کد خبر: ۵۸۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - رییس بیمارستان دامپزشکی تهران گفت: فروش جوجه یکروزه در کنار خیابان از نیاز جامعه به نگهداری حیوانات خانگی حکایت دارد.

دکتر پیام محبی رییس بیمارستان دامپزشکی تهران با اعلام این مطلب اظهار داشت: باید برای ساماندهی و فروش جوجه در کنار خیابان برنامه ریزی مدونی داشته باشیم.
وی افزود: مسئولین باید به ریشه اصلی و دلایل عرضه جوجه یکروزه در کنار خیابان توجه داشته باشند و بررسی کنند که چرا چنین اتفاقی رخ می دهد.
محبی تاکید کرد: اگر خریداری وجود نداشته باشد، به طور حتم فروشنده ای نیز وجود نخواهد داشت.
وی در خصوص تاثیر نگهداری از جوجه های یکروزه بر سلامت انسان، گفت: هر حیوانی را اگر از مراجع ذیصلاح تهیه نکنیم، به طور حتم مخاطراتی برای سلامت انسان دارد.
رییس بیمارستان دامپزشکی افزود: وقتی جوجه یکروزه در کنار خیابان عرضه می شود به طور حتم نظارت های بهداشتی بر آن وجود ندارد.
وی تاکید کرد: باید مراکزی برای فروش حیوانات خانگی راه اندازی شود تا افراد در این مراکز قادر به انتخاب و خریداری حیوانات باشند.
محبی اظهار داشت: در این مرکز می توان انواع حیوانات خانگی اعم از کاسکو، پرندگان مختلف، گربه و غیره را عرضه کرد و مسئولین فنی بر سلامت این حیوانات نظارت خواهند داشت.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزیدنت
|
-
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۶
0
0
بهتره به جای ارائه پیشنهاد برای ساماندهی فروش به فکر ساماندهی واردات باشیم که مثلا همین کاسکو که متاسفانه ایران هم در چرخه تجارت غیرقانونی و قاچاق اون قرار گرفته و این وضعیت وارد شدن و فروش اون می تونه یک منبع بالقوه تهدید سلامتی انسان، حیوان و صدمه به محیط زیست باشه.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
0
0
فروش جوجه یک روزه چه معنی داره وقتی هیچ حیوان یک روزه ای بدون رسیدگی دقیق زنده نمیمونه؟
نظر شما
ادامه