کد خبر: ۵۱۶۳۹
تعداد نظرات: ۵ نظر

دومین جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دامپزشکی استانها برای مدت دو روز از امروز در ارومیه با حضور در محل اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی آغاز به کار کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، امروز چهارشنبه 6 شهریور 98 در آغاز دومین جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دامپزشکی استانها در دارالنشاط ایران که بمناسبت شروع هفته دولت در مرکز استان آذربایجان غربی با حضور مدیران این سازمان و حجت الاسلام کلانتری نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور شروع بکار کرده است؛ پس از خیرمقدم گویی «دکتر کامیار داهیم»، مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان غربی به میهمانان حاضر؛ «آیت‌الله قریشی»، نماینده استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری و سپس «حجت‌الاسلام سید حامد ساجدی‌نیا» مسئول نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان، به تشریح ارزش‌های دینی و همچنین تاکیدات دین مبین اسلام در تاثیر مراعات نکات بهداشتی و منع آن در ضرر رساندن به خود از طریق عدم مراعات بهداشت پرداختند تا در ادامه «مهندس رسول جلیلی»، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی به تشریح تصویری از وضعیت کشاورزی این استان به ویژه حوزه دام و طیور بپردازد.

وی با یاداوری اینکه استان یادشده جزو 6 استان برتر کشور در تولید محصولات کشاورزی است، تصریح کرد: استان آذربایجان غربی در حوزه صنایع تبدیلی با 195 کارخانه (که 68 کارخانه از این جمع کارخانجات لبنی است)، جزو دومین استان حایز رتبه برتر در کشور است.

وی با بیان اینکه از این جمع 24 کارخانه نیز متعلق به تولیدات خوراک دام و طیور است، بر اهمیت تلاش جهت رقابت موفق و ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای این واحدها و متعاقب آن درآمدزایی بیشتر برای کشاورزان تولید کننده مواد اولیه این کارخانجات تاکید کرد.

این مقام مسئول جهاد کشاورزی در استان آذربایجان غربی با اشاره ظرفیت‌های خوب کشاورزی در این استان به وجود 4 میلیون راس دام سبک، 600 هزار راس دام سنگین و 4 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در هر دوره تصریح کرد: در این میان پس از تامین نیاز داخلی استان مازاد تولیدات به استان‌های همجوار صادر شده و می‌شود.

جلیلی با بیان اینکه با تلاش مسئولانه دامپزشکان، مرغداران و تولیدکنندگان خوراک دام و طیور قیمت مرغ در این استان به 13600 تومان رسیده است، خاطرنشان‌کرد: با نظارت هوشیارانه دامپزشکان استان، مشکل خاصی در تولید نیست و پس از قاچاق زیاد دام در سال گذشته امسال به طور کامل مرزها کنترل شده است.

رونمایی از سامانه رصد واکسن‌های طیور در سامانهGIS  

«دکتر علیرضا رفیعی‌پور»، رییس سازمان دامپزشکی کشور نیز در تشریح دلیل انتخاب استان آذربایجان غربی به عنوان میزبان این نشست نیز به مرزی بودن این استان و تاثیر آن در کمک به حوزه صادرات، واردات و تامین مواد بیولوژیک دامی اشاره کرد.

وی که سخنان افتتاحیه خود در این مراسم را با یکی از گل‌واژگان نقل شده مقام معظم رهبری آغاز کرد که در دیدار اخیر اعضای هیئت دولت با ایشان فرمود: " نگاه مجموعه دولت و مسئولین کشور به فرد تولیدکننده، باید نگاه به یک رزمنده باشد؛ مگر نمیگویید «جنگ اقتصادی»، رزمنده‌ این جنگ اقتصادی کیست؟ آن کسی‌که اقتصاد داخلی را تقویت می‌کند؛ اقتصاد داخلی هم عمدتاً با تولید تقویت میشود؛ پس این تولیدکننده را شما به چشم یک رزمنده نگاه کنید. ... "پیرو یادآوری این تذکر، رفیعی پور ادامه داد: سازمان دامپزشکی کشور نیز وظیفه حمایت از تولیدکننده که همچون رزمندگان دوران دفاع مقدس جان، مال و ناموس خود را زیر پا گذاشتند را با جدیت دنبال می‌کند.

بنابراین گزارش، در آغاز نشست افتتاحیه مدیران کل دامپزشکی استان‌ها رییس سازمان دامپزشکی کشور به مناسبت شروع هفته دولت، از سامانه رصد واکسن‌های طیور در سامانهGIS  رونمایی کرد و  در ادامه «دکتر علیرضا اکبرشاهی»، مدیرکل دفتر مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور نیز به تشریح ویژگیهای فنی این سامانه پرداخت. سامانه ای که به گفته این مقام مسئول در سازمان دامپزکشی کشور  با توجه به اینکه به واکسن‌های طیور ارز دولتی اختصاص می‌یابد، امکان رصد واردات تا رسیدن واکسن به دست مصرف کننده را به دقت فراهم می‌کند.

لازم به ذکر است از نکات جالب توجه در سخنان نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی، اشاره وی به دلیل مطرح شدن ارومیه به عنوان شهر "دارالنشاط" بود که فضای آغاز نشست را تلطیف کرد، آنگاه که گفت:" ارو به معنای شهر است و ارومیه به معنای شهرآب. شهری که بر اساس مطالعات تاریخی و بنا به نوشته‌های کهن زادگاه زرتشت بوده و پیش از مادها به عنوان شهر زرتشت شهرت داشت"؛ یادآوری بجایی که این توصیف تاریخی در مورد این شهر دوست داشتنی را به ذهن آنها که تاریخ خوانده را متبادر کرد. طبیعت سرسبز و پر آب ارومیه و وجود باغات فراوان یکی از دلایل شادابی و سرزندگی مردم این شهر است. سالهاست که کشاورزی پیشه اصلی مردم ارومیه بوده و انگور، این میوه انرژی‌زا و نشاط‌آور، یکی از محصولات اصلی آن است. کما اینکه ارومیه به دلیل زندگی مسالمت‌آمیز اقوام و مذاهب مختلف در کنار یکدیگر، همواره به عنوان نماد وحدت و همدلی شناخته شده است. به همین دلیل است که گذشت و صلح دوستی بین مردم این شهر نهادینه شده و میل به شادی و نشاط جای کینه‌توزی و عداوت‌های کور را گرفته است.

برای ورود به سامانه رصد واکسن‌های طیور کلیک نمایید.
 

 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
0
1
عجب!!!!!
«برای مدت دو روز از امروز در ارومیه با حضور در محل اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی آغاز به کار کرد»

در محل اداره کل؟؟؟؟؟؟

این جلسه در هتل فوق لاکچری برگزار شده و نه در محل اداره کل.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
اسم هتلشون چی بود؟
ناشناس
|
France
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
0
0
باز بیاین گیر بدین به دامپزشکا و مسولین فنی.از پایه درست کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
0
2
.............. اینگونه نشست های بی ثمر وبه بهانه رونمایی ازسامانه رصدواکسن های طیور در هتل های لاکچری چیزی جز به دور ریختن سرمایه مملکت نیست.وگرنه همین نشت درسازمان مرکزی وبا شرکت کارشناسان مربوطه نیز میتوانست انجام بگیرد.چون اکثرت مدیران دامپزشکی که ازآن سردر نمی آورند.
ناشناس
|
France
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
0
0
یک قسمت کوچک در جی ای اسی اینهمه سال وجود داشته اینقدر سر و صدا که نمی خواد!!!!!!!!!
نظر شما
ادامه