیف از خود نشان می دهد ممکن است دامپزشک داروی بنادریل (دیفن هیدرامین) تجویز کند اما مصرف حتماً با نظر دامپزشک باشد.

 

نظر شما
ادامه