کد خبر: ۵۰۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سرانه مصرف مرغ در کشور ما حدود 21 کیلو است که دو برابر مصرف جهانی است.
دکتر سیدمحسن دستور در مراسم افتتاحیه پانزدهمین کشتارگاه طیور خراسان رضوی اظهار داشت: کشتارگاه نقش اصلی در مسایل بهداشتی انسانی و همچنین تامین امنیت سرمایه‌گذاری بر عهده دارد و یکی از مراکز عمده‌ای است که اهداف بهداشتی را به پیش می‌برد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در باره سرانه تولید و مصرف طیور در کشور افزود: سرانه تولید و مصرف طیور نسبت به اول انقلاب چند برابر شده است به طوری که سرانه مصرف گوشت و مرغ در اوایل انقلاب 5 کیلو بوده است که اکنون به 20 کیلو افزایش یافته است.
وی ادامه داد: همچنین سرانه مصرف مرغ در کشور ما دو برابر جهانی است و سرانه مصرف در جهان حدود 12 کیلو است.
دکتر دستور با اشاره به تعداد کشتارگاه‌های صنعتی در کشور افزود: در کشور حدود 220 کشتارگاه صنعتی در حال فعالیت هستند و 35 کشتارگاه هم مجوز ساخت را دریافت کرده‌اند که هنوز به بهره‌برادی نرسیده‌اند و در خراسان رضوی این پانزدهمین کشتارگاهی است که به بهره‌برداری است.
وی بیان داشت: در این شغل با توجه به سرمایه‌گذاری سنگین و مخاطرات زیاد در حوزه بهداشتی و در حوزه طیور سنتی و صنعتی ایجاب می‌کند برای حفظ سرمایه‌گذاری تلاش‌های زیادی صورت بگیرد و مواردی که به عنوان عوامل تشدید ننده بیماری‌زاست کنترل شود.
وی افزود: یکی از مشکلات در حوزه کشتارگاهی، پراکندگی کشتارگاه‌ها است و باید تلاش کنیم از جابه‌جایی طیور زنده جلوگیری کنیم و این امر در همان مکان انجام شود تا مخاطرات کاهش یابد.
وی در پایان گفت: در این کشتارگاه مسایل زیست ‌محیطی و بهداشتی به خوبی رعایت شده تا زمینه برای صادرات فراهم شود چرا که ظرفیت تولید در کشور بالای 2 میلیارد قطعه در سال است.
در این مراسم سیدمحمد طباطبایی نیز اظهار داشت: بعد از انقلاب در خراسان رضوی در تامین مواد غذایی اقدامات زیادی انجام شده است و صنعت طیور بعد از نفت و پتروشیمی بزرگترین صنعت در کشور است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها عده‌ای نگران بودند که با افزایش قیمت گازوئیل و برق واحدها دچار شکست شوند در حالی‌ که در قانون هدفمندکردن یارانه‌ها تاکید شده است که اعتبارات بخش کشاورزی نسبت به سال قبل کمتر نباشد.
وی ادامه داد: تولیدکنندگان باید با اصلاح روش‌ها و سیستم‌ها صرفه جویی‌های لازم را انجام دهند و همچنین حدود 90 درصد آب مصرفی در اختیار بخش کشاورزی است و حدود 70 درصد تلفات داشته‌ایم که با پیشرفته کردن وسایل می‌توان تا 5 درصد این هدر‌رفت را کاهش داد.
طباطبایی بیان داشت: سیاست دولت ضربه به بخش کشاورزی نیست بلکه ما باید با مصرف صحیح از منابع استفاده بهینه بکنیم و همچنین بالغ بر 220 میلیارد تومان بسته‌های حمایتی هدفمند کردن یارانه‌ها از مجموع کمک‌های دولتی و صنعتی در اختیار بخش کشاوزی قرار گرفته است.

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دكتر حقگو
|
-
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
0
0
زيارت قبول رييس بزرگ گرچه آنقدر يك هفته درميان به اين سفرها ميرويد كه احتمالا ديگر زيارت نمي كنيد. برادر محترم ..........، درخصوص مسائل كلان و بين المللي با تكيه بر انچه اطرافيان .... شما در ...... سازمان مي گويند اظهار نظر نكنيد . .............................
نظر شما
ادامه