کد خبر: ۵۰۰۳

حکیم مهر - عاملان کشته شدن یک قلاده پلنگ نر در تربت جام دستگیر شدند.
سرانجام پس از سه ماه جست و جو ، اداره محیط زیست تربت جام موفق شد با کمک نیروی انتظامی، عاملین کشته شدن یک قلاده پلنگ نررا که آبان ماه در جاده تربت جام – تایباد بر بالای دکل فشار قوی برق صورت گرفته بود، شناسایی، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کند.


منابع محلی اواسط آبان ماه امسال از وجود لاشه یک قلاده پلنگ هشت ساله در 26 کیلومتری شهر تربت جام و بر بالای دکل فشار قوی برق خبر داده بودند که با حضور ماموران محیط زیست این خبر تایید و تحقیقات در خصوص چگونگی بروز حادثه آغاز شد. بررسی های اولیه نشان می داد این پلنگ نر پس از تعقیب و گریز از سوی افرادی به بالای دکل فشار قوی برق پناه برده و در اقدامی عجیب مورد اصابت گلوله از سوی تعقیب کنندگان قرار گرفته است.
پس از تعیین کالیبر و نوع سلاحی که پلنگ با آن مورد اصابت قرار گرفته بود، با همکاری اداره اطلاعات، صاحب تفنگ شناسایی و توسط نیروی انتظامی دستگیر شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی پیش تر فرضیه خانگی بودن پلنگ تلف شده را مطرح کرده و گفته بود:" این احتمال که پلنگ از طبیعت به محل بروز حادثه آمده باشد، کمتر از 10 درصد است. دور تا دور محل حادثه سکونتگاه های شهری و روستایی است که احتمال عبور پلنگ از این محدوده ها و طی مسافت طولانی را به حد صفر می رساند. احتمال تعقیب پلنگ با وسیله نقلیه نیز به دلیل وجود کشتزارها و مزارع در اطراف محل حادثه منتفی است. "
بررسی ها نشان می داد که صاحب پلنگ به احتمال زیاد بعد از فرار جانور و موفق نشدن برای بازگرداندنش،در زمانی که پلنگ به بالای تیر چراغ برق پناه برده بود از پایین به آن شلیک کرده است.
 
خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه